Jeg er enig i at det kan være et plus at man kan flytte serveren til en anden udbyder - du er dog ikke nødvendigvis sikret hvis din udbyder skulle gå på røven. Sidste år var der et hostingfirma der måtte lukke, hvorefter deres udbyder naturligvis bare lukkede for strømmen og forbindelsen mens kunderne ikke kunne få udleveret deres udstyr fordi kuratoren skulle bruge lang tid på at få overblik over forretningen og dens aktiver. Dvs. kunderne blev nødt til at købe eller leje nye servere indtil der var styr på konkursboet. Når noget går i stykker vel :) Som jeg skrev før er det ikke tit det sker - men det sker, og hvis din forretning er afhængig af serveren så er det altså ikke et område hvor man bare krydser fingre og håber det går. Så bør man tage sine forholdsregler. Jeg prøver ikke at sige at server hosting er en dårlige løsning, jeg er bare ikke enig i at det nødvendigvis er billigere hvis man skal have den samme sikkerhed. |
Mikkel Mikjær Christensen:Dvs. du kan f.eks. geninstallere den mens dig og din server er på hver sin side af kloden :)
Har du et link? Det lyder spændende. Selvom det ikke er noget man gør hver dag ;)
Bliv gratis medlem