Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge til USA

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj

Jeg har stadig ikke kunnet få hjælp til at finde ud af, hvad jeg skal gøre for at kunne sælge dvder fra min webshop til USA. Jeg er igang med at producere en dvd, som også retter sig mod USA, og vil meget gerne have mulighed for at sælge til dem.

Og forresten, hvilken branchekode ville i anbefale til en virksomhed, som sælger tutorials på dvd?

Mvh Rune

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 09:00

Du skal registreres som eksportør hos SKAT og følge deres vejledninger for eksport.

Desuden er det en god idé at checke, at din produkansvarsforsikring også dækker salg i USA. Den billigste måde er formentlig at få en specifik forsikring, der kun dækker salg af dvd'er i USA. Jo mere begrænset forsikring, jo billigere kan det normalt fås..

NB: Husk at USA bruger dvd region 1 samt at tv-formatet er NTSC og ikke PAL som i Europa. 

/Ole

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32

Ole Pedersen:
produkansvarsforsikring også dækker salg i USA

Det kan blive meget dyrt.

Jeg selv har 17 års erfaring med arbejde, salg og markedsføring  i USA.

Begrænset ansvar kan meget billigt opnås via et SBA-selskab. SMBA står for selskab med begrænset ansvar.

MVH fra Ejler Ottesen 

Tilmeldt 21. Oct 07
Skrevet kl. 15:12

Okay, tak :-)

Det lyder umiddelbart lidt uoverskueligt

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:33

Hvis din webshop er baseret i Danmark og virksomheden har hjemme her, så kan jeg dårligt tro at du skal have en speciel forsikring for USA. Det er den enkelte amerikanske forbruger der står som importør af produktet når de bestiller det. Du kan heller ikke blive stillet for en domstol i USA fordi nogen køber dit produkt i en dansk webshop og kommer til skade i USA. EVt. bør du skrive noget med at shoppen er underlagt dansk lovgivning og dansk værneting i forretningsbetingelserne.

Mvh Jesper

Tilmeldt 21. Oct 07
Skrevet kl. 18:08

Ok, det er jo rimelig vigtigt hvis jeg kan det. Hvad så med eksportørregistrering?

Altså, for mig synes det også lidt vildt med alle de ting man skal opfylde, bare fordi man har en danskbaseret webshop, der sælger til internetkunder. At de kunder KAN komme fra USA er så selvfølgelig noget, men umiddelbart bliver det jo ikke eksport til USA, bare salg via internetttet til kunderi hele verden.

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 10:19

Det er faktisk ikke så slemt at eksportere når man først er kommet ind i reglerne...

Det er rigtigt, at det er ens normale danske produktansvarsforsikring, der bør dække ved salg i udlandet. Men de fleste forsikringer dækker salg til Danmark og udlandet UNDTAGET USA eller Nordamerika. Men en tilføjelse med USA burde ikke blive dyr så længe det drejer sig om "harmløse" produkter som dvd'er...

Eksportørregistreringen kan du ret sikkert ikke komme udenom. Men hvis de varer du eksporterer er under 300 SDR (ca 2500kr) pr. forsendelse, så slipper du for det værste bøvl med tolddeklarationer og udførselsangivelser. Et godt sted at læse om det er på PostDanmarks hjemmeside hvis man går derind og søger på "Landefakta".

/Ole

Fra København S
Tilmeldt 27. Mar 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:49

Har du overvejet at sælge dine how-to's elektronisk?

Det er nemt at sætte videoer m.m til salg via vores nye site: http://www.atbizz.com/

M.v.h.

Sune

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)