Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger investor.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København SV
Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

I søgen om at opstarte virksomhed, er jeg som alle andre, løbet ind i "penge" problemet. Jeg har ingen start kapital. Jo, 50.000.-, men det er stadig alt for lidt.

Jeg har snakket med banker, og har jeg en startkapital på ca. 500.000.- eller hvis jeg måske virkelig prøver at presse min sag igenem, så mindre.

Hvordan eller hvor skal jeg søge, for at rejse små 500.000.- så at jeg kan få en bank med i spillet?

Al hjælp ville være super.

Fra København SV
Tilmeldt 23. Jul 08
Skrevet kl. 14:11

Nu glemte jeg selvølgelig at nævne at der skal selvfølgelig være nogle fordele til investor. Det er ikke bare penge som skal ned i min kasse, som jeg skal bruge. Vi kan måske kunne kombinere tingene på forskellige måder. F.eks. et lån med rente, så at låner får noget ud af det. Eller måske at i den tid at lånet kører, får investor x % af indtjenesten eller lignene. Det kan man altid snakke om.

Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:05

Hvis du søger en investor er du nød til at fortælle lidt om hvad du har i tankerne.

Fra København SV
Tilmeldt 23. Jul 08
Skrevet kl. 21:53
Det drejer sig om en internet café, på en ny måde. Vores originale tanke er mest en café - med internet/internet gameing, men lige nu må vi fokusere på at få gameing delen på banen. Der vil ikke være råd til at få køkkenet op, da det vil koste 200.000 mere at renovere og sætte i stand - og det er rigelig dyrt med det andet. Men så snart det kører, og vi har bevist at det er en rigtig god business, så skal køkkenet vendes på hovedet. Det er vores støre ønske at kunne reklamere med at vi er en café - med internet, men vi må nok tage nogle små skridt. Jeg har ikke lyst til at dele for mange af vores idéer, da vi er meget bange for at de bliver brugt af andre. ´Vi har en række idéer, som man bare ikke ser i en normal internet café, og vi kan bare ikke forstå hvorfor. Der er så meget potentiale i sådan et sted, og folk har åbenbart ikke kunne se det, eller også gider de ikke at gøre noget ud af det, fordi det jo alligevel kører, og man skal bruge mere tid og energi på det - så hvorfor gøre det. Men jeg ser en hel del potentiale og muligheder i sådan et sted. Specialt når caféen kommer op og kører. Så er det gaming i weekenden og internet surfing i løbet af ugen - osv. Men vores problem er bare - at vi ikke har noget start kapital. Det er drøn ærgeligt, for vi brænder sådan for det. Vi har snakket med banken og de vil gerne have 400 - 500 K i start kapital fra vores side af, før de vil støtte projektet. Jeg tænker derfor - hvis jeg gik ud og lavede et privat lån og skaffede de penge - ville banken så stadig ville hjælpe mig med resten? Eller er det bare en dum idé??
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)