Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig Hosting af website? Muligt?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg endelig besluttet mig for selv at ville hoste mine websites, men det betyder også at jeg skal tage nogle valg.

1) Hvilken internethastighed skal jeg bruge til en dansk auktionswebsite med et forventet dagligt besøgstal på omkring 1000? Hvilken udbyder kan tilbyde mig den højeste upload uden at vi snakker fiber. Jeg har pt. 25/2 mbit hos TDC hvilket er for lidt, men er det muligt at overtale TDC til at bytte 23 download til 23 upload?

Er det overhovedet muligt hvis jeg forventer at min website bliver et hit og 1000 besøgende/dagen bliver til 5000+?

2) Jeg har regnet lidt på hvad det ville koste at have min pc kørende med ubuntu server (omkring 80kr/mån) hvilket er nogenlunde acceptabelt, men er 2.2 ghz og 512 Ram nok. Man kan altid købe mere ram, men hvad med at købe en rigtig server? Jeg har tjent en del penge på freelancing (7-8.000) og har som sådan råd til en rigtig server, men hvilken server?

3) Er der overhovedet nogen ide i at forsøge at hoste min website i mit eget hjem eller bør jeg leje en dedikeret server? Jeg har ikke adgang til fibernet, men kan man klare sig uden?

På forhånd tak

Ulrik M (18) - Umba
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 00:23
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Det korte svar til 3 og dermed også de to andre.... Nej :-) Du glemmer umiddelbart ting som backup, redudant strømforsyninger, brandslukningsanlæg, redundante linjer m.v. i dine beregninger, samt ting som ekstra slid på hardware hvis det ikke står i et forholdsvist støvfrit rum. Lej en dedikeret server og glæd dig over at priserne på den slags er så latterlig lave i dag i forhold til for 10-15 år siden hvor den slags stort set ikke kunne betales for normale menneskepenge ;-)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:33

ad 1) Du kan næsten med statsgaranti ikke overtale TDC til at bytte downloadhastighed for upload. I ADSL er der som udgangspunkt forskel på hastighed ved download og upload, og som du har bemærket, er det på upload, at udviklingen går langsomst.

ad 2) Prøv engang at sætte dine omkostninger i forhold til hosting "ude i byen". Du skriver, at det koster dig 80 kroner om måneden. Allerede dér kan du købe ikke så lidt hosting. Men i den pris har du slet ikke regnet dit tidsforbrug og besvær ved at stå for hostingen selv.

ad 3) Nej! Som det allerede er nævnt, er det ikke besværet værd. Du kan købe dig til back-up, redundans, sikkerhed og meget mere hos et professionelt firma for ikke ret mange penge, så mit råd vil være at fokusere på dine websider i stedet for på hosting-ideen.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 6. Jun 08
Skrevet kl. 00:44
Lyder meget fornuftigt, men har i så nogen erfaringer med firmaer?
Ulrik M (18) - Umba
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:00

Umiddelbart lyder 1000 daglige besøgende ikke af noget synderligt, og vil sandsynligvis nemt kunne køre på et ganske almindeligt webhotel uden de store problemer. Det er 0,7 besøg pr minut i snit, og det bør næsten enhvert webserver kunne håndtere uden problemer. 

Naturligvis alt efter hvordan systemet er skrevet..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 6. Jun 08
Skrevet kl. 11:23

Websitet åbner først den 1. september og de 1000 daglige besøg er hvad jeg max. forventer indenfor de første 1-2 uger. Jeg har desuden selv programmeret hele hjemmesiden i xhtml strict med brug af mootools framework. Alle sider er komprimeret med gzip (php eftersom jeg bruger surftown lige pt). De mest brugte billeder er samlet i et billede (css sprites) og siden bruger en del ajax for at minimere server/internet forbrug.

Et webhotel er måske okay i starten, men jeg vil hellere betale for et overkill end at holde maintenance for at opgradere undervejs.

Mange tak for de mange svar

Ulrik M (18) - Umba
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 12:31

Køb en server og sæt den op hos Firebee http://www.firebee.dk/?s=produkter&p=colo1 (99 kr. pr. md. inkl moms) serveren starter i øjeblikket fra omkring 6000,- hos dell inkl. moms og levering, så det skulle gerne ligge inden for dit budget.

Når du får mere end 1000 besøg pr. dag køber du bare mere trafik så du ikke skal nøjes med de 10 gb. der følger med hos firebee

Som oscar skriver - det er blevet rasende billigt, alle kan være med.

Det var mit råd, formentligt bedre end at køber serveren og sætte den op hjemme på sin dsl.

Mvh Ken

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:56

Hej

Hvis det er for at holde en høj oppetid du vil hoste selv, så tviler jeg oprigtigt på at du kan gøre det bedre end dem der lever af det. Så skal du nok også have en UPS mod strømsvigt, en strategi for at undgå malware og virus, hardware nedbrud osv. osv.

Og hvorfor skulle du have nedetid pga. opgradering hvis du har det hosted?

Mvh Jesper

Siteperformance: Vi måler kvaliteten på hosting af dit website

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 20:46
Ved du hvornår en standard "delt" webserver bliver belastet? Jeg tænker på, hvis du har fx. dandomain og får et link fra en stor side... Hvor mange besøgende tror i der skal til, før ens side vil gå ned? De er ikke så meget for selv at sige det... ;o) Det er bare så man har en idé om, hvornår man skal investere i en server løsning... Håber der er nogen der kan svare... :o)

.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:05

Jeg vil sige at kommer du op på 1 sidevisning per sekund, så er tiden nok inde, måske før. Sidevisninger er nemmere at regne med end antal besøgende. Men det er nok rimeligt at antage at 30 samtidige besøgende laver 1 sidevisning per sekund tilsammen. Dette er meget løse tal, og du kan sagtens rende ind i problemer før 1 sidevisning per sekund.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)