Nu vil jeg også med på blogvognen... primært er det for at lære mere om Wordpress og SEO, men også fordi jeg kan se at hvis bare man har nyttig info/indhold på sin side, så linker folk til sin side helt af sig selv.
Der er næsten et link fra samtlige bilklubber i DK (overdrivelse fremmer forståelsen) så jeg vil gerne prøve at samle en masse nyttig Toyota-info på min blog...
Men hvad skal min blog hedde? Har I nogle gode ideer ? Den hedder kun StylingShoppen fordi jeg havde domænet til at ligge.. men hvad er jeres bud på et godt navn? Og har I ellers gode ideer til sådan en side....
Jamen, skal den omhandle styling, vedligehold og gode råd om Toyota'er så synes jeg da bestemt at "Toyota" på en eller anden måde skal indgå i URL'en. Hvis du derimod regner med før eller siden at få informatio/artikler om andre biler/produkter end specifikt Toyota så må du hellere overveje om bloggen ikke bør hedde noget mere generelt der både holder nu og i fremtiden
En klassisker kunne selvfølgelig være et subdomæne til dit allerede eksisterende stylingshoppen.dk. F.eks. http://blog.stylingshoppen.dk.
I øvrigt har jeg en halvgammel Toyota HiAce som surfervan. Den kører bare skide godt (og gør det sandsynligvis de næste mange 100.000 kilometer uden bøvl) og er eminent til at transportere alt mit l*** rundt - men den begynder desværre at blive lidt rustrød i kanten. Såfremt din kommende blog indeholder tips til hvordan man kommer af med den røde farve og holder den ækle synsmand på afstand, så vil jeg blive en ivrig læser ;)
BWise : Det undrer mig faktisk at den ikke er taget i forvejen af Toyota selv.. men det er den ikke... ikke så dårligt et bud ;-)
Anders: Der er vist ingen nemme løsninger når det kommer til rust, men du har ret, de biler bare kører og kører, det er jo dejligt...
Regner kun med at det er Toyota-relevant materiale der kommer op på siden. Nogle ting vil sikkert kunne bruges af andre, men primært vil det omhandle Toyota.
Når du siger du gerne vil arbejde med SEO så vil jeg da foreslå dig at lave den som en del af toyotaextreme så du kan bruge den linkjuice du får på bloggen på hele sitet. Derudover kan det drive endnu mere trafik til toyotaextreme.
Derved kan du også bruge muligheden for at skrive om aktuelle ting og referer til de store medier og derved få et link fra deres side til din blog og toyotaextreme, og det kan virkelig give trafik.
Jace - det kan der faktisk være noget om.. det er så lidt sværere at måle resultatet af bloggen fordi den ligger på en side der i forvejen er links til fra hist og her... men du har ret, det er en fordel at samle alt på et sted, til gengæld er min erfaring så også at en side hvor der kun er specificeret info som JEG har 100% kontrol over virker bedre SEO mæssigt end et sted hvor der er forum med en masse tekst og links jeg ikke er herre over...
Her tænker jeg f.eks. på en side som jeg lavede for 8 år siden. Den er hverken køn eller teknisk god og der er heller ikke ret mange sider, men den omhandler Toyota Carina E og KUN det... og prøv at se hvor den ligger på Google.