Hej idet jeg efterhånden bruger 100.000-200.000 årligt på maling, har jeg fået den ide at importere malingen fra polen hvor den kan købes til under 1/2 pris. Derfor ville jeg høre om der er nogle som jævnligt køre til polen, og som evt. har mulighed for at transportere nogle paller maling m.m.
Betalingen finder vi ud af! |
Søger en som kører til Polen jævnligt
Dato: 4/16/2006 2:22:31 AM Forfatter:Malermester
Derfor ville jeg høre om der er nogle som jævnligt køre til polen, og som evt. har mulighed for at transportere nogle paller maling m.m. Betalingen finder vi ud af!
Jeg sidder med lidt samme problematik. Jeg har fundet en fabrik i Polen som producerer nogle akvarier, som jeg skal have hentet hjem. Det drejer sig om ca. 10-12 paller af gangen. Ikke nok til at fylde en eksportbil...
Er der flere iværksættere, der planlægger forretninger i Polen så er det nu I skal frem i lyset ;-)
Mvh. Kim Gam-Jensen |
Hej Nickolei
Der er nogle ting du lige skal huske på i forbindelse med import at maling.
Der kan evt. være punktafgift på nogle af de indholdsstoffer der er i malingen.
Udover en evt. punktafgift skal der betales emballageafgift af den emballage som
malingen leveres i
Når du er importør er du forpligtet til at lave en leverandør brugsanvisning til alle produkter.
Udover dette skal du også huske at alle produktrer skal have en dansk brugsanvisning samt faremærkning på de enkelte beholdere. for at kunne udarbejde disse oplysninger er du nødsaget til at kende indholdstofferne i produkterne.
Hilsen
Ravn |
Jeg tror altså at Nickolei skal bruge malingen selv og så burde det være noget nemmere... |
|
Det er fuldstændige samme produkt jeg anvender idag som jeg skal hente i polen. Det vil sige jeg kender alt til det + jeg skal kun bruge det til mig selv.
Eneste forskel er prisen!
Selvfølgelig skal alt laves lovligt, gider ikke nogen problemer med nogen |
Qualitya.dk beskæftiger sig med sælg af polsk maling. Du kan evt. kontakte dem mht betaling af afgifter.
Der har været en udsendelse om det i Rabatten (mener jeg), hvor det viste sig, at den polske "dyrup" er en anelse dårligere end den danske version. De havde en maler, som malede to vægge med hhv den ene og den anden maling. Overordnet var ret enorm tilfreds med den polske maling. Så kom i gang, der er en del penge at spare :)
Får du brug for hjælp mht kontakter/steder i Polen, så er du vedkommen til at kontakte mig, også hvis der skal oversættes noget.
Jeg kender desuden en del polske håndværker (også maler) og polske virksomheder, som udfører arbejdet herhjemme og som nok har gode forslag til, hvilke produkter er gode at bruge.
Overvejer selv at importere nogle polske varer hertil, da der er stadig besparelser at finde og især blandt materialler brugt indenfor byggebranche og håndværk.
Ps. vil det ikke være en fordel at hyre en polsk vognmand til at levere varer?
|
gazela.dk
40820055