Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har en plan...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en plan. Den går ud på at jeg vil åbne en bestemt type café. Men da det er en speciel café, vil jeg godt undersøge markedet, inden jeg sætter for meget i gang.

Men hvordan får jeg undersøgt det? Havde tænkt mig at lave et skema, der skulle svares på, og f.eks. sende til byens handelsskole, gymnasium, teknisk skole m.m. Men hvad så med resten af byen? Hvordan får jeg skemaet ud til dem? - og ikke mindst, hvordan får jeg dem til at sende retur?

Nogen med en god idé? Party!!! Skriv gerne her eller send en PB :)

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 08:47

Hejsa! Lyder spændende. Tror næppe, at gymnsieelever til at sende svarkort retur.

Hvad med at tage ud på et par repræsentative gymnasier/handelsskoler og så lave en spørgeundersøgelse dér? Husk at få skoleledelsens tilladelse.

Alternativ tænkning: Hvad med at spørge handelsgymnasiet, om de vil hjælpe dig med en "real life survey" - og så få de unge mennesker til at gøre arbejdet for dig??

PøjPøj

LotteA

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:26

Lav dit spørgeskema online, udlod en præmie for at deltage og få f.eks. dansk skoledistribution til at få hængt plakater op med henvisning til dit spørgeskema, på de udvalgte undervisningssteder.

Det var blot et hurtigt skud fra hoften Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 27. Aug 06
Skrevet kl. 10:35

LotteA:

Det jeg havde tænkt, var at hvis jeg sendte spørgeskema rundt til skolerne, så ville jeg selv samle ind bagefter Smile Men hvis jeg skulle have det rundt til andre i byen, ved jeg ikke hvordan det kunne gøres.

Men ideen med at få eleverne til at hjælpe, det var da super! Så kunne man evt. - hvis det blev til noget - give dem en gratis aften, som en slags general-prøve inden åbning af cafeen? Slet ikke tosset, tusind tak! Big Smile

Tilmeldt 27. Aug 06
Skrevet kl. 10:38

Anders Christensen:

Lav dit spørgeskema online, udlod en præmie for at deltage og få f.eks. dansk skoledistribution til at få hængt plakater op med henvisning til dit spørgeskema, på de udvalgte undervisningssteder.

Det var blot et hurtigt skud fra hoften Smile

Så fandt jeg citat-funktionen Embarrassed

Ja, har også overvejet et spørgeskema online - men hvordan får man det rundt til folk i omegnen? For det er hovedsagligt henvendt til dem - på længere sigt måske lidt længere væk (til firma-fest, fødselsdage, polterabends m.m.)

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 11:10

hvad speciel er der ved den cafe, jeg mener det er vel stadig kaffe i forskellige udbud, the og kage, kan godt forstå din hemmeligholdelse, men måske ligger der et svar på hvordan man på en sjov/anderledes måde kunne undersøge det på, i netop hvad det er for en slags cafe 

Tilmeldt 27. Aug 06
Skrevet kl. 11:24

astroman:

hvad speciel er der ved den cafe, jeg mener det er vel stadig kaffe i forskellige udbud, the og kage, kan godt forstå din hemmeligholdelse, men måske ligger der et svar på hvordan man på en sjov/anderledes måde kunne undersøge det på, i netop hvad det er for en slags cafe 

Ja, ville selvfølgelig helst holde det lidt hemmeligt. Men det er jo svært. Man kan håbe på at amino'er ikke er typen der "nupper" ideen ud af hånden på en og så røbe det.
Men ja, det er stadig "bare" kaffe, the og kage (måske med en spiritusbevilling, til senere brug) - men skal vi ikke bare sige at det har noget med underholdning og musik at gøre? Så er svaret måske ved at være der Big Smile

Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:23

Hej Mabber,

Det lyder spændende. Firmamæssigt er vi selv medejere af en restaurant og personligt har jeg selv drevet café af flere omgange tidligere. Vær opmærksom på at denne branche er ret hård og det kan være svært at tjene penge hvis man ikke fra starten har gjort sig de nødvendige overvejelser samt har erfaring med at undgå de fadgrupper der er i branchen.

Måske har du allerde lavet en forretningsplan og lagt et budget ellers er det altid godt at starte dér så du er helt sikker på hvad det er du gerne vil undersøge markedet for. Markedsundersøgelser er tidskrævende og skal være 100% gennemtænkte før du kan bruge resultatet til noget. Og der er ikke noget vi hader mere end spildt tid vel ?

Ønsker du konkret sparring på netop din idé og uden risiko for at din idé bliver nuppet er du velkommen til at kontakte www.agenthuset.dk så kan vi hjælpe dig med at undgå de faldgrupper der er i branchen og sørge for 100% tavshedspligt.

Venlige hilsner

Karina Svendsen, partner Agenthuset

www.agenthuset.dk
Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 15:28

Finn Helmer, manden bag GIGA, sagde engang at spørgeskemaer er spil af tid. Det tror jeg på. Folk svar aldrig ærligt på et spørgeskema.

Jeg tror du skal snakke med en masse af de mennesker du ønsker som kunder.

Og præsenter Iden her på amino, så skal du nok få noget feedback. Vær ikke bange for at nogle sjæler din Ide... Som Paul Arden, tidliger creative director hos "Saatchi and Saatchi" siger: "Do not cover you Ideas. Give away everything you know, and more will come back to you"

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 16:40

Hej mabber.

Du kan lave en online-spørgeskema-undersøgelse her: http://www.surveymonkey.com/

Den anvender de studerende på Danmarks Journalisthøjskole ofte.

God og gratis.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)