Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina - Dreng på 16

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hinnerup, Århus
Tilmeldt 25. Dec 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Mig og min ven på henholdsvis 16 og 17 år - er igang med noget import fra Kina.

Vi har bestilt et stort parti øreringe til både piger og drenge hjem (800 par - 1600 øreringe)
Vi er hverken told- eller moms registreret

Får vi varene alligevel, og er der nogle der kan fortælle om reglerne hvis man tjener under 50.000 / årligt.

- Emil

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:18

Hvis I omsætter for under 50.000,- om året, behøver i ikke at lade jer momsregistrere. Det betyder, at I ikke skal pålæggesalgsprisen 25% moms som bagefter skal betales til SKAT. Modsat kan I heller ikke trække momsen fra de ting i køber.

Jeg kan ikke helt læse ud af dit indlæg, om du også er under 18 eller blot har slået dig sammen med to under 18. Du skal være opmærksom på, at man ikke må drive firma før man er myndig. Her skal der en stråmand (fx en forælder) ind over som står for det officielle ejerskab.

Toldregler og om der er andre forhindringer der kan forhindre jeres varer i at nå frem til jer, ved jeg ikke noget om...

Held og lykke med forretningen.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 15:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Emil,

I er  nok blandt de yngste iværksættere jeg til dato har mødt. Men det er fedt at I kaster jer ud i det.

Når jeres omsætning på årsbasis er under 50.000 kr. er der intet krav om momsregistrering. Om dette ændrer sig ved import udenfor EU ved jeg faktisk ikke.

Men jeg vil give jer disse to råd:

- Kontakt jeres kommune og bliv henvist til et iværksætterådgivning. Overalt i landet tilbydes et antal gratis timer vejledning hos fagfolk. Det er guld værd - brug det :-)

- Læs på SKATs hjemmeside om de ofte stillede spørgsmål: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=91946

og lige en sidste ting: print et par gratis billetter og kig ind til Iværksættermessen i Forum: http://www.ivaerk.dk/

God vind med projektet. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12933
Skrevet kl. 22:54
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Emil0:
Mig og min ven på henholdsvis 16 og 17 år - er igang med noget import fra Kina.

Vi har bestilt et stort parti øreringe til både piger og drenge hjem (800 par - 1600 øreringe)
Vi er hverken told- eller moms registreret

Får vi varene alligevel, og er der nogle der kan fortælle om reglerne hvis man tjener under 50.000 / årligt.

- Emil

Hej

Jeg håber i er klar over at der i Danmark stilles meget skrappe krav til hvilke metaller smykker må indeholde. Det er Jer som importør der er ansvarlige for at de smykker I importere overholder glædende lovgivning hmt. indholdet af nikkel, bly, cadmimu, kvilksølv.

I kan lære mere her:  http://www.mst.dk/Kemikalier/Fokus+paa+saerlige+produkter/Smykker/

Mvh

Ravn

Fra Hinnerup, Århus
Tilmeldt 25. Dec 07
Skrevet kl. 09:58

Hehe jo selvfølgelig har vi undersøgt det først :)

Vi har fået nogle prøver - som en bekendt der ejer et smykkefirma har fået testet hos Matriale noget der ;)

- Emil

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10

Hej (:

Nu kan jeg se du bor i hinnerup. Jeg kommer selv fra søften, og har fået råd fra favrskov erhvervscenter. Der er flere fra området (korsholm/hinnerup) herinde, som I kan tage kontakt til. Jeg laver selv hjemmesider, og har gang i nogen konkurrencer og lidt salg af varer.

- Jeg er også meget ung, så derfor står mine forældre til rådighed for hjælp med diverse, bla. med myndigheden. - Væ ikke bange for at spøre dine forældre om hjælp.

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 16:35

Hej Emil.

Hvis i fortsætter med at importere regelmæssigt fra Kina, så skal I importregistreres ved SKAT.

Som det tidligere er nævnt i tråden, skal I have en "stråmand" til at stå for firmaet, hvis det bliver tilfældet. (Person på 18 år)

Mht. de allerede bestilte varer, så kan I risikere, at Tolden i lufthavnen tilbageholder jeres varer, hvis de skønner, at der skal betales en toldafgift.

I så fald vil I ikke få frigivet jeres varer før tolden er indbetalt, typisk på det nærmeste skattekontor. I får formentlig et tracking-nummer fra jeres kinesiske handelspartnere, så det bedste råd må være at følge transportens gang og kontakte fragtfirmaet, hvis I kan se at pakken er strandet i lufthavnen.

Held og tillykke med jeres nye firma. Smile

Fra Hinnerup, Århus
Tilmeldt 25. Dec 07
Skrevet kl. 16:49

Hej Anders.

Vi har valgt at betale pakken som Privat Øjemed - så det kommer til at koste lidt i moms og div. afgifter

Vi går og arbejder på at blive CVR, moms- og toldregistreret.

- Emil

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 18:13

Hej Emil,

Jeg er selv 17 og startede med at importer fra Kina da jeg var 16 og det er allerede blevet en ret god forretning for mig nu ;)

Du kan være gangske rolig du for dine vare! Og så længe i omsætter for mindre ind 50.000 årlig, så skal det bare opgives til skat og de 30.000 trækkes fra på dit frikort. Men prøv at ring til skat ang. selvangivelse osv.

Jeg har nu fået min far til at blive momsregistret, så prøv om i kan overtale jeres forældre til det!

Held og lykke, du må meget gerne kontakte mig, hvis du har brug for anden hjælp eller spørgsmål om import eller firmaet! :)

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Hinnerup, Århus
Tilmeldt 25. Dec 07
Skrevet kl. 19:10

Har du en MSN :)?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)