Efter at have gennemgået mit regnskab for ´07 har jeg opdaget at det ikke er alle udgifter der er medregnet. Er der nogen der kan fortælle hvordan jeg forholder mig til dette? Er det bare surt - og noget jeg må acceptere som et personligt tab, eller er der mulighed for at medtage udgifterne i årsregnskabet for ´08??
Nu antager jeg at det er fradragsberettigede udgifter vi snakker om, ellers er det jo reelt uden betydning.
Men... nej, hvis det bare er udgifter fra 2007 er de ikke forældede. Principielt kan du jo bede om genoptagelse af din selvangivelse med henvisning til at du har opdaget fejl. Den mest pragmatiske løsning er dog nok bare at medtage udgifterne i 2008-regnskabet. SKAT vil næppe have noget imod dette, da det jo alene er en periodeforskydning af dit fradrag og endda til SKATs fordel. Du får jo reelt dit fradrag et år senere end du egentlig er berettiget til.
Jo der er naturligvis tale om fradragsberettiget udgifter. Alt andet vil vel tangere begrebet "kreativ bogføring" og det kan sgu ikke betale sig (selvom det da ville være dejligt at kunne trække det nye kolonihavehus og barregningen fra den "lokale" fra )
Jo der er naturligvis tale om fradragsberettiget udgifter. Alt andet vil vel tangere begrebet "kreativ bogføring"
Ja ok.. Men nu tænkte jeg også at du måske allerede havde haft en revisor til at udarbejde regnskabet og at det var bevidst at nogle udgifter ikke var taget med. Visse former for gebyrer til det offentlige, rådgiverudgifter som vedrører privatsfæren osv. kunne jo være uden fradragsret og derfor være pillet ud af dit regnskab.