Halløjsa Aminoer. Siden min første post om at lave en webshop med importerede læskedrikke fra hele verdenen rundt, er jeg kommet meget langt. Jeg vil også gerne sælge drikke som ikke er lovlige at sælge i Danmark, som fx Red Bull og Jolt-sodavands serien (blue rasberry, cola, cherry bomb etc.), men de indeholder Vitaminer, og det må læskedrikke ikke indeholde i Danmark. Derfor har jeg fundet et engelsk firma, som gerne vil arbejde sammen med mig. Så når folk fx køber en Jolt cola så vidersælger vi kun for et andet firma, men det foregår stadig på vores shop. Vil dette være lovligt i forhold til dansk lovgivning? Vi ligger ikke inde med nogle af disse vitamin-berigede drikke, og det skal understreges på siden godt og grundigt, at de kommer fra en engelsk butik og lager. Jeg tager kontakt til fødevareminsteriet og min advokat, for at høre nærmere. Med mindre jeg får at vide af nogle dygtige aminoer herinde, at det dur ikke, fra start af.
Ha en god sommer. |
Danske virksomheder og danske hjemmesider lokaliseret på servere i DK må ikke sælge noget som helst der er ulovligt i DK.