Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed i hele lejligheden og fradrag??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er alternativ behandler, og har en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg arbejder dels ude hos virksomheder og dels med private klienter. Jeg er flyttet sammen med min kæreste, og bruger nu hele min lille ejerlejlighed som praksis, hvor jeg har mine klienter. Jeg har indrettet lejligheden, så den ikke længere kan bruges privat, kun i mit kælderrum har jeg stadig nogle personlige effekter. Jeg flyttede praksis for at minimere mine udgifter, og vil selvfølgelig også gerne kunne fradrage på min lejlighed, nu jeg har inddraget den i driften af min virksomhed, men jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg kan gøre det, nu da det er hele min lejlighed, og ikke kun et værelse. Det skal lige siges, at min lejlighed er på 36 kvm, og etværelses. -Kan jeg fradrage for hele lejligheden, eller kun delvist? -Skal jeg beholde min folkeregisteradresse der? -Kan jeg leje lejligheden ud til min virksomhed? -Hvordan pokker skal jeg i det hele taget forholde mig, hvis jeg gerne vil fradrage? Jeg håber, at der er nogle som kan svare mig, og på forhånd mange tak :0). Mange hilsener, Helse-Else
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:24

Hvis det er fordi du gerne vil gøre det helt rigtigt og lovligt, hjælper skat dig gerne med at få gjort det på den rigtige måde.
Du skal bare kontakte dit lokale skattecenter.

Hvis du gerne vil have max ud af det, skal du nok hyre en revisor til at regne det hele ud, men det koster jo at få ham til det.

Og så en sidste ting,: du skal nok tjekke med lokalplanen for bygningen hvor ejerlejligheden ligger,
og for ejerforeningens vedtægter, om det overhovedet er lovligt at køre liberalt erhverv fra din lejlighed.

Husk at informere dine naboer, da de frekventerende kunder jo let kan forveklses med andre.Embarrassed

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 16. Aug 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:11

Du skal helt klart tage kontakt til en revisor idet der er flere aspekter i dine spørgsmål samt løsningsmuligheder. Her ud over spiller det skattemæssige ligeledes ind.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)