Hej FSS.
Det med hjemmeside betyder ikke en skid. Lad de billigste webfolk slås om opgaven - folk er alligevel ligeglade hvordan din hjemmeside ser ud og hvad der står på den i al almindelighed.
Når jeg laver opsøgende salg og folk spørger om min hjemmeside eller hvor mit kontor er ved jeg som regel at slaget allerede er tabt - så er det bare hurtigt videre.
Det der betyder noget er om du har de rigtige kontakter - folk spørger kun om hjemmeside fordi de ikke er interesserede - opsøgende salg duer ikke rigtigt med det du tilbyder - folk skal komme til dig og når de gør kan du forlange ågerpris fordi de vil kun ringe et sted hen af rent dovenskab.
Bare sørg for at folk ikke opdager at det er dig der får pengene - forsøg og give folk en illusion om at du er et stort internationalt ansigstsløst selskab - der er folk nemlig trygge ved og lægge deres penge - eller de penge de administrerer på vegne af en virksomhed (privat eller offentlig) - de ønsker derimod ikke at du skal ud og bo på strandvejen - du skal jo kende din plads.
I forbindelse med et "corporate image" kan en hjemmeside godt betyde noget, og Mikkel er jo god til salgstaler etc og så vidt jeg ved har han studeret markedsføring - derfor vil jeg i så fald kunne anbefale ham i den udstrækning at han i de 10.000kr også leverer tekst og billeder. Selve hans hjemmeside er ikke joomlatossens (til 20% af hans pris) overlegen - men hvis han kan lave tekst og billeder der insisterer på dit produkt på samme måde som han insisterer på sit eget så er du godt på vej. Husk at dit firma skal udstråle "diversity" (i hyrer negere, kinesere og sågar muslimer (!!!)engang imellem) og fyldes med billeder af folk der sidder og trykker på en bærbar computer i en lænestol med éen hånd og udstråler hvor let det hele går hvis man har outsourcet sin trappevask til jer.
Den nemmeste måde og komme ind i varmen er nok og tage ud og "networke". Medbring rødvin og cigarer - og et godt råd kunne være og holde sig væk fra kvinder i lederstillinger - de har som regel et forholdsvist følelsesladet forhold til alle deres leverandører som du aldrig under nogen omstændigheder kan erstatte.
Hvis du skal sælge noget til en kvindelig leder skal du f.eks. finde ud af hvem hun er, følge efter hende til netto og ved et uheld støde ind i hende og vælte alle hendes og dine varer hvorefter i forlegent står og finder ud af hvilke varer der tilhører hvem og du siger at det ellers er en smuk dag og et dejligt vejr og om hun vil ud og have en kop kaffe hvorefter i går hjem og laver "lagengymnastik" - derefter kan du sælge alle dine ydelser i meget stort omfang til den virksomhedsafdeling hun administrerer.
VH Jørgen Olsen