SØGES – MIDERTIDIGT FINANSIERING
DKK 1 million.
Sikkerhed gives I K/S med DKK 30.000.000 egenkapital.
patrickdrew@drewacquisitions.com
Jeg har en lille lån mulighed til jer.
Jeg har et relativt nyt opstartet virksomhed. Drew Acquisitions Holding samt DA Flensburg GmbH blev startet i 2007. De andre ejendoms køb blev lavet i personligt regi de sidste 4 år.
Jeg har en likviditets problem lige p.t. – en af min K/Ser er til salg men har taget længere end forventet. Vi har nu nye mægler på som er meget aggressiv og siger de er meget sikkert på at kunne få et bud ind i August / September. Min gevinst (udrbejdet af revisor) er på ca. DKK 3.800.000 værd før skat.
Jeg vil gerne have en lån på DKK 1 million nu.
Jeg stiller med sikkerhed i min ejerandel af K/S, hvor sikkerheden/ egenkapitalen I K/S ligger konservativt på DKK 30.000.000 (se årsrapport). Ved muligt salg ved ca. DKK 100.000.000 (se salgs prospekt) er min del ca. DKK 3.800.000 værd før skat.
Jeg giver også en personligt garanti hvis I vil med min formue på ca. DKK 14.000.000.
I kan enten få pant i min ejerandel andele af det virksomhed der ejer K/S, eller en personligt garanti fra mig.
Jeg er klar over at jeg kommer til at skulle betale meget høj renter.
Jeg kan e-mail alle relevant dokumenter.
Hvad tilbyder i?
Mvh,
Patrick
patrickdrew@drewacquisitions.com
Hej Lars,
Meget god spørgsmål med en meget nemt svar.
Jeg har godt nok banket op en formue… men cash flowet er ikke helt fulgt med. Det som er forskellen mellem spekulation investeringer og cash flow baseret investeringer. De spekulations baseret har gået rigtigt godt – men kaster ikke nok kontant af sig... derfor sælger man noget – men i dette marked tager det langt tid.
Jeg har derfor en midlertidigt likviditets problem kva at K/Set har taget længere at sælge end forventet. Dette bl.a. grundet at Colliers har været meget dårligt.
Nu har vi nogle nye mægler som er meget sikker på at den kan sælges indenfor en par måneder. Den skal bare ned i pris fra det oprindeligt pris samt markedsføres aggressivt. De har 3 kunder som de siger kommer med bud i næste måned.
Men før jeg har pengene i hånden tager nok en del måneder hvorfor jeg gerne vil lån 1 million DKK nu med sikkerhed i dette K/S – eller med personligt garanti med min formue.
Jeg betaler derudover høje renter i det tid jeg har pengene.
Mvh,
Patrick
Hej Lars,
Det forgår således.
Man køber en ejendom til DKK 1 million.
Året efter stiger den i værdi og nu er den værd DKK 2 million.
Så har man gæld på DKK 1 million og aktiver på 2 millioner. Dermed har man en formue på DKK 1 Million.
Dette gør man mange gange og dermed får man opbygget en formue.
Dette er gjort på et spekulativt måde i det at man satser på at markedet går op.
Hvis man udlejer ejendommene så får man en cash flow. Dette skal helst være positivt. Altså mere end alt løbende gæld. Det er det jeg nu gør. Jeg køber ejendomme med en positivt cash flow.
Det er så her hvor jeg ikke har været god nok – og har nu brug for at sælge noget.
Håber det hjælper.
Mvh,
Patrick
Hvis man udlejer ejendommene så får man en cash flow. Dette skal helst være positivt. Altså mere end alt løbende gæld. Det er det jeg nu gør.
Hej Patrick, var det ikke en ide at få os til at kigge på din hjemmeside så vi kunne hjælpe dig med den berømte cash flow? F.eks. kan jeg ikke se på din hjemmeside om du lejer dine ejendomme ud?
Jeg tænker både på søgemaskineoptimering, udbyd af lejlighederne, flere sprog og en række andre ting der kunne optimeres. Har du f.eks. overvejet at lave et opslag hvor du tilkendegiver interesse for nye ejendomme? Det kunne være noget i stil med "Lejligheder i Spanien købes" eller "Erhvervslokaler på amager søges" ... som så vel og mærke optimeres efter at google "hopper" på dem og får dem godt placeret.
Ved ikke om det var noget men kom til at se din side og kombineret med dine likviditetsproblemer var det måske en ide at starte der?
Jeg kan kontaktes på mail@mc-solutions.dk eller 70 220 627