Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør en ny iværksætter i dag omkring sin IT?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 54
Fra  CC DATA ApS Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har længe gået og tænkt på en lille ting, som vedrører opstart er firmaer.
Selv driver jeg et IT firma (www.cc-data.com) og hvor det går fint fremaf, men nok om det.

Det jeg har tænkt på er, alle har i dag brug for IT, og hvad gør nye firmaer/iværksættere sig af tanker omkring
deres IT?

Går man i dag bare ud i nærmeste computer butik og køber det man mener man skal bruge?
eller er der nogen der bruger lidt tid på at finde en samarbejdspartner der kan hjælpe i processen omkring
IT i sin virksomhed.

Grunden til jeg er kommet til at tænke på dette, er at faktisk alle mine kunder er firmaer med et par år på bagen
men som pludselig beslutter, at nu skal de have en ekstern IT afd, de kan støtte sig til. Jeg tror faktisk aldrig jeg
har fået henvendelse fra nogle der lige er startet...

Det var bare en tanke, og det kunne da være sjovt at høre fra nogen der lige er startet eller skal til det.

Jeg har jo ikke selv haft brug for at tænke over det da jeg startede :-)

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:12

Som nystartet er der mange ting at forholde sig til omkring bogføring, indkøb af varer og en evt. webshopløsning og da man som oftest allerede har en computer, en internetforbindelse og en printer tror jeg at en ekstern IT-afd. ligger langt nede på listen.

Jeg har en fysisk forretning på 25. år og starter nu en webshop i en anden branche, og har derfor lavet en del research omkring emnet webshop. Jeg benytter computer i det daglige forretningsliv, men begreber som SEO og lign. er nyt for mig. For mig har det været påfaldende under min research hvor lidt kundevenlig IT-branchen synes at være for folk uden IT-kendskab. Det er selvfølgelig lidt af et statement, - men prøv at kigge på en side og fjern IT-fagord og indforståede termer og se hvor lidt der bliver tilbage.

CC-data er en af de bedre af slagsen og kan derfor tåle jeg bruger den som eksempel, og lad mig blot nævne én tekst: "ThinkPad R61i er faldet i pris samtidig med at du stadig får en port replikator med UB". Hvad kan jeg bruge den oplysning til, - eller snarere hvad kan jeg som kunde bruge en port replikator med UB til? Hvis jeg skal lege lommepsykolog virker det som om at IT-branchen henvender sig mere til IT-folk og gerne fortæller at "jeg kan altså det her, - og det her - og det her" mere end der fokuseres på kundes behov. Det svarer lidt til at gå i en bagerbutik efter brød uden at kunne få det førend man fået oplæst ekspedientens CV og levnedsforløb og blevet belært om gærets forunderlige verden.

Giv mig nu bare mit brød, for pokker..... 

På min første hjemmeside for år tilbage kunne man hos udbyderen uploade en fil af gangen. Jeg tænkte at det måtte kunne gøres bedre, men det tog lang tid før jeg fandt ud af at det jeg søgte var et ftp-program. Jeg tror ikke garvede IT-folk forstår hvad jeg mener med det eksempel, og det er så her hunden ligger begravet. Jeg tror heller ikke man kan lave om på det fra dag til dag.

Så jeg tror der er lang vej til at nystartede finder det naturligt at starte med (og bruge penge på) at få den hjælp udefra omkring IT som CC-data f.eks tilbyder. Uanset hvor fornuftigt det måtte være.

Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:33

Lidt Off-Topic:

Jeg ville bare skrive: tak for forklaringen på hvordan en person med mindre IT kendskab tænker.
Jeg syntes dit eksempel med FTP programmet var rigtig godt. Big Smile

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 18:00

Jeg tror "avancerede" IT-løsninger er et godt stykke nede på listen for nyopstartede virksomheder, med mindre startkapitalen er rigtig god. Der er en masse ting der skal klares, så derfor er det nok for mange oplagt at stille lidt mindre krav til IT-siden i starten i forholdet til andre ting.
En pc, en internetopkobling og en ekstern harddisk til backup, mere behøver men vel ikke i starten? Så jeg tror du skal ud og fortælle din potentielle kunder at de har brug for mere og at det kan gøres uden at smadre budgettet.

Lasse Kjær

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 23:57

Kastrupsmykker:

Som nystartet er der mange ting at forholde sig til omkring bogføring, indkøb af varer og en evt. webshopløsning og da man som oftest allerede har en computer, en internetforbindelse og en printer tror jeg at en ekstern IT-afd. ligger langt nede på listen.

Jeg har en fysisk forretning på 25. år og starter nu en webshop i en anden branche, og har derfor lavet en del research omkring emnet webshop. Jeg benytter computer i det daglige forretningsliv, men begreber som SEO og lign. er nyt for mig. For mig har det været påfaldende under min research hvor lidt kundevenlig IT-branchen synes at være for folk uden IT-kendskab. Det er selvfølgelig lidt af et statement, - men prøv at kigge på en side og fjern IT-fagord og indforståede termer og se hvor lidt der bliver tilbage.

CC-data er en af de bedre af slagsen og kan derfor tåle jeg bruger den som eksempel, og lad mig blot nævne én tekst: "ThinkPad R61i er faldet i pris samtidig med at du stadig får en port replikator med UB". Hvad kan jeg bruge den oplysning til, - eller snarere hvad kan jeg som kunde bruge en port replikator med UB til? Hvis jeg skal lege lommepsykolog virker det som om at IT-branchen henvender sig mere til IT-folk og gerne fortæller at "jeg kan altså det her, - og det her - og det her" mere end der fokuseres på kundes behov. Det svarer lidt til at gå i en bagerbutik efter brød uden at kunne få det førend man fået oplæst ekspedientens CV og levnedsforløb og blevet belært om gærets forunderlige verden.

Giv mig nu bare mit brød, for pokker..... 

På min første hjemmeside for år tilbage kunne man hos udbyderen uploade en fil af gangen. Jeg tænkte at det måtte kunne gøres bedre, men det tog lang tid før jeg fandt ud af at det jeg søgte var et ftp-program. Jeg tror ikke garvede IT-folk forstår hvad jeg mener med det eksempel, og det er så her hunden ligger begravet. Jeg tror heller ikke man kan lave om på det fra dag til dag.

Så jeg tror der er lang vej til at nystartede finder det naturligt at starte med (og bruge penge på) at få den hjælp udefra omkring IT som CC-data f.eks tilbyder. Uanset hvor fornuftigt det måtte være.

Hørt Hørt

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 03:04

hej jeg startede for 10 år siden, og tænkte ikke over det med IT, det gør jeg faktisk stadig ikke, jeg synes meget af det kan man selv lave, eller man kender nogen der lige kan hjælpe, de problemer jeg kune tænke mig der er for nystartede, er mere wepbank(hvis man ikke i forvejen har en)moms og regnskabsprogrammer, hvordan man faturere ovs. hjemmesider kan man jo få alle steder så det er ikke et problem, man bliver jo kimet ned hver uge(næsten) af firmaer der vil gøre det for en gratis, hvis de må bruge den til at markedsfører sig selv, jeg tror det er større firmaer med flere år på bagen du skal henvende dig til. der er rigeligt at bruge penge på i starten, og faktisk stadig er efter 10 år

bare min erfaring og mening

Fra Danmark
Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 54
Fra  CC DATA ApS Skrevet kl. 21:09

Hej alle sammen,

Tak for jeres input.

Det kan sagtens se at der er meget andet at bruge sine penge på når man er nystartet.

Og jeg kan også sagtens forstå det med at IT firmaer har det med at skrive hvad de kan på et en lidt for "nørdet" måde,
og det har sat nogle tanker igang, så nu er jeg begyndt i fællesskab med en journalist, at forsøge at beskrive,hvad vi
kan på en mere menneskelig måde. Og det er en stor opgave, for det godt nok ikke let, skal det lige siges.

Men mange tak for jeres input.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)