Efter en masse tanker har jeg besluttet, at den bedste løsning må være at inddrage partnere. Vores primære produkt er CMS-løsninger, og jeg forventer egentlig ikke, at man som potentiel kunde henvender sig til en CMS-leverandør, når man skal have produceret et websted. De fleste henvender sig formentlig til grafikere, reklame-/mediebureauer eller det lokale trykkeri. Derfor er samarbejder med disse ideelle, da de med en ekstern CMS-løsning kan sælge et bedre produkt og samtidig også bevare fokus på egne kernekompetencer. Nu mangler der jo egentlig bare nogle partnere! Der er ikke rigtigt nogle problemer forbundet med indgåelse af et partnerskab. Der er ingen krav om certifikering indenfor særlige teknologier eller betaling for tilmelding til partnerprogrammet. Mit ønske er, at der her på Amino findes interesserede, der ser det som en spændende idé, og som også kan se fordelene ved det. Det kan både være forhandlere af software, grafikere, tekstforfattere eller andre, hvor det kan sælges i forlængelse af egen produktportefølje. Vi tilbyder to separate partnerprogrammer: - Produktsalg, hvor I sælger vores vare. Vi afregner provision af vores almindelige salgspris og giver op til 55 %. I har mulighed for at sælge egne tillægsydelser til kunden (grafisk design, tekstforfatning/oversættelse eller konsulentbistand på anden vis), og det er naturligvis til jeres egne priser. - Produktleverandør, hvor I sælger vores produkter som jeres egne. Vi brander vores produkt specifikt til jer, og vi bliver usynlige overfor kunderne (I fastsætter også salgsprisen). Hvis I allerede sælger CMS, men hellere vil fokusere på kernekompetencer, så er dette altså et ideelt valg, hvor I stadig kan sælge jeres "egen" løsning. Kort om systemet, så koster den største version (som vi egentlig anbefaler alle erhvervsdrivende) 395 kr. ekskl. moms pr. måned. Det er ikke markedets billigste, men det er bestemt heller ikke det dyreste, da det inkluderer drift, videreudvikling mm. Der er ingen etableringsudgifter, og da det fungerer på ASP-basis, så er der jo også mulighed for at trække udgiften fra i skat. Hvis I har gode råd til, hvordan jeg kan fange andre, så skriv endelig. Jeg forestiller mig eventuelt noget direct mail til udvalgte, potentielle samarbejdspartnere. Det mest favorable er dog, hvis nogen driftige iværksættere har mod på at forsøge sig, og hvis vi sammen kan nå frem til en god gensidig aftale (hvis vi får kunder, der vil have grafisk arbejde, så henviser vi naturligvis den anden vej). Uha! Jeg håber ikke, at det blev for langt, eller at det bliver betragtet som reklame. Hvis det dog har virket som en annonce overfor nogle, så vent med bestillingen til jeg har fået smidt et tilbud i det relevante forum ;-) |
hej
kig lige på denne tråd