Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tv og internetlyd på en helt ny måde

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære AMINOer.

Vil gerne høre jeres idéer og tanker omkring dette koncept, som jeg er blevet bedt om at videreudvikle på. Jeg har selvsagt ikke selv tiden, men sidder som "ordstyrer" på det og skal prøve at gøre det til virkelighed - samt forfine det. Aftalerne med en lang række af de væsentligste aktører er på plads, hvorfor det godt kan tåle at komme ud i det åbne:

SKRU-NED.DK
Konceptet er et website, hvor man kan oprette sig som bruger - mod et mindre månedligt eller årligt beløb. Derudover det i høj grad reklame-finansieret ligesom andre medier, der kunne minde om det. Tankegangen er, at eksempelvis Tour de France til sommer, landskampe i fodbold og mange andre begivenheder tiltrækker store seermængder, men intet unikt giver folk i dækningen. F.eks. er rigtig mange rasende over, at Mader+Leth ikke skal speake tour''en til sommer, ligesom mange klager over Jan Mølby hver eneste gang, der er landskamp. Og som et andet eksempel blev Zulu''s dækning af den royale dåb kult, fordi de lod stand-up folk kommentere den på en fræk måde.

Idéen med Skru-ned.dk er derfor, at man slukker for lyden på sit TV og får live kommentarer via computerens lyd - som man så selvfølgelig kan slutte til sit TV, hvilket mange allerede gør i dag ... og medierne smelter jo sammen. Med Skru-ned.dk kan man altså som eksempel få Leth+Mader''s speak til årets Tour, man kan høre Svend Gehrts eller Tommy Troelsen kommentere landskamp, eller man kan se dåb med Lars Hjortshøj som kommentator. Mere frække tiltag kunne være, at Omar Marzouk speaker, når DR sender fra Dansk Folkepartis landsmøde osv. osv. Idéerne er mange.
Og man kunne også forestille sig, at man fik lyden ind på mobilen etc. Billedet kan man ikke røre ved, da her er masser af licenser, så dette er i princippet en live radiokanal ... over nettet, som så kombineres med det TV-signal, man har. På den måde er der ingen rettigheds-konflikter.

Lad mig høre jeres kreative input og holdninger til konceptet - Skru-ned.dk.
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:53

Jeg synes er en fed ide...

Dog synes jeg at konceptet skal have et andet navn, det giver mig et rigtigt de rette asociationer!

Derudover tror jeg at der vil gå 3-5 år, inden folk er klar til sådan et koncept...
Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:05

Hej Jonathan.

Jeg synes også, at det er en fed idé, og er sikker på, at den vil appellere til mange - især unge og mænd. Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt folk vil betale noget for det. Jeg tror, at mange er irriterede over at skulle betale til så mange instanser - blot for at kunne se TV: licens, antenneforeningen, viasat eller canal digital.

Så man skal nok i højere grad satse på at blive reklame-finansieret.

Anja
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:05
Dato: 4/18/2006 1:33:26 PM Forfatter:venturepr

Lad mig høre jeres kreative input og holdninger til konceptet - Skru-ned.dk.

Send mig et abonnement med det samme!!!! Prisen er underordnet - jeg betaler hvad som helst.

Jeg tror især de satiriske kommentatorer vil blive populære.
Jeg kunner forestille mig nogle features, som ville gøre konceptet endnu bedre:

Picture in Picture: Computeren skal kunne gengive TV-billedet i på en del af skærmen og billede af kommentatoren/reklamer/"skru-ned-ramme" på andre dele af skærmen - så brugeren hele tiden husker, hvad han har gang i.

Optagefunktion - man skal kunne optage originalprogrammet på sin HD og efterfølgende selv lave det rigtige mix af kommentatoren og originallyden.

Kareokeefunktion på musikprogrammer:
Jeg kan koble mig på skru-ned og synge kareokee til musikprogrammer. Mine venner kan koble sig på netop min kareokee. Der kan arrangeres konkurrencer, hvor mere eller mindre kompetente dommere giver mere eller mindre åndssvage præmier.

Ofrets kommentarer ved genudsendelse af kritiske programmer.
Forestil dig Klaus Riskjær kommentere en kritisk gennemgang af hans livsforløb.

Gruppekommentarer.
Jeg og min venner kan i fællesskab koble os på et program og kan så snakke sammen imens. Vi vælger selv om andre skal have mulighed for at høre os.

Køb DVD.
Til de mest populære programmer købes rettighederne til udgivelse på DVD, hvor du så kan vælge, hvilken kommentar du ser programmet med.
Forestil dig Disneysjov med Jacob Stegelmands kommentarer på ét spor, Amin Jensens på et andet og Ole Michelsens på et tredie.

Det var lige nogle skud fra hoften.

mvh Hans
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07
Tak blot tror jeg stadig, at der er rettighedsproblematikken. Vi kan ikke bruge hverken billeder eller reallyd fra eventen - så får man hurtigt kæmpe sagsanlæg, viser erfaringer fra udlandet med mindre stationer, der f.eks. lavede transmittioner fra bilvæddeløb etc. Så rettighederne tillader formentlig blot, at det i praksis svarer til en radioudsendelse, men hvor man så tilfældigt har tv''et tændt samtidig...
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:13
Der findes programmer, der kan optage alt, hvad der foregår på min skærm her og nu.
Der findes programmer, der kan placere et lille tv-billede i hjørnet på min computerskærm - når jeg har min TV-tuner slået til.
En kombination af disse programmer kunne vel løse opgaven: Jeg ser tilfældigvis TV og hører internetradio på min computer samtidig, mens jeg optager begge dele - til privat brug naturligvis.

Skru-ned kunne forhandle de relevante programmer og den relevante hardware.

mvh Hans
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 16:45

Ja ja ja - ethvert tiltag der kan fjerne Thomas Kristensen fra Tour de France modtages med kyshånd!!!!!!!

mvh
Helle

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 18:52
Nu er dette måske ikke lige det største input, men for at kunne bruge lyden til specielt meget, så kræver det vel at forsinkelsen bliver ekstremt lav? En fodboldkamp hvor kommentatoren råber "og han skyder..." 10 sekunder efter han har skudt er jo ikke sååå ophidsende...? Så medmindre man kan sende det alternative speak afsted før billederne rent faktisk kommer på mit tv, så bliver den svær at klare? Eller hvad?

der er selvfølgelig programmer hvor det måske ikke sker så hurtigt, og ved båndede udsendelser kan man selvf. bare sørge for at synkronisere passende meget forud med lydfilerne. Men livedækning af sport synes jeg faktisk ikke det egner sig specielt godt til, hvis ikke forsinkelsen er under et par sekunder?
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 19:45
God idé! Navnet er måske ikke helt på sin plads, tror nemt at i kan finde på noget bedre - som udstråler lidt mere "jeres-produkt".

Det er klart at sådan en idé kræver meget udvikling, pr også endelig meget gode kontakter til diverse folk. Men jeg tænkte også over en idé - hvordan vil i få det til at passe sammen med fjernsynet, for alt efter hvad jeg ved - så er der en smule forskel på hvordan man ser det? og hvor man ser det? på antenne? parabol? kabel-tv? eller endelig på nettet?

// Jesper Skov

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 22:02
Idéen fejler så absolut ikke noget, men jeg tror ikke markedet er modent til noget så teknisk, de fleste kan dårligt betjene deres eget tv mht. lyd/billede-muligheder.

På den anden side henvender det sig vel mest til de helt unge. Hvad med i første omgang, at lave en aftale med et teleselskab, og streame det til mobil-telefonen - ligesom musik?
Undskyld hvis jeg er helt ude i skoven, jeg er ikke så meget inde i "3"-telefoner.

Hilsen
Flemming
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)