Hej På trods af min unge alder går jeg og med en lille drøm i maven... tage postkortbilleder og sælge dem til hoteller, strøgbutikker og stormagasiner, lufthavnen, turistinformationer, posthuse, på langlinje, og kiosker i københavn... postkortene skal være med den overflade så de kan tåle en smule fugt (på tryk siden) og desuden en Jeg tænker på at lave omkring 16 kort (når jeg køber post kort i udlandet er der gerne meget få gode postkort, og en masse ubrugelige), og få lavet to holdere jeg også kan også kan sælge. En med plads til de seks forskelige postkort (bordmodel med 4 på hver side) og en til de 8 som er til vægen med 1 rækker á 8 (der kan så sættes 2 ved siden af hinanden så der er plads til 16) Ideén er kun løs og jeg er ikke sikker på at den bliver ført ud i livet, men det ville være rart med lidt feedback jeg kan have med i mine overvejelser.. Hvad vil jeg skulle bestille i trykken for at det økonomisk kan betale sig? Og hvad vil jeg kunne sælge postkortene til butikkerne for? Og hvad vil de kunne tjene på det? Og er der et marked for det...
På forhånd mange tak!
Emil
|
Hej Emil,
Det lyder som en spændende idé som jo sagtens kan videreudvikles til at omhandle andet end "turist" postkort.
Der er efter min klare opfattelse et marked for dette og dine startudgifter kan være minimale, hvilket er vigtig når man er ny iværksætter. I forhold til at få trykt er det vigtigt at du kender det grafiske system der anvendes og derved har du muligheden for at skabe det helt rigtige postkort evt. med tekst. Dernæst skal du være opmærksom på at jo flere postkort du bestiller desto mindre er prisen pr. stk.
Det er dog vigtig at du får gennemtalt og gennemtænkt dit projekt og lavet en forretningsplan så du er godt klædt på fra starten.
Har du brug for konkret hjælp har vi hos agenthuset (www.agenthuset.dk) speciale i at bistå mindre forretningsdrivende samt iværksættere uden at dit budget springes.
Hilsner
Karina