Jeg vil først og fremmest sige at det er et fantastisk forum I har her, som jeg længe har brugt, dog uden selv at deltage. Nu har jeg så mit første spørgsmål som jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig med. Jeg har efterhånden brugt to år på at udvikle en kollektion af 10 billige lamper(bliver leveret uden fatning, pære eller ledning), som jeg ønsker at sælge til de store varehuskæder rundt over hele verden. Her kommer mit spørgsmål så, hvordan griber jeg dette an? Er det et spørgsmål om at sætte møder op, sende materiale ud, eller hvordan? Er det unormalt ikke at sælge igennem en agent? Er der nogle som har stået i samme situation, som jeg evt. kan tale med? imod betaling selvfølgelig. Gode råd eller ting jeg skal vide? Jeg har hele produktionskæden på plads, markedsførings-materiale, indpakning, osv. Alt er på plads og klar til at blive solgt. Hvad gør jeg? På forhånd mange mange tak! |
Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig.
nologo:Jeg har hele produktionskæden på plads, markedsførings-materiale, indpakning, osv. Alt er på plads og klar til at blive solgt. Hvad gør jeg?
Hvad er der så galt?
Du har det hele... Men alligevel så vil du gerne sælge til Varehuse, tjah, godt nok købe en del sine lamper i sådanne butikker, men alligevel vel jeg mene at du har grebet det lidt forkert an...
Du kunne starte med at tage ud og snakke med en række El-butikker og så få dem til at prøve at sælge dem på forsøgsbasis måske, (du må lige selv forhandle dig frem til sådan en aftale). Og ja hvis det giver pote, så kan du gå videre.
Du kunne jo ringe til; Jysk, Bauhaus og Silvan til at starte med og sige det så enkelt; Jeg har en ny lampe serie, ville i være interreseret i et salg, skal vi holde et møde... I hvert fald noget i den retning, og så må skæbnen give resten af svarene.
Derefter kan du jo gå vider med en landsdækkende aftake omkring salg til forskellige kæder, feks Inspiration, Kop&Kande, Imerco, osv...
Håber det hjalp.
Held og Lykke