Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd søges - om salg af børnetøj til detailhandlen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AminoerSmile

Vi er i gang med at udvikle en række baby-designs til vores kommende iværksætteri.

De skal sælges ude i detailhandlen (det er ikke Føtes og Bilka, men til børnetøjs-specialbutikker), og der er i den forbindelse nogle ting jeg håber der er nogen herinde der kender til:

Kan man lancere sit nye mærke med kun 5-10 styles...eller er det smartere at få lavet en større portion? Jeg tænker primært på salgssituationen i detail-butikken, at man måske virker brand-svag hvis man ikke rigtigt har så mange styles med sig endnu. Nogen der har input til det?

Derudover søger jeg også nogen der kender til selve det detailsalg - for jeg er usikker på hvor store ordrer en butik typisk bestiller, hvis man da selvfølgelig først har fået designet solgt ind til butikken. Køber de typisk 10 stk af en ny vare første gang - eller køber de 100??

Så kommer jeg så til det med priserne....er der nogen der kender til detailhandlens avanceparametre? Jeg hører konstant at de mindst vil tjene 2x hjem...kan jeg regne med det?

På forhånd tak for hjælpen

Rikke

Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke,

Før jeg svarer dig så skal jeg lige vide om der er tale om 5-10 modeller og om de så findes eks. i flere forskellige farver. eller mener du 5-10 i alt? og er det udelukkende tøj?

Detailbranchen er pt. under lidt af et pres, handlen går lidt langsommere end det har været tilfældet i de foregående år så derfor vil du møde en tilbageholdenhed fra butikkernes side der ikke vil have for mange penge bundet i lager. De tager små partier dvs. 1 eller 2 kolli (en kolli er typisk 6 eller 12stk) og vil så hellere genbestille hos jer. De er ydermere tilbageholdende med nye mærker.

De gange som min. op med 2 og nok nærmere 2,5 i størstedelen af tilfældene.

V.H.

K.Svendsen, Partner Agenthuset.dk

www.agenthuset.dk
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)