Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger investorer til stort projekt.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - jeg har et problem..

Min bror og mig har planer om at starte en netcafé, og det viser sig at der er en café i københavn som sælger - så vi tog ud og kiggede på den og snakkede med dem, og den faldt lige i vores begges smag. Så vi har været rundt og snakket med banker, fordi vi skal have taget et lån som kan dække købet, renovering, og køb af nye maskiner.

Men ak og ve - der er ingen bank der vil låne os penge til en virksomhed uden vi har et start kapital. Så nu er jeg ude og høre om der er nogen der har råd til at invistere i netcaféen, og lyst til samtidigt at hjælpe en alle tiders café igang/videre. Dertil skal lige siges at den har kørt i 4 år ind til nu, og har en pæn omsætning.

Men vi behøver ca 500.000 for at få lånet i banken, så vi kan få gang i caféen. Og der er selvfølgelig en del penge at hente med tiden, til den der invisterer i vores projekt.

Hvis nogen har muligheden for at hjælpe her, så kontakt mig hurtigst muligt. Så kan vi fortsætte ejernes strålende idéer, og samtidigt fusionere det med vores egne - det skal nok blive en succe.

Mit nummer er "31338110" - men det er måske bedre at sende mig en mail, Pga. at jeg tit er på arb og andet Mccloud24@hotmail.com. Og så kan vi lige aftale et møde - så vi kan snakke mere om det.

Tusind tak fo forhånd.

/Matti

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:21

Der er både en grund til at netcafe'er over hele landet lukker på stribe og at bankerne ikke vil låne jer penge ... og samme årsag gør at ingen andre vil låne jer de penge i har behov for.

Sorry, men på'n igen :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 23:31

Joo.. og det er at folk ikk vedligeholder, samt laver arrangementer som er gode nok til at tiltrække folk - det skal jo ikke være "ligesom alle andre steder".. nyt, bedre, hurtigere, og måske lidt billigere. det er grundplanen.. :)

Netcaféen som er der allerede har kørt i 4 år, og lukker udelukket pga. rentedøden - fordi de kom til at tage et lån med max ranter. Ikke fordi det ikke havde kunder nok..

Desuden er der også en grund til at fek. boomtown ikke lukker.. de følger de simple regler - hold det nyt, hold det flot, hold det kørende.. ^^

Og bankerne låner ikk penge til noget som helst af nogen slags, uden en garanti.. desværre..

Men tak for indskudet.. ^^

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:32

Du må have en forretningsplan hvis du har været nede og snakke med banken. Så jeg vil anbefale dig at vise den til os så vi kan se hvad det er for nogle store planer du har og hvad du vil gøre anderledes?

Derudover kan jeg næsten garantere dig at der ikke er nogen private investorer der låner dig penge til et indskud i banken ... det er en helt forkert måde at gribe det an på. Beklager men jeg syntes stadig du skal kaste dig over noget andet, hvis du virkelig har et projekt her så har du ikke solgt det særligt godt.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 00:46

Må lige høre.. hvem er "vi"?

Kan godt være jeg skal gøre det på en anden måde.. men jeg er ret grøn må man jo indrømme - så kender kun "lige på og hårdt" fremgangsmåden.. Men det betyder ikke at jeg ikke prøver at lære "business" verden bedre at kende, så jeg ved hvordan jeg skal takle forskællige situationer.. :p

Men jeg er klart åben for at drøfte min virksomhedsplan og andre materialer for folk som går med til at holde et møde med os, og som er seriøse investorer, så kan man snakke om sagerne - men giver ikk bare planerne ud.. sry..

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:47

9 ud af 10 netcafeér eller flere der har eksisteret de sidste 10 år er drevet på frivillig gratis arbejdskraft.

9 ud af 10 netcafeér eller flere der har eksisteret de sidste 10 år er lukket fordi de ikke kunne nå af afvikle gælden til maskinparken inden den skulle udskiftes for fortsat at tiltrække kunder.

Boomtown klarer sig på flere parametre men især fordi det er så stort som det og de har flere afdelinger der kan handle ind samlet osv.

Derudover så har de jo gaming servers og en hele online siden som i ikke kan forvente at trække samme indtægter på som de kan.

Så alt i alt så skal der godt nok noget til for at stable et netcafe koncept på benene som kan betale løninger, husleje og gæld på en gang.

Med 50 maskiner konstant optaget 10 timer om dagen og åben alle ugens 7 dage så har du 150.000 kr inde + sodavand, slik og events (men der skal personalet jo også have mere i løn) i indtægt.

Så skal du trække ca. halvdelen ud til løn og så kommer husleje, el, vand, varme, gæld, internet forbindelse m.v.

Lad os så sige der står 100 maskiner for at ramme 50 maskiner konstant optaget i 10 timer om dagen så skal du ud og investere 1 million kroner i udstyr ca. + leje af lokaler / evt. afståelse eller overtagelse fra eksisterende netcafé.

For mig at se er det ualmindeligt svært at se hvor indtjeningen til at afvikle gælden skulle være og ikke mindst hvad med uforudsete udgifter, maskine skader, private investorere osv.

Så hvis det skal løbe rundt i stor stil så skal det vel op i mindst 200 maskiner og mindst 100 booket en 12 timer om dagen og så vil den relative udgift til ansatte være mindre og indtjeningen på silk og sodavand det højere - men igen så skal investeringen også op i mindst 2.5 millioner hvis ikke mere før det er realistisk at etablere og så må man ikke glemme at det jo skal afvikles over 2 år - da maskin parken skal opdateres hver andet år ca. skal der altså høvles ca. noget der ligner mindst 125.000 af om måneden i gæld alene til banken + detil kommer de private investorer, løn og husleje osv. osv.

Alt andet lige vil det altså stort set konstant være en jagt for at holde besøgstallene høje nok til at afvikle gælden tidsmæssigt så renterne ikke æder projektet (som for alle de andre).

Kan du til gengæld stille med et realistisk projekt som kan komme de udfordringer jeg har nævnt her i møde kan det da ikke udelukkes det kan lykkes - jeg tror bare det er rigtigt rigtigt svært.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:49

Mattiburger:

Må lige høre.. hvem er "vi"?

Det må du da virkelig selv vide?

Mattiburger:

men giver ikk bare planerne ud.. sry..

Det er jo så bare dit tab!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 01:08

Det er rigtigt nok alt hvad du siger der ronnikc - jeg har allerede lavet beregningerne, det bliver ikke nemt, true.. der ligger sygt meget arbejde i det for os.. Dog tror jeg ikke det er heeelt rigtigt hvad du har beregnet -  Dem der ejer stedet nu har en årlig indtægt på 2.200.000 - med lidt nyt og bedre skulle det kunne lade sig komme op på 3.000.000 - jeg skal kun låne ca. 1.200.000 for at få hele stedet op og køre, der er kun 2 personer til lønningerne pt. - og vi har 64 maskiner allerede og ellers et super tilbud på nye fra et firma vi har en aftale med - selve stedet får vi for 600.000 - og det er jo dælme ikk meget.. og salg af det forskællige har jeg beregnet til mindste detalje.. bare rolig.. :)

Så alt er faktisk planlagt og tilrettelagt, jeg mangler kun de pokkers penge der.. og lige så snart jeg har sikret at jeg kan få lånet (dvs. før jeg har lånt, men bare at jeg ved jeg kan) - så går ejerne med til at drøfte, og vise deres bugetter til os fra de sidste par år, så vi ved hvor det gik galt, og om det kan lade sig gøre.. hvis det så ikk gør, nå ja, så kan vi aflyse.. selv om jeg ikk tror på de ville holde sandheden fra mig (det finder man ud af til den tid)..

Det vi vinder på er ikke kun spilletimer - det er skam salget af alt andet.. ;)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 01:21

Nu ikke blive fornærmet mikkel - jeg siger jo ikk jeg ikk vil snakke med dig.. hvis du er interesseret i at vide mere, så spørger - sender bare ikke hele min arbejdsplan ud til en jeg ikk ved om selv kunne finde på at nakke den og bruge den - selv om jeg ikk tror på du ville det.. Det er bare en aftale jeg har med min bror, at det gør vi ikke.. ^^

Og jeg spurgte "hvem er vi" fordi du sagde at jeg skulle sende den til "jer", så det åbenbart ikke var dig kun.. så du må da vide bedre end mig hvem "vi" er? :p eller tager jeg fejl?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:35

Mattiburger:

Nu ikke blive fornærmet mikkel - jeg siger jo ikk jeg ikk vil snakke med dig.. hvis du er interesseret i at vide mere, så spørger - sender bare ikke hele min arbejdsplan ud til en jeg ikk ved om selv kunne finde på at nakke den og bruge den - selv om jeg ikk tror på du ville det.. Det er bare en aftale jeg har med min bror, at det gør vi ikke.. ^^

Der er ingen der gider stjæle jeres idé ... den der form for lukkethed resulterer bare i at folk tager jer useriøst.

Mattiburger:

Og jeg spurgte "hvem er vi" fordi du sagde at jeg skulle sende den til "jer", så det åbenbart ikke var dig kun.. så du må da vide bedre end mig hvem "vi" er? :p eller tager jeg fejl?

Vi == Amino
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)