Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øge konverteringsrate vha. Google Websiteoptimizer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en Adwords kampagne der reklamerer for de nummerpladerammer jeg laver og denne kampagne har en konverteringsrate der ligger lidt over og nogle gangle lidt under 10%.

Jeg vil gerne prøve Google Website optimizer og lave en ny version af den samme side for at se om den konverterer bedre

Mine spørgsmål er:

  1. Hvad ville I ændre på siden for at forøge konverteringen ?
    Jeg har tænkt på om billedet skal laves større (det kan zoomes ved at klikke på det, men det står ingen steder)
    Er teksten i beskrivelsen skrevet med for lille font?
    Er min køb knap tydelig nok ?
  2. Er der nogle der har prøvet disse splittest vha Googles værktøj og har nogle gode råd inden jeg går igang ?

Linket til min Landing Page er her

http://www.stylingshop.dk/?SCREENID=2&ITEMID=264 

Mit mål er en konverteringsrate på 20%..... er det helt umuligt Smile

 

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene

Prøv bare med de ændringer du har peget på. Jeg har testet lidt på Google Optimizer. Umiddelbart vil jeg anbefale at bruge multi variabel testen, hvor du lægger javascript omkring de dele af html'en du vil ændre.

Bruger du A-B split-test istedet, vil du skulle have alternative url'er til din B side, og det vil nok give lidt rod i din Google Analytics hvis du bruger det.

Mvh Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg synes en spændende variant kunne være at skære helt ind til benet og fjerne alt unødvendigt.

- Fjern alt tekst der står i sætninger og skriv dem som korte punkter (punchlines)

- Fjerne "andre varer som kunder har købt" i bunden. (du mister måske lidt salg på dine andre produkter, men folk der klikker på din annonce er jo ikke kommet for at købe andre produkter end det som din annonce fortæller om).

- Stor og tydelig "web 2.0" call-to-action købeknap, som dem Gyldeldal bruger. Søren sprogø fortæller en masse om det her: http://www.afdeling18.dk/blog/designer-du-til-hulemaend.aspx

 - Fjern unødvendig information på siden. F.eks. "varenr. 264" og "vist 2802 gange". Er det nødvendig information for en kunde?

- Det samme med dine tags i den grå kasse.

På den måde er det i hvert fald tydligere for kunden hvilket behov du kan opfylde. Og hvis kunden efterspørger en nummerpladeramme, så skal de jo gerne se sådan her ud når de klikker ind på din side:

http://svenske-muligheder.nu/data/obj/39/images/originals/istock_internetliten.jpg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)