I forbindelse med en ny opgave vil jeg lige høre om der er Aminoer som kan hjælpe med de første skridt. Jeg skal til at importere forskellige ting fra Kina til Reklamebranchen og i den forbindelse har jeg overvejet muligheden for at lave et selskab i HK eller Kina. Idag arbejder jeg på konsulentbasis og har en enkeltmandsvirksomhed med dertil hørende professionel ansvarsforsikring, hvilket er helt fint. Udfordringen består så i, at jeg skal til at handle med forskellige produkter og er lidt bange for (selvom jeg gør hvad der er menneskeligt muligt) at havne i en kopisag som jo kan følge mig resten af mine dage hvis jeg er uheldig. De potentielle leverandører har i mange tilfælde patenter og mønsterbeskyttelse på de produkter de producerer, men de er vist kun gyldige i Kina så vidt vides...Jeg ville være rigtig træt af at starte nye aktiviteter op med at få sådan en sag ind ad døren. Det kan godt være jeg er lidt overforsigtig, men vil bare gerne have styr på de ting og begrænse min juridiske hæftelse hvis uheldet skulle være ude, og et ApS el. A/S virker lidt voldsomt i hvert fald i starten. Den engelske model med Ltd. har jeg undersøgt lidt, men synes den virker lidt høm høm?, men hører gerne fra folk der evt. har erfaringer med denne model. Kan man lave en fornuftig og seriøs løsning i HK eller Kina, Links eller pris/info modtages gerne // |
Juridisk begrænsning Kina?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)