Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af ulovlige drikke

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa Aminoer. Siden min første post om at lave en webshop med importerede læskedrikke fra hele verdenen rundt, er jeg kommet meget langt. Jeg vil også gerne sælge drikke som ikke er lovlige at sælge i Danmark, som fx Red Bull og Jolt-sodavands serien (blue rasberry, cola, cherry bomb etc.), men de indeholder Vitaminer, og det må læskedrikke ikke indeholde i Danmark. Derfor har jeg fundet et engelsk firma, som gerne vil arbejde sammen med mig. Så når folk fx køber en Jolt cola så vidersælger vi kun for et andet firma, men det foregår stadig på vores shop. Vil dette være lovligt i forhold til dansk lovgivning? Vi ligger ikke inde med nogle af disse vitamin-berigede drikke, og det skal understreges på siden godt og grundigt, at de kommer fra en engelsk butik og lager. Jeg tager kontakt til fødevareminsteriet og min advokat, for at høre nærmere. Med mindre jeg får at vide af nogle dygtige aminoer herinde, at det dur ikke, fra start af.

Ha en god sommer.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:59

Danske virksomheder og danske hjemmesider lokaliseret på servere i DK må ikke sælge noget som helst der er ulovligt i DK.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:50

Men f.eks. et engelsk ltd med shop hostet i england (selv om der er dansk ejer) må vel godt.

Mvh Peder

Tilmeldt 19. Mar 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:59

Hej Peder. Det er præcis også det jeg tænkte. Jeg har også fået en del kontakt med en i England som allerede er registreret importør, og sælger derudad.

Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 12:07

Synes du under alle omstændigheder skal tage kontakt til en advokat for at være på den sikre side. Better safe than sorry :-)

Mvh

Brian Johansen

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:35

Med mindre der decideret er forbudte stoffer hvor der er import forbud eller de er på narkotika lister m.v. så kan et engelsk LTD med en webshop og lager/virksomhed baseret i England godt sælge til DK  (samme setup ses f.eks. ved designer kopimøbler).

Tilmeldt 31. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:28

Du kan selv oprette / Købe et engelsk LTD selv .

Og tilslutte din webshop der . så skal du holde dig til den engelske lovgivning .

De koster nærmest ingenting ,. under 5.000kr

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)