Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

online reklame

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino


 

Jeg ved der sidder nogle gamle erfarne mennesker som har været iværksættere hele deres liv, derfor håber jeg også der skulle sidde en enkelt eller 2 i mellem som har noget erfaring inden for prisfastsættelse af reklame.

 

Vi er undervejs til at åbne et større projekt hvor en online indgår samt et trykt magasin, men vi har lidt problemer med fastsættelse af annonceringspriser.

 

Jeg gætter næsten på der må være nogle formler eller nogle "vejledende" priser.  Jeg er godt klar over det er forskelligt fra firma til firma, men vi ønsker ikke at ramme fuldstændig ved siden af, og at spørge de firmaer der ønsker at annoncere vil både være dybt uprofessionelt og de ville også sætte prisen så lav så mulig for at få den bedste aftale i hus, hvilket jo er klart nok.

 

Men jeg siger på forhånd tak og ser frem til at høre fra nogle af jer.

 

Med venlig hilsen

Martin Tygsen
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tør ikke at sige det store angående den trykte udgave, dog vil jeg mene det afhænger meget af hvor stort jeres oplag er samt hvilken målgruppe i henvender jer til.

Mhs. til jeres webside skal i gøre jer det klart hvor megen aktivitet i forventer samt om i ønsker selv at gå ud og arbejde for at skaffe annoncører, eller om i vil benytte et bureau til det - de fleste store websider vælger sidstnævnte løsning.
Du vil i de fleste tilfælde kunne få mest for din annonceplads ved førstnævnte løsning hvor du laver aftaler direkte med virksomheder der har interesse i dine brugere, men samtidig vil det formodentlig være sværere for dig at få aftaler i hus samt være langt mere tidskrævende.

Se f.eks. på www.advertising.com, www.falkag.de, www.banneradministration.dk (her kan du forresten se priseksempler på "deres" sider), www.adfair.dk, www.adlink.dk, www.partner-ads.com og www.adpepper.dk
- Alternativt er det jo muligt at benytte Google AdSense som vi tidligere har snakket en del om her på Amino, se mere på www.google.com/adsense/ eller søg lidt her på siden, som nok ville være en god idé til at starte med.

For at få et stort annonceringsbureau til at hoppe med på vognen fra starten af, vil det nok kræve at din idé virkelig tiltaler dem, ellers vil de nok først være interesserede når du har haft siden oppe i lidt tid og kan præsentere dem for nogle tal.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Sune


Tak for dit svar, jeg har i forvejen aftaler med adfair og brand2brand som jeg mener er nogle af de bedste systemer her i DK, jeg er utrolig glad for dem.

 

Problemet er dog at vi har nogle store kunder som vi har et samarbejde, og nogle af dem ønsker lige frem at få annoncer vist, og de andre vil vi gerne kunne have mulighed for at ligge et tilbud på bordet til dem. Disse kunder benytter sig ikke af de overnævnte systemer.

 

Når prisen regnes ud vil jeg næsten gå udfra den udregnes efter at de betaler et bestemt antal øre pr visning eller pr klik, sådan foregår det de fleste steder i praksis, da antal besøgende hurtig kan ændre sig.

 

Mit problem er at finde nogle eksempler på hvad folk tager som klik pris og som visning, klikpriserne har jeg nogenlunde en ide om da nogle af kampagnerne i de nævnte systemer kører på klikpriser, men visninger har jeg ikke nogen rigtig ide om.

 

Men kan sige vi har gode muligheder for at bestemme målgruppen præcist og derfor vil prisen nok være en smule højere end som standard. Vi starter ligeledes heller ikke ud helt fra bunden men med nogle sider som er enten opkøbte eller ejet af os selv, som så bliver lagt sammen. Det vil sige vi vil have mellem 5000-15.000 unikke besøgende om dagen fra stat. Hvilket så er spændende at se om holder.

 

Angående det trykte magasin, har vi luret lidt på andre blades priser og har kunne fastsætte lidt ud derfra, dog vil vi højst sandsynlig hyre et reklamebureau/sælger til denne del da det er forholdsvis dyre annoncer, og dem ønsker vi ikke selv at skulle gå ud og prøve at sælge.

 

Jeg håber nogen ved lidt om hvad klik og visningspriserne normalt svinger mellem.

 

Mvh Martin
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Onlinepriserne afhænger jo af antal besøgende samt prisen på placering af banner.

Newz.dk tager fx. 1000,- for 100.000 visninger i rubrikken "Annonce" til venstre på siden.
Et topbanner koster 2000,- for 100.000 visninger.

Deres priser ligger i den billige ende.

Vil du fortælle mere om jeres projekt?
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul


okay tak for disse priser Poul.

Jeg vil gerne afsløre en lille smule, men vil helst ikke ud med for meget før vi er lidt længere i forløbet.

 

Det hele startede med vi ønskede at lave et magasin for unge mennesker som elsker multiplayer spil, så var det åbenlyst at sådan et blad skulle kunne findes på netcafeer mm. Men efter noget research og en masse samtaler, kunne vi ikke få det til at hænge sammen som vi ønskede, så vi lå den lidt på hylden. Istedet har vi valgt at starte på internettet hvor disse brugere også færdes. Heriblandt har vi fået nogle større sites med på ideen specielt et, som jeg ikke ønsker at nævne endnu som har 12.000 daglige unikke besøgende.

Ideen er at skabe en portal der nu omhandler de mange konsoller, lidt i stil med en dansk udgave af de mange store gaming portaler der kommer fra USA.
Ideen er bestemt ikke ny og der findes også en række af dem i Danmark, dog har ingen rigtig slået igennem.

Vi har snakket lidt med bank og revisor har fået fundet frem til at vi tror på ideen kan holde, og er derfor pt igang med programmeringen. Ved siden af har vi valgt både at køre en online gaming liga som en ekstra service, samt prøve at få stablet vores magasin på benene så snart portalen begynder at køre rundt.

Vi har den seneste måned brugt meget tid på at snakke med diverse producenter, importere, grossiter mm. om samarbejde i form af ting til test og ting til konkurrencer, hvilket vi har fået et overraskende godt resultat ud af. Men mange af disse ønsker også at kunne reklamere mere end bare at kunne give et produkt til test, og derfor ønsker vi at få opstillet nogle priser på en række bannere så vi har noget at vise dem.

Jeg håber det gav dig et lidt bedre indblik i hvordan det hænger sammen, og hvad vi skal bruge priserne til.

 

Med venlig hilsen

Martin Tygsen
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin,

Men kan sige vi har gode muligheder for at bestemme målgruppen præcist og derfor vil prisen nok være en smule højere end som standard.

Jeg må sige at når du oplyser at det drejer sig om gaming er jeg dybt uenig i den antagelse, da der ud fra mit kendskab til lige netop det marked er tale om en meget bred målgruppe, og et meget stort marked.

For priseksempler på statiske annoncer eller priser pr. visning kan du prøve at kigge på www.banneradministration.dk blot for lidt information, dog er det deres vejledende priser og nogle af dem er en del højere end hvad man reelt kan købe annoncering til. En pris på 10-15 kroner CPM (Cost Per Thousand) er ikke unormalt (10 kr. er gældende i det eksempel Paul nævner).

Ud over at tilbyde dine annoncører afregning via CPM metoden er der også en række andre muligheder - dog ikke nødvendigvis relevante for dine annoncører. Det varierer meget fra annoncør til annoncør hvilken afregningsmetode der er mest fordelagtig for annoncøren og for dig, fordelen ved CPM er at man mere eller mindre kan regne med nogle faste tal og ofte har mindre bøvl.

En anden mulighed kunne være CPA (Cost Per Action), hvor der afregnes pr. handling af brugeren der videresenedes, såsom pr. salg, pr. tilmelding eller anden handling på den webside brugeren kommer til. Her kan prisen variere fra øre-beløb til flere hunrede kroner. Metoden kaldes også CPL (Cost Per Lead). Metoden kan i nogle tilfælde give mange annoncepenge, men er samtidig også den mest usikre metode jeg umiddelbart kan komme på.

Ligeledes var statiske annoncer (ofte omtalt som sponsor-bannere) som jeg omtalte lidt længere oppe en mulighed, fordelen for både dig og annoncøren er at der er tale om en helt fast pris pr. periode.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune


CPL og CPC kender jeg begge fra adfair og b2b systemerne, som mest kører med CPL.

 

En fast pris for en måned vil som du selv være klart den nemmeste måde at afregne på, og det kunne vi sikkert også sagtens finde på.

Dog for at fastsætte den pris skal vi stadig ind og udregne hvor mange visninger/kliks vil det ca give for en måned og derefter fastsætte prisen efter det.

 

Angående det med at vores målgruppe er stor er ikke ensbetydende med at vi ikke kan præcisere den. portalen vil blive delt op i nogle dele, hvor det så er muligt at annoncere kun på den del. Derfor mener jeg at man kan ramme sin målgruppe rimlig præcist.

 

Jeg kigger lige på det link du gav. Mange tak


Mvh Martin
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin,

Alt afhængig af hvilken økonomisk situation i er i her i starten kunne i jo starte blidt ud med nogle formidable "åbningstilbud" (det kan i kalde dem overfor annoncørerne sådan de ikke ved at i bare eksperimenterer med priserne, dog ikke at der er noget galt med det), og så de første par uger/måneder vurdere ud fra jeres statistik hvor meget jeres annoncører får ud af det og om i kan tillade jer at tage mere eller omvendt er nødt til at gå ned i pris.

Det er meget svært at sætte pris på den slags ting ud af det blå, og det kræver enten eksperter med på råd eller også at man eksperimenterer sig lidt frem (vil jeg mene).

Jeg håber i finder frem til en fornuftig løsning :)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret Sune, jeg har kontaktet banneradministration, og giver dem nok et kald på mandag.


Jeg takker ihvertfald for de mange svar herinde, og det har givet mig et lille fingerprej om hvilke priser vi kan forvente at få.
Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 65
Fra  Airplay Music ApS Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin


Jeg tror jeg kan hjælpe dig - arbejder p.t. hos større internet-portal, har herudover arbejdet hos offset-trykkeri.

Du hører nærmere pr. mail iaften. 
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)