Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hosting

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Nov 06
Indlæg ialt: 235
Fra  www.catertrader.dk Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er ved at lancere et stort ehandels projekt, som starter i Danmark, og hurtigt breder sig til resten af skandinavien, og senere til resten af europa.

I den forbindelse har jeg brug for en hosting løsning som er skalerbar, og understøtter ASP.NET. Økønomien er naturligvis også væsentlig.

Hvad har i af erfaringer, og evt. anbefalinger.??

www.catertrader.dk - udstyr til cafe, grill, pizzaria, restaurant mv.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 16:11

Hvis du skal starte i Skandinavien skal du helt klart have et dansk hostingcenter. Dem der bliver anbefalet mest her er nok Sune fra ActiveWebs.dk og han er da også en virkelig kompetent partner at samarbejde med der har ikke været en negativ bemærkning so far.

Vi kan desværre pt. kun tilbyde servere i tyske datacentre og det kan kun svare sig hvis du går europa eller skal bruge en røvfuld traffik til ingen penge.

Hilsen

Markus

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 06
Indlæg ialt: 235
Fra  www.catertrader.dk Skrevet kl. 16:15

Jeg skal senere ud i Europa, så det er bestemt meget interessant. Jeg gemmer dine kontakt oplysninger.

Tak for svaret

www.catertrader.dk - udstyr til cafe, grill, pizzaria, restaurant mv.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:16

Jeg vil nok anbefale dig en dedikeret Windows server, de kan faktisk fås ret billigt.

Men du kan prøve at give mig et kald på 70 220 627 så kan vi tage en snak om hvad du har brug for samt hvad vi kan levere, jeg er overbevist om at vi kan finde en god løsning til dig. Både her i Danmark, i Tyskland eller et helt tredie sted :)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:33
Tak for anbefalingen Markus :)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:50

Du kan evt. købe en server og få den hostet istedet for at leje en server. Det kan tit bedre betale sig i det lange løb. du er så også selv ansvarlig for din hardware, men med den kvalitet der fås idag, så sker uheld sjældent...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:59

Niels Henriksen - Netopcom SMBA:

Du kan evt. købe en server og få den hostet istedet for at leje en server. Det kan tit bedre betale sig

Det passer simpelthen ikke ... med mindre du skal bruge _mange_ servere.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:01
Niels Henriksen - Netopcom SMBA:

Du kan evt. købe en server og få den hostet istedet for at leje en server. Det kan tit bedre betale sig i det lange løb. du er så også selv ansvarlig for din hardware, men med den kvalitet der fås idag, så sker uheld sjældent...

En af de store fordele ved en dedikeret server er lige netop at leverandøren som regel har reservedele eller andre servere klar så du kan være i luften igen på ingen tid. Nok sker defekter sjældent, men de sker, så det er noget man er nødt til at tage med i sine overvejelser hvis oppetiden er vigtig.

Selvfølgelig kan man enten selv købe de mest oplagte reservedele, en komplet server magen til eller få en god serviceaftale med leverandøren, men så bliver egen server pludselig også langt dyrere.

En fordel ved selv at købe en server er selvfølgelig at man frit kan flytte den rundt fra udbyder til udbyder.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:04

Jeg tænker især på trafik hvor man tit få mere trafik for pengene ved sin egen server. Derudover giver det også en sikkerhed hvis ens udbyder skulle finde på at dreje nøglen om.

Det er korrekt at man kan have et problem med reservedele, men hvor tit er det lige at man skal skifte dele ud i den?

Hvis man vil have mere ram eller større diske i, så er det også bedst at eje istedet for at leje da udbyderen tager lidt ekstra for den del også.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:39

Du må gerne regne det efter men det passer altså ikke at det bedre kan betale sig på lang sigt. På kort sigt derimod kan der være noget om det. Derudover kan du jo f.eks. vælge en discount server og spare lidt den vej.

Vi kører f.eks. med HP Servere, de har ud over en redundant opbygning (dvs der kan brænde stort set en af hver komponent af og maskinen vil stadig køre videre) et genialt system i forbindelse med colocation til såkaldt "Lights out"-administration, i princippet kan du koble en skærm og et keyboard på hjemme i stuen og administrere din server fra. Dvs. du kan f.eks. geninstallere den mens dig og din server er på hver sin side af kloden :)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)