Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

indskud i firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg kom lige til at tænke på:

Jeg driver enkeltmandsvirksomhed og har derfor oprettet en konto til denne virksomhed.

Jeg har indtil videre brugt min opsparing som egenkapital og indskud i virksomheden til varekøb m.m.

Kan man trække dette fra I skat eller trække det ud igen uden at betale skat når man laver årsopgørelse?
Grunden til jeg gjorde det på denne måde var at det virkede dumt at have underskud når jeg jo havde pengene.

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 19:04

Når du har foretaget et varekøb uden at have haft noget omsætning, så har du altid underskud på det tidspunkt. At du har brugt egne opsparede penge på det gør ikke en forskel på resultatopgørelsen.

Og ja du kan hive de penge ud igen, de skal ikke beskattes.

Tilmeldt 22. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:13

Medmindre du på selvangivelsen har valgt at lade dig beskatte efter "Virksomhedsordningen" så er dit indskud og eventuelle efterfølgende hævning på virksomhedens konto uden skattemæssig betydning.

Det er jo overskuddet du betaler skat af og en pengeoverførsel imellem dig og din virksomhed er ikke en transaktion som påvirker dit overskud. Det er kun en postering på din kapitalkonto (mellemregningskonto) med virksomheden og det er intet til hinder for at flytte likviditet imellem dig og din virksomhed som du lyster.

Men... enhver revisor og bogholder vil anbefale dig at holde virksomhedens og dine private penge så adskilt som muligt. Lad være at betale private regninger fra firmakontoen og lad være at betale firmaregninger fra privatkontoen. Overfør penge i runde beløb evt. én gang om måneden i stedet for i mange småportioner når du lige mangler. Så har du et mere overskueligt bogholderi og står desuden også bedre argumentationsmæssigt overfor SKAT, hvis de evt. fremtidigt skulle finde på at mistænke dig for at fedte private regninger ind i dit virksomhedsregnskab. Rene linjer er at foretrække og kan SKAT se at du har gjort hvad kunne for at holde tingene adskilt er deres mistænksomhed naturligtvis mindre og du fremstår mere troværdig i en argumentationssituation.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 11:48

okay.. super.. Jeg har også holdt det med et meget rundt beløb :-) Tak for hjælpen. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)