Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

" total nybegynder" med mod på mere

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude, min bedste ven og jeg har fuldtids job som er meget fleksibelt. Dvs at vi arbejder ca. 10-11 dage om måned.

Så vi har overvejet at starte selvstændig pakke transport som bi job.

Vi havde forstillet os at køre en vogn (max 3500)og så skiftes til at køre i , I forhold til vores faste jobs er der ingen problemer med planlægning.   

Så her har jeg nogle spørgsmål ang. Idéen som jeg håber at der er nogle derude det kan svare mig på.

1: Hvad koster det ca. at starte sådan en projekt?

2: Hvad er generaler regel ang. Bi job i forhold til fradrag, moms, skat.

3: Er der firmaer som allerede har nogle ruter til en?

4: Hvad skal man køre med

Håber virkelig at der er nogle der kan give mig nogle svar, eller tilføj noget der er relevant til emnet.

Hilsen

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:36

Hvis i skal have en omsætning på 50.000 kr. eller mere og/eller køre for andre vognmænd/firmaer skal firmaet momsregistreres. Hvis man som lønmodtager ønsker at bi-jobbe som selvstændig er det vigtigt at undersøge hvilken betydning dette kan få hvis man skulle blive arbejdsløs som lønmodtager. Det gælder både hvis man er medlem af en A-kasse eller skal på kommunen i tilfælde af fyring

Det er gratis at blive momsregistreret, men når i er to der skal dele indtægten er det vigtigt at beskatningsformen og ejerforholdet er på plads. Her kan man nemt få brug for rådgivning, så en revisor eller lign. må indregnes i budgettet. Man kan så vælge at lade sig aflønne af firmaet, og her betaler du/i som lønmodtager andetsteds så B-skat af jeres ansættelse i jeres firma, -hvilket svarer til din trækprocent uden  personligt fradrag. Udgifterne i firmaet til bil, benzin og revisor afholdes af firmaet.

Her er det vigtigt at få kyndig hjælp, for alt er ikke overskud til deling når benzinen er betalt. Der kommer momsafregninger hvert kvartal, og hvis i er ansatte skal der indbetales skat, atp, feriepenge, arbejdsmarkedsbidrag og så videre.....Penge der skal være tilstede når opkrævningen kommer.

De fleste vognmandsfirmaer ønsker at tilknyttede vognmænd ikke har biler der er over 5 år gamle. Det sker af forskellige årsager, men altså en god idé at indregne køb eller leasing af en nyere vogn i startomkostningerne hvis man vil have størst mulighed for flest typer af vogmænd som kunder.

Nogle vognmænd har faste ruter som man kan byde ind på,(f.eks distrubition af aviser/blade til kiosker m.fl)  men typisk skal man nok forvente at være "vikar" for vognmænd der kører kurérkørsel eller lign.

Held og lykke

Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:58

Tak for tips,

Vi har snakket om det og er kommet nærmer en beslutning så jeg vil lige høre om Amino s derude har noget at tilføje:

Ang. Bil , vil vi lease

Vi vil køre på b skat men ikke lønne os, dvs. opspare penge i selskabet og muligt investere videre, og dermed undgå at betale 50 % skat.

Vi vil belønnes med den årlig skatte fri udbetaling på 36 000,-, vi er dog i tvivl om den skal delles når vi to eller er det 36 000,- til hver.

Vi er dog i tvivl om at en af os skal indregistreres som ejer og ansætte den anden på halv tid? Eller hvad har vi af andre muligheder?

Håber at der er nogle der har nogle svar.

Hilsen Ami1

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)