Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hosting

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Niels Henriksen - Netopcom SMBA:

Derudover giver det også en sikkerhed hvis ens udbyder skulle finde på at dreje nøglen om.

Jeg er enig i at det kan være et plus at man kan flytte serveren til en anden udbyder - du er dog ikke nødvendigvis sikret hvis din udbyder skulle gå på røven. Sidste år var der et hostingfirma der måtte lukke, hvorefter deres udbyder naturligvis bare lukkede for strømmen og forbindelsen mens kunderne ikke kunne få udleveret deres udstyr fordi kuratoren skulle bruge lang tid på at få overblik over forretningen og dens aktiver. Dvs. kunderne blev nødt til at købe eller leje nye servere indtil der var styr på konkursboet.

Det er korrekt at man kan have et problem med reservedele, men hvor tit er det lige at man skal skifte dele ud i den?

Når noget går i stykker vel :) Som jeg skrev før er det ikke tit det sker - men det sker, og hvis din forretning er afhængig af serveren så er det altså ikke et område hvor man bare krydser fingre og håber det går. Så bør man tage sine forholdsregler.

Jeg prøver ikke at sige at server hosting er en dårlige løsning, jeg er bare ikke enig i at det nødvendigvis er billigere hvis man skal have den samme sikkerhed.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:13

Mikkel Mikjær Christensen:

Dvs. du kan f.eks. geninstallere den mens dig og din server er på hver sin side af kloden :)

Har du et link? Det lyder spændende. Selvom det ikke er noget man gør hver dag ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:15

Sune Christesen:

Det er korrekt at man kan have et problem med reservedele, men hvor tit er det lige at man skal skifte dele ud i den?

Når noget går i stykker vel :) Som jeg skrev før er det ikke tit det sker - men det sker, og hvis din forretning er afhængig af serveren så er det altså ikke et område hvor man bare krydser fingre og håber det går. Så bør man tage sine forholdsregler.

Nu har jeg arbejdet med serverhosting i snart 6 år og har aldrig været ude for at en del "brændte af". Men som sagt... uheld kan ske. Men naturligvis man skal tage sine forholdsregler.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:18

Dvs. du kan f.eks. geninstallere den mens dig og din server er på hver sin side af kloden :)

Har du et link? Det lyder spændende. Selvom det ikke er noget man gør hver dag ;)

Pudsigt du har leget med Serverhosting i 6 år uden at stifte bekendtskab med HP og deres Ilo :

http://h18013.www1.hp.com/products/servers/management/ilo/

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:29

Pudsigt du har leget med Serverhosting i 6 år uden at stifte bekendtskab med HP og deres Ilo :

http://h18013.www1.hp.com/products/servers/management/ilo/

Takker... har ikke haft behov for det og har brugt Dell/IBM.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:30

De har da mig bekendt begge to Lights out løsninger?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:31

De har da mig bekendt begge to Lights out løsninger?

Det har jeg ingen erfaring med og har heller ikke haft brug for det ;). Men det kunne være jeg skulle kigge på det så jeg turde tage på ferie....hehe

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:33

Nu har jeg arbejdet med serverhosting i snart 6 år og har aldrig været ude for at en del "brændte af". Men som sagt... uheld kan ske. Men naturligvis man skal tage sine forholdsregler.

Det sker, hvad end det er mærkevareservere eller ej. Harddiske og kølere er sliddele, så før eller siden går de stykker (omend der helst skulle gå en del år).

Jeg skrev et kort blog indlæg om lights out management sidste år hvis det kunne have interesse, der står navnene på IBM og Dell's lights out løsninger også.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:40

Sune Christesen:
Jeg skrev et kort blog indlæg om lights out management sidste år hvis det kunne have interesse, der står navnene på IBM og Dell's lights out løsninger også.

Mange tak... så det betyder at jeg kan købe indstikskort til mine servere.... kanon ;)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)