Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

be´ om feedback...

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

du har min opmærksomhed

Præcis hvilke tiltag mener du, at jeg kan vinde ved ?

Statistik har vi ved vores egenudviklede CMS - det funker supergodt ..

Konkrete input vil blive velmodtaget

Mvh Lars
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 14:27
Dato: 4/21/2006 1:47:36 PM Forfatter: Lars Brandt

Hej Claes,

Siemens kender jeg ikke noget til, men hvis du kommer med et prisnivau kan jeg se hvad vi kan byde ind med
Mvh Lars

Tja... den koster vel 7995,- i en butik, men havde jo håbet at finde den noget billigere over nettet.

Tilmeldt 29. Mar 06
Skrevet kl. 15:05
Tilmeldt 29. Mar 06
Skrevet kl. 02:21

Hej Lars

Tak for opmærksomheden :-)

Dit vigtigste forretningsmæssige MWR (Most Wanted Response) er efter hvad jeg vil tro din shop. I din shop har du desuden nogle produkter som du tjener mere på end andre. Disse er dine allervigtigste MWR.
Hvis det er rigtigt skal du arbejde med din shop og dine produkter som endemål for alle dele af den "tragt" som du kan betragte din hjemmeside som.

Her nogle konkrete optimeringsinput:

- forside: Det store dejlige og indbydende billedareal (selv for en ikke-kaffedrikker som mig!!) i toppen af siden skal linke ind i din shop. Nu linker den til forsiden, men det er ikke hensigtsmæssigt ift. MWR overvejelser. Desuden vil jeg overveje at understøtte billederne med USP''s for dine produkter og dit brand - det er billeder der fanger opmærksomnheden men ord der bedst konverterer.

- shoppen: du kan med fordel flytte noget af det indhold du har under "Om Ezprezzo" til at være USP''s i din webhop i direkte forbindelse med dine varer (fx i en kollonne i venstre eller højre side). Dette understøtter dine produkters troværdighed. Omformuler og forkort fx denne statement "Vi arbejder med udgangspunk i kaffe der er mikset og ristet i Italien idet vi mener, at selvom der findes god kaffe fra rigtig mange forskellige steder i verden, er Italienerne stadig dem der har det tætteste forhold til ”rigtig” espresso og dermed en forkærlighed for den ægte autentiske espresso smag." Suppler gerne med statments/testimonials fra din kunder. Husk at undgå links væk fra din shop!

- VIGTIGT!! Shoppen: Forkort stierne: man skal kunne tilvælge varer direkte i din shop. Jeg klikker 5-6 gange inden jeg har bestilt og er fremme ved et køb. Dette kan gøres med 1-2 klik  - og mindske frafaldet. Gør købet nemt for brugeren.

- gør dine MWR knapper ("KØB"- knappen fx) tydeligere end din "tilbage"- knapper o.a. - Husk altid hvad du vil ha´ folk til at trykke på! Lav et CSS stylesheet for det

- shoppen: Fortæl hvor hurtigt og sikkert du kan levere varerne i direkte sammenhæng med din shop (især hvis det er et konkurrence element ift dine konkurrenter)

- shoppen: yd support i direkte forbindelse med din shop (fx med opfordring og link til mail og tlf.nr. gerne m. tlfdame-foto "Problemer? - Vi sidder klar ved tlf. for at hjælpe dig" - virker godt hvis der er problemer og betrygende uanset).

- overvej et positivt ord i stedet for "BETIN GELSER" i din menu (se din hjemmeside og købssituationen med kundens øjne). Overvej aktive+aktiverende ord i din menu - fx med direkte personlig henvendelse til kunden

- gør dine overskrifter aktive+aktiverende. Brug AIDA+t (Attention Interest Desire Action + trust) modellen hele tiden.

- hvad kan jeg betale med i den her shop?? spørger jeg som kunde. Svaret finder jeg nederst i højre hjørne. Flyt betalingskortene op så man altid kan se dem når man er i shoppen.

- shoppen: I stedet for "Shop" i din undermenu kunne du skrive "Vælg mellem:" (aktivt+aktiverende)

Der er mange flere ting jeg kunne pege på, men det er ret tidskrævende at skrive op og ned - og sikkert også trættende for dig at læse :-)

Eet vigtigt punkt er dog: Hold fast i de mange gode ting på din side: Superbehagelig stemning, gode fotos, behageligt brand, sjov og humor i overskrifter, personlighed og følelsen af menneskelig tilstædeværelse og gode produkter! 

Og til sidst et generelt input: Se på din hjemmeside og webshop som en proces som altid kan gøres bedre. Tag udgangspu
Tilmeldt 29. Mar 06
Skrevet kl. 06:58

Hej Søren,

alt kan bruges og rigtig mange tak for din input i de sene timer

Jeg vil strak give din guldkorn videre til min reklamemand/prøgrammør/partner, og så håber jeg vi kan begynde at optimere snart.

Mvh Lars
Tilmeldt 29. Mar 06
Skrevet kl. 10:32
Du er altid velkommen til at skrive til min email her på amino, hvis du har brug for helt konkrete input til optimering i hele "internet-tragten" til og på din netbutik

Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:26

Der er allerede sagt mange ting, men jeg vil da også lige byde en med en kommentar...

Først og fremmest så er der rigtig meget godt, god stemning og meget "tillidskabende" side.

Dernæst...

Den lille "Vælg kategori"-boks
Den ligner en dropdown, og jeg fangede mig selv i at klikke på den flere gange, på trods af at den jo folder sig ud automatisk.
Derudover, hvis man bevæger musen væk fra den efter at man har været inde på et underpunkt, så folder den sig ikke sammen, og genererer en javascript fejl nogle sekunder efter man har bevæget musen væk fra den.

Vis kurven
Det er vidst allerede skrevet, men ja, den bør være mere markant, og man kan sagtens overveje at tilføje den klassiske "Til kassen" mulighed, for at gøre den endnu mere aktiv.

Jeg gik lige din side hurtigt igennem hvad angik SEO, og der er den faktisk chokerende ringe.
Du bruger ikke H1, H2 osv til overskrifter, men i stedet bare stylede divs.
Siderne for de individuelle produkter har ikke egne titler, altså, du laver nogen gange noget med en pageTitle værdi, som jeg kan se er et forsøg på det, men der tilføjer du bare et enkelt ord, og genbruger i øvrigt den lange liste af kaffeord på hver eneste side.
I produktlisterne, er det også oplagt at produktnavnet er et link.

I er heldige med at mange af jeres produkter er rimeligt unikke, så søger man på hele det fulde produktnavn, så kan i findes, men på bare lidt mere generelle ord er i meget "langt væk".

Lige præcis hvad SEO angår, kan i gøre det meget bedre.

Unikke url''er
Hvis man har klikket på "Mere info" udfor et produkt, så submitter den en formular, forsøg i stedet at lave et ganske almindeligt link.
Som det er nu, så kan man ikke sende et link til et bestemt produkt videre til en anden person, efter at have klikket på "Mere info", da man så bare havner på en generel side.

Store billeder
Det ville også være endnu et plus, hvis man kunne se større billeder af de enkle produkter, meget gerne så stort så man kan læse for eksempel en varedekleration eller lignende.

Det er altid super godt med et nyhedsbrev, men hvorfor ikke bruge den megen plads i venstre side på undersiderne til også at have en nyhedsbrevstilmeldingsboks (pjew) der?

Relaterede produkter / artikler
Når man er inde og se et specifikt produkt, kunne det også være relevant at linke til andre relevante produker eller artikler. Er du inde under "100% Arabica", hvorfor så ikke linke til en artikel om hvordan du laver den perfekte kop espresso, når du er inde under nogle af de "hele bønner", så link til en artikel om fordelene ved hele bønner og måske en kaffekværn?

Det var vidst hvad jeg lige kunne komme på...

Mvh.
Mads Buch Stage
Tilmeldt 29. Mar 06
Skrevet kl. 12:50

Hej Mads,

Tak for rigtig mange gode hints - de vil blive gennemgået og der vil blive reflekteret grundigt over det hele i løbet af ugen.

Det er super med så mange direkte og konstruktive kommentarer - jeg får noget at se til, men et forhåbentligt mere optimalt site.

Mange tak og fortsat go´ weekend.

Mvh Lars
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 00:44
Hej Lars Brandt

Omkring SEO har Mads Buch Stage fat i mange af de væsentlige
ting I kan gøre, for at forbedre hjemmesiden i forhold til
søgemaskiner!

Men Din hjemmeside har derudover en "teknisk fejl", som man
faktisk ikke ser så tit! Fejlen er ikke alvorlig, men den
er med til at gøre, at indholdet på hjemmesiden ikke vægtes
så højt som den kunne komme til. Mads Buch Stage skriver at
Jeres produkter er ret unikke på Internettet og derfor
ligger I åbenbart godt i søgemaskinernes søgeresultater når
man søger på Jeres produkter. Men hvis I skulle gå hen og
få konkurrenter, så kan denne "tekniske fejl" få en
betydning for, at I ikke kommer til at være nær så godt
placeret i søgemaskinerne, som Jeres nye konkurrenter vil!

I formår faktisk at lave en hjemmeside:
- der er for meget "støj på" inden det reelle indhold kommer
- det indhold der er på de enkelte sider fylder for lidt.
- det manglende indhold gør, at søgemaskinerne, herunder Google,
vælger at gøre brug af den information, som findes i det META
tag der hedder ''description'' og bruge som en beskrivelse for
siden i sine søgeresultater. Google plejer typisk at ignorere
dette META tag, men I har så lidt indhold med på siderne, at
det bliver taget med i Dit tilfælde, og her er det giftigt,
at teksten for ovennævnte META tag er helt identisk for
samtlige sider, den skal være UNIK for hver enkelt side

Samlet set bevirker det, at bla. Google betragter alle Jeres
sider som værende næsten identiske indholdsmæssigt!

Prøv at søge på denne URL:
http://www.google.dk/search?hl=en&q=site%3Awww.esprezzo.dk&btnG=Google+Search

eller kig på nedenstående billede:

Den viser hvordan siderne fra Din hjemmeside er optaget i
Googles index. I skrivende stund har Du 52 sider indekseret,
men det er kun forsiden der tæller, alle undersider betragtes
af Google som værende næsten identisk med forsiden og derfor
bliver alle de øvrige sider smidt om i stakken af ''identisk
supplement'' og disse sider vægtes ikke så højt og det er jo
ærgeligt!

Dette kan Du få rettet op på ved at gøre følgende:

- Hvis Du ikke orker at indtaste unik tekst for de to META
tags ''keywords'' og ''description'' så undlad at skrive noget
i dem!

- Læg den CSS kode der ligger inde på siden ud i en
ekstern fil! Jeg refererer til det der begynder med

<style type="text/css"><!--

@import url("includes_shared/css_default.css");

og slutter med

//--></style>

- I har også et stort område som er helt tomt, det skal
fjernes

- Du er nødt til at bide i det sure æble og skrive meget mere
tekst på de enkelte sider. Især så de enkelte produkt
beskrivelser bedre kan gøres forskellige fra hinanden. Så
bliver siderne på Din hjemmeside ikke betragtet som værende
næsten ens. Det kan også optimere de enkelte nøgle-søgeord
pr. produkt bedre!

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 29. Mar 06
Skrevet kl. 08:18

Hej Grosen Friis,

Rart med nogle konstruktive "tæsk" 

Det ser ud til at vi har fokuseret for meget på design og for lidt på teknik ...

Jeg er ved at opsummere alle de gode kommentarer vi har fået, så jeg kan se på hvilke ting jeg egentlig selv kan gøre noget ved - umiddelbart må jeg hellere se på produkttekster først... alt det der omhandler Html tag´s er faktisk lidt udenfor min rækkevidde da vi benytter en egenudviklet CMS, og det er så her vores udvikler får en liste af mig med de ting der er blevet pinpointed som uhensigtsmæssigheder og så må vi se hvor meget der kan ændres i den eksisterende løsning ...

Anyway - jeg er meget glad for alle de gode indlæg i denne tråd - så tak for jeres tid og go´ feedback.

Mvh Lars
Side 3 ud af 4 (33 indlæg)