Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapital?...hvor har du fundet din?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ideen med denne tråd er at give alle mulighed for at finde frem til kapital, lige netop i den branche de arbejder med.
 
Jeg håber at dem der har fundet kapital til deres projekter vil hjælpe alle dem der er på vej frem.
 
Hvis du vil fortælle lidt om hvor du har fået lån, investor, i det hele taget risikovillig kapital, hvilken branche du arbejder i, de krav du har mødt, forventninger til dit projekt, en exit plan, om en forretningsplan er blevet brugt eller lagt til grund for kapital tilførelsen, dette tror jeg vil hjælpe mange med at få klarhed over de valg og muligheder de står overfor med deres ideer.
 
Håber i vil bakke op om denne tråd.

Venligst

René Buch

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Mit firma arbejder med udvikling af webbaserede løsninger (alt lige fra hjemmesider, informationssystemer, portaler, styring af teknik) og konsulentydelser som søgemaskineoptimering, usability generelt forretningsudvikling mm.

Som udgangspunkt var der fra starten i denne type forretning ikke behov for de store investeringer, så startede egentlig op med en laptop og så var jeg kørende. Strategien derefter var at jeg derefter investerede løbende som pengene kom ind, og løbende udbyggede forretningen. Løn blev også først udbetalt til mig selv efter 1½ år, alle penge gik med det samme til drift, nyansættelser og videreudvikling mm. Vel nærmest en personlig investering.

Da jeg så endelige skulle låne penge til større investeringer/projekter, var det let, da banken tydeligt tilkendegav at der var styr på økonomi. Det kombineret med en fornuftig (og kort og præcis) forretningsplan, gjorde at der stort set ikke var nogen hindringer.

Ovenstående fremgangsmåde virker selvfølgelig kun til mindre vidensbaserede foretagender, men ville da lige nævne eksemplet, hvis det ikke lige er 15 millioner man er ude efter.
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)