Kære AMINOer. Vil gerne høre jeres idéer og tanker omkring dette koncept, som jeg er blevet bedt om at videreudvikle på. Jeg har selvsagt ikke selv tiden, men sidder som "ordstyrer" på det og skal prøve at gøre det til virkelighed - samt forfine det. Aftalerne med en lang række af de væsentligste aktører er på plads, hvorfor det godt kan tåle at komme ud i det åbne:
SKRU-NED.DK Konceptet er et website, hvor man kan oprette sig som bruger - mod et mindre månedligt eller årligt beløb. Derudover det i høj grad reklame-finansieret ligesom andre medier, der kunne minde om det. Tankegangen er, at eksempelvis Tour de France til sommer, landskampe i fodbold og mange andre begivenheder tiltrækker store seermængder, men intet unikt giver folk i dækningen. F.eks. er rigtig mange rasende over, at Mader+Leth ikke skal speake tour''en til sommer, ligesom mange klager over Jan Mølby hver eneste gang, der er landskamp. Og som et andet eksempel blev Zulu''s dækning af den royale dåb kult, fordi de lod stand-up folk kommentere den på en fræk måde.
Idéen med Skru-ned.dk er derfor, at man slukker for lyden på sit TV og får live kommentarer via computerens lyd - som man så selvfølgelig kan slutte til sit TV, hvilket mange allerede gør i dag ... og medierne smelter jo sammen. Med Skru-ned.dk kan man altså som eksempel få Leth+Mader''s speak til årets Tour, man kan høre Svend Gehrts eller Tommy Troelsen kommentere landskamp, eller man kan se dåb med Lars Hjortshøj som kommentator. Mere frække tiltag kunne være, at Omar Marzouk speaker, når DR sender fra Dansk Folkepartis landsmøde osv. osv. Idéerne er mange.
Og man kunne også forestille sig, at man fik lyden ind på mobilen etc. Billedet kan man ikke røre ved, da her er masser af licenser, så dette er i princippet en live radiokanal ... over nettet, som så kombineres med det TV-signal, man har. På den måde er der ingen rettigheds-konflikter.
Lad mig høre jeres kreative input og holdninger til konceptet - Skru-ned.dk. |
Jeg synes er en fed ide...
Dog synes jeg at konceptet skal have et andet navn, det giver mig et rigtigt de rette asociationer!
Derudover tror jeg at der vil gå 3-5 år, inden folk er klar til sådan et koncept...