Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette et kinesisk fupfirma?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev lige i tvivl i et øjeblik om nedenstående mail er noget jeg skal reagere på eller jeg bør bruge Shift + Delete på mailen.

Er det nogen der er smarte og gerne vil være med til at bruge mine DKK?

August 19, 2008
Swingcar       
Domain name & Internet keyword  

Dear Sir/Madam, 
We are Beijing Invees Network Science and Technology Co.,Ltd which is the domain name register center in China. We received a formal application from a company who is applying to register “swingcaras their domain name and Internet keyword on August 18, 2008.Since after our investigation we found that this word has been in use by your company, and this may involve your company name or trade mark, so we inform you in no time. If you consider these domain names and internet keyword are important to you and it is necessary to protect them by registering them first, contact us soon. Thanks for your co-operation and support.

Kind Regards, 
Teresa.Gou 
Tel: +86-10-62667430 (8004)Fax: +86-10-62968871
Email: teresa.gou@beijing-invees.com.cn      
teresa.gou@hotmail.com
Beijing Invees Network Science and Technology Co.,Ltd
Website: www.invees.com

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 06:32

Jeg tror at de lever af at sælge domæner i Kina, og det er så et salgs brev til dig om at du skal huske og købe swingcar.cn gennem dem.

Hvis swingcar.cn er vigtig for dig så ville jeg nok købe det gennem godaddy.com eller lignende, man ved jo ikke lige hvem der har adgang til kreditkort dataene... 

Men det kan sagtens være at det er legitimt firma, selvom man kan diskuter deres marketing strategi som indeholder spamming. Har selv fra samme firma fået tilbudt at købe et domain (som jeg allerede ejede, men det er en anden sag) 

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 08:19

Jeg har selv fået 4 af disse mails og det samme har en række af mine kunder. Tror bare de er ude på at score en gevinst, så jeg har bare ignoreret dem og anbefalet mine kunder at gøre det samme.

Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 08:32

Et firma der bruger en hotmail-adresse som kontaktoplysninger? Go figure...... 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 09:06

Det er fup og fidus... Der sendes i øjeblikket tonsvis af den slags mails, og de vil i sidste ende bare sælge dig et domæne til overpris.

Så det er helt klart en "delete"...

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 09:23

Jeg synes det er sødt. Man snakker om at service og god support er en saga blot og så kommer det her firma.
For hver ordre de får på et domæne, så sætter de sig lige ned - for at hjælpe deres oprindelige kunde mod en senere trademark sag - og gennem trawler nettet for andre med lignende domænenavne.

Herefter laver de en prioriteret lister over hvilke firmaer ude omkring i verden, som kunne have mere ret til domænet og sender dem et venligt brev. Se det er flinke mennesker.

Så flinke, at jeg har modtaget ca. 20 mails fra dem + et lignende firma, som mit spam filter ikke fangede. Det kan jeg selvfølgelig ikke bebrejde de flinke mennesker for, det er jo blot fordi jeg har/administrerer lidt for mange domæner.

(jeps, jeg bruger ironi for at distancere mig fra det faktum, at jeg var nødt til at læse hele mailen inden jeg fattede at det var spam. Det må bare ikke ske, jeg væmmes)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 10:20

Hej Keld,

Du kan jo eventuelt skrive tilbage til den kaere Teresa og oplyse hende om at deres kunderservice er lidt sloev i det, da selvsamme firma (Beijing Invees Network Science and Technology Co.,Ltd) koebte www.swingcar.cn den 15.02.2008 klokken 18:17..

Men det er nok nemmere at bruge shift+delete ; ) ..

Som dansk firma i kina faar vi cirka 13 milliarder af disse mails hver dag.. men saadan er det jo nok bare..

Martin.

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:23

Een af mine kunder har også fået den - og jeg har lige som alle andre anbefalet min kunde ikke at reagere.

Vi må bare se på dem som afløseren for "Nigeria brevene" - du ved, hvor en dansk dame for nylig var blevet franarret 1 eller 2 milioner for nylig... fordi hun havde "arvet".

Ja, Lønne, selv om det er SPAM, så bliver man sgu' gal i skralden over at nogen kan være så udspekulerede, at de kan så tvivl i så mange menneskers sind - at være de "venlige" der vil "redde" een fra at havne i piraternes fangarme. Føj siger jeg bare.

Mvh,
Christian

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 13:22

Tusind tak for jeres svar og tid!

Jeg sletter bare skidtet og glemmer dem.

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)