Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af Offentligt institut?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Er vant til at blive kontaktet af almindelige erhversdrivende som vil købe nogle produkter til deres firma, og som så får kredit. Men er nu blevet kontaktet af et offentligt institut (en teknisk skole). Er lidt i tvivl om hvordan proceduren normalt er her? Har de et nummer som tilsvarer et CVR?.. Hvordan sikrer jeg mig bedst at regningen ikke forsvinder eller bliver afvist - det offentlige er trods alt landets dårligste betaler!..

Nogen gode råd?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 12:20

Det offentlige har et EAN-nr. du skal have fat på. Dette nummer skal fremgå af din faktura der ellers kan se ud ganske som den plejer.

Fakturaen skal du så sende til et læs-ind bureau der sender det videre i elektronisk form til den rette instans.

Jeg plejer at printe mine som pdf-filer og mailer dem til faktura@jwn.dk - dagen efter kommer der en mail om at de har modtaget den og så er den potte ude.

Men læs mere om det på jwn.dk

Jeg har kun gode erfaringer med det offentlige mht. betaling.

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 12:49

Okay, på den måde! Er det også gældende for en Teknisk Skole?

Nu skriver du at du bruger JWN som "læs-ind bureau". Hvor meget koster den service?

I denne omgang skulle de kun have et enkelt produkt til test som koster 1000,-. Så jeg har aftalt med ham der bestilte at jeg blot sørgede for at vedlægge fakturaen i pakken, så ville han give den videre til den rette person derude. Hvis de så skal bruge flere ville det blive sat i "system". Er det helt hen i vejret?

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 89
Fra  Bjerre Trykkeri og Forlag ApS Skrevet kl. 13:17

Jeg bruger også JWN-Data og det koster mig ikke noget, har noget af gøre med hvor stort firmaet er, jeg holder mig lige under grænsen for at skulle betale, så sender du kun få fakturaer til det offemtlige koster det ikke noget (jeg sender næsten dagligt - og de betaler for det meste til tiden).

Alle offentlige insitutioner har et EAN-nummer, så husk at spørg kunde om de har et EAN nummer hvis du er i tvivl.

Hilsen Lise

www.bjerreforlag.dk

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 13:56

Mange tak for jeres svar. Har snakket med JWN og det er jo meget nemmere end jeg troede.. Tak for hjælpen alle sammen :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:16

Vær opmærksom på, at der nogen gange er andre oplysninger, der skal fremgå af fakturaen, som fx institutionens interne ordrenr. eller reference. Har oplevet at få en faktura tilbage, fordi disse oplysninger manglede. Check det med kunden. Ellers er der ikke så mange ben i det.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)