|
:)
|
Ejer, Contimist. Konverteringsoptimering og webanalyse.
:) |
Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.
Bare ærgerligt MIX. Jeg har selv for nogle år siden oplevet at have udviklet en koncept, som KRAK efterfølgende lancerede. Min strategi dengang var at ærgre mig en del og så erkende, at jeg var slået af én som var større end jeg.
Jeg har ikke tjekket googles kalender, men måske kan I lave flere og bedre applikationer til jeres. Hvad med booking af ressourcer kombineret med eksport til økonomistyring og fakturering - f.eks.? Så kunne en forsamlingshusudlejer, en tennisklub, en skole osv. abonnere på systemet og håndtere deres ressuorcestyring på den måde. Åbent for alle og drøneffektivt.
mvh Hans |
Dbh Martin |
En online kalender er ikke et produkt som død og pine kun kan laves af ét firma, hvorefter alle andre straks dropper deres planer om at lave det samme. Google lancerede også Google Maps uden at Mapquest, Yahoo, Krak, DeGulesider og alle andre straks droppede deres egne tilsvarende produkter. Ligeledes med Google Mail, webmail er blevet lavet både før og efter Google lavede GMail og Hotmail, Yahoo og tusinde andre kører stadig eller laver nye webmails helt fra bunden af. Selv relaterede produkter såsom ganske almindelig POP3/IMAP mail kører stadig fint hos alle verdens ISP''er, på trods af at Google har lanceret GMail.
Folk har lavet online kalendere længe før Google eller I fandt på at lave noget tilsvarende, og folk vil lave online kalendere længe efter at Google har lanceret Google Calendar.
Det eneste der har ændret sig for jer efter at Google Calendar blev lanceret er udbuddet på markedet. Det kan påvirke jeres målgruppe, markedets størrelse, jeres strategiske overvejelser og meget mere, men det er egentlig blot en længere smøre for at beskrive hvad der altid har været tilstede - konkurrence. Med konkurrence kommer innovation og innovation forandrer markedet.
At Google lancerer deres Calendar produkt er ikke en dødsdom over jeres Calendar produkt, tværtimod er det en kærkommen mulighed for jer til at genoverveje jeres målretning. Før havde I planer om World Domination og udvikle Den Eneste Kalender Folk Har Brug For I Hele Verden (TM), nu har I fået en sund dosis virkelighed.
Det er kun en dødsdom over jeres produkt hvis I ikke kan følge med markedet og udnytte den øgede konkurrence til at innovere på jeres produkt. Google har sat standarden højt med deres produkt og en lang række af deres direkte konkurrenter vil nu skulle kæmpe hårdt for at følge med - her er der da en perfekt mulighed for at videreudvikle jeres næsten færdige kalenderprodukt og derefter sælge eller licensere teknologien til Google''s konkurrenter - MSN, Yahoo, AOL, Lycos, osv.
Når markedslederen lancerer et nyt produkt kan man enten prøve at etablere en direkte konkurrent eller hjælpe de eksisterende konkurrenter med at kæmpe mod markedslederen. Det første er svært, I har ikke ressourcerne til at lave en ny MSN eller Yahoo, men det sidste er tusindfold nemmere og I står i en unik position til hurtigt at kunne tilpasse jer markedets behov gennem jeres meget mindre organisation på blot et par enkelte personer.
Det er lidt det samme vi gør med PolyPath, vi etablerer ikke et nyt reklamenetværk men hjælper derimod et hav af reklamenetværk med at konkurrere imod markedslederne. Vi koncentrerer os om hvad vi er bedst til, at udvikle og licensere teknologien. Det kræver at vi er på forkant med den teknologiske udvikling i markedet, hvilket også bedre lader sig gøre med en lille, strømlinet organisation.
Jeg håber det hjalp med lidt perspektiv og at I ikke tror jeres produkt nu er dødsfødt - I har blot fået en udfordring fra en af verdens største spillere på markedet. Den udfordring kan I enten tage imod med gejst og kampånd eller lade jer tromle omkuld og droppe alle planerne.
|
|
Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.
|
Ja for fanden op med humøret
Jeg hænger jo også i, selv om der er et par stykker mere end mig, der sælger tøj på nettet.
Keep up the spirit
|
mvh Bent
En seriøs gennemgang/vurdering af Google Calender, bare til Jeres orientering.
Hilsen
Flemming
NYHEDSBREV FRA INGENIØREN: Webbificeringen af applikationer: Kalenderen http://ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=200660415001&NL=1&Category=WEBLOG06 ***************** |
SORRY, det skal ikke ske igen. Men så skal I læse artiklen NU, om et par dage skal man betale for at læse mere end de første par linier.
Hilsen
Flemming
PS: dette program kan eksportere fra Outlook til Google Calender:
|