Hej med jer, |
Det kunne jeg ikke forestille mig - ae, oe og aa er jo ikke nødvendigvis æ, ø og å.
Eksempelvis er AEG.dk og ÆG.dk jo ikke ligefrem i samme branche :)?
Hej med jer, |
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
Det kunne jeg ikke forestille mig - ae, oe og aa er jo ikke nødvendigvis æ, ø og å. Eksempelvis er AEG.dk og ÆG.dk jo ikke ligefrem i samme branche :)? |
Jeg tror at jeg følger med her, ejer nemlig selv et domæne med ae i og kunne da være sjovt at høre omkring dette. :) |
Med venlig hilsen
Peter Olesen
Hej! Jeg er sikker på, at det du tænker på var da de første domæner med æ ø og å kom frem. Det var på .nu domænet, hvor reglerne netop var sådan, og den valgte tekniske løsning til håndtering af special tegnene krævede det. Men på .dk domæner er der ikke den "begrænsning" da æ, ø og å special tegnene på navneserverne kodes til nogle andre tegn iht. RFC 3490. /Henrik |
HEHE... Den var god :D Nå, men jeg kan jo lige så godt afsløre domænet... for hvis jeg ikke har rettighederne på domænet, så går det nok galt før eller siden :) Jeg har købt lærred.dk - og en anden ejer laerred.dk.... Og så er det spørgsmålet om jeg ikke har ret til lærred.dk? Jeg købte nemlig også i sin tid vælger.dk og vaelger.dk var stadig ledigt længe efter. Der sagde en bekendt, at jeg havde retten til vaelger.dk?! (Har købt vaelger.dk efterfølgende, da jeg ikke vil tage nogen chance) Har kigget rundt på dk-hostmaster's side, men kan ikke finde noget om emnet. |
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
jeg vil ikke mene at de har krav på domænet da det ikke er et varemærke. Jeg ejer selv www.affiliate-marketing.dk og jeg var ikke hurtig nok til at sikre mig www.affiliatemarketing.dk. Jeg ringede til DK-hostmaster og forhørte mig om jeg kunne gøre krav på det, men det kunne jeg ikke da det er et generalt ord. |
Nu har jeg talt med DK-hostmaster. Da ordet "lærred" er et vidt begreb, er der ingen mulighed for at der kan gøres krav på det. Så det var da meget rart :) |
Så kan jeg jo regne ud at jeg burde kunne gøre krav på "mikjaer.dk" fordi jeg dels har "mikjær.dk" dels fordi jeg er en af de 8 mennesker i verden der hedder sådan ... OG ham der har mikjaer.dk ikke er en af de andre 8. |
Har du købt mikjær.dk før han købte mikjaer.dk? Tror det har noget at gøre med om dit efternavn er et "brand". Kan se at du ikke har nogen hjemmeside på mikjær.dk. Men ved det ærlig talt ikke. De kunne ikke rigtig svare på det hos DK-hostmaster. Det er et klageankenævn der tager beslutningen, hvis det kommer så vidt. |
Nu kunne det jo være en plan at gøre det til et brand ... men ved gud da ikke så længe en eller anden svindler sider på det andet domæne :) Derudover er klagenævnet nogen fjolser ... jeg forsøgte at få nogle svar ud af dem men så sagde de at den eneste måde at finde ud af det på var at starte en sag og se om jeg fandt ... fjolser! |