Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nu, men først virksomhedsstart i 2009?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal til at starte enkeltmandsvirksomhed, som skal sælge varer, købt af mig hos en distributør.
Distributøren sælger varerne over en netbutik, hvor man som registreret bruger kan se priser, leveringsbetingelser osv.

Så er problemet bare at man skal oplyse sit CVR-nummer, for at oprette en bruger, og få adgang til al denne information.

Efter at have snakket med en revisor i mit lokalområde, er jeg blevet rådet til at vente til 01.01.09 med at starte virksomheden.
Mest for at undgå skæve datoer mht regnskab og moms.

Det passer mig sådan set helt fint, eftersom der stadig er en del at se til før jeg er klar til start.
Så her kommer spørgsmålet.
Kan jeg udfylde og indsende registreringen af min virksomhed til S & E, sige ja til momsregistrering, og skrive 01.01.09 i feltet "Startdato"? Så jeg modtager mit CVR nummer nu, men ikke foretager nogen køb/salg overhovedet, før 2009?

Og i hvor stort omfang skal jeg lave regnskab indtil da?
Jeg vil vel ikke modtage nogen momsopkrævning?

Vh. Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01

Hej!

Jeg kan ikke se problemer.

Du momsregistrerer dig nu...indgiver 0 momsangivelse 30.09. og 31.12....CVR nr. få

du så nu.

Der er ingen skæve datoer, idet du kører efter kalenderåret.

Tilmeldt 16. Aug 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:00

Hej

Er fuldt enig med Peter med hensyn til din momsregistering.

Bare husk at påføre kr. 0 på din selvangivelse så SKAT ikke rykker for resultatet af din virksomhed på selvangivelsen.

Her ud over skal du udfylde blanketten med regnskabsoplysninger. Du vil i 2008 kunne bruge undtagelsesbestemmelsen og sætte kryds i rubrikken "nettoomsætning under kr. 300.000" hvorved du ikke skal udfylde hele blanketten.

God fornøjelse med opstarten.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)