Hvis du har drømmen så mas på, bare husk ingen takker dig hvis projektet ikke holder vand, det er den kedelige danske normal mentalitet. Efter min mening skal du have en medalje, når du ikke i forvejen er blevet godt og grundigt dukket af den emsige danske kreditorforfølgelse, som vist nok går tilbage til jydske lov. Havde du boet i England, havde du haft mulighed for at slippe for din gæld efter 2 år, tankevækkende.
Hvad jeg mener er at alle driftige iværksættere, også dem som har fået gæld burde begunstiges af den danske stat m.fl. til at iværksætte nye projekter, men ind til det sker, må vi Iværksættere støtte hinanden i at stå op imod den danske jante og RKI lov og støtte hinanden om ikke andet så moralsk.
Jeg synes lige at aps'ets for og bagdele mangler i denne tråd. Aps'et er nemt at oprette (kan gøres selv, hvis man læser lidt på lektien), kræver kun en stifter. Aps'et kan sikre dig fuldt mod kreditorer, hvis anparterne ikke står i dit eget navn. Du kan være direktør uden problemer. Med hensyn til kreditværdigheden vil du nok blive afkrævet personlig kaution af banker m.fl. og så vil din RKI nok drille, så her er der ingen nemme udveje.
Bagdelen ved aps'et er at der skal være en indskudskonto på oprettelsestidspunktet på 125.000,- kr (hvis jeg husker rigtigt), den kan hæves så snart selskabet er endeligt registreret, så her vinder SMBA og AMBA selskaberne nok.
Held og lykke med projektet.