Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop - hjælp til det hele

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anja

De kommer fra al reklamen der er lavet :)

Jeg retter lige teksten på forsiden, så den ser mere overskuelig ud ..

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Skrevet kl. 10:39
Hej Maria,

Jeg må nok indrømme at jeg ikke er en potentiel kunde, men min kritik af jeres shop går dog ej heller så meget på det indholdsmæssige, men i stedet på nogle basale webshop-"ting."

1) Jeg vil med 99% sikkerhed aldrig handle i en shop som er baseret på oscommerce...I hvert fald ikke hvor det så tydeligt skinner igennem. Jeg mener personligt at osc, siger noget om at indehaverne kun satser på shoppen som en hobby og at kvalitet og service derfor også kun er mellem-god. Så mit forslag må være at I inden længe får et lidt mere unikt design.

2) En webshop uden dankortsbetaling...? NEJ!!! Det holder simpelthen ikke. Hvis I ikke har råd til at betale for dankort gennem PBS, ja så bør I nok overveje om det i det hele taget er sliddet værd!

3) Reklame for andre produkter/firmaer på jeres shop?? Jeg synes jeg så en reklame for Ecco eller noget i den stil. Det duer altså simpelthen heller ikke for mig. Dette fortæller mig igen noget om seriøsiteten....og at I måske går lidt på kompromis.

Well...just my 5 cents. Held og lykke med shoppen.

Venlig hilsen,
Kasper

Hej Kasper

Tusind tak for kritikken, det er fint du er "lige på og hård" :)
Jeg har dog nogle få spørgsmål og kommentarer, så de kommer lige med på vejen ;)

1) OsC sælges f.eks. hos Surftown til 250 kr om måneden (ex på hjemmeside derfra: www.missmartins.dk ) - Kan ikke se hvorfor det så er mere proffesionelt feks at købe hos dandomain som har nogenlunde samme priser?

2) Vi arbejder på det .. :)

3) Reklame er fjernet !

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Skrevet kl. 11:47
Hej Maria,

Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår hvad du mener med, at du ikke kan se det er anderledes at købe gennem dandomain ctr. surftown?

Det jeg mener er, at en oscommerce shop (ud over at se forholdvis discount-agtig ud), så er setup''et stort set det samme på alle osc-shops. Dvs. din shop ligner (selvom du måske er en seriøs forhandler, og de øvrige ikke er det) hr. hansens bogshop, kirsten kort-shop...og som kunde får man bare den fornemmelse, at du bare er en i mængden af dem, som har valgt den absolut billigste løsning i form af en osc-shop.

En anden shop som jeg heller ikke lige er potentiel kunde i, er www.smartdog.dk (ejerne er også at finde på amino), men dette er en shop som jeg personligt føler oser af proffessionalitet, osv.
Jeg er klar over at denne shop garanteret også har kostet kassen at få lavet, (med mindre man da selv kan), men måske det var værd at overveje inden for en nær fremtid, om det ikke kunne være værd at investere i et mere unikt og prof. look.

Venlig hilsen,
Kasper

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Skrevet kl. 12:02
Hej Maria,

Lige en ting mere: ,-)

Jeg har selv tidligere siddet i samme situation som dig, og ved således også at springet til fx. at satse 10.000 kr. på at få designet noget mere unikt, eller blot det at få indført dankort-betaling, kræver lidt mod. (Som tidligere skrevet, så er dette imidlertid nok nødvendigt hvis du rent faktisk går med forventninger om at det skal blive en større forretning.)

I realisation af, at du/I måske ikke er helt klart til at tage det afgørende spring endnu, så vil jeg lige komme med et par forslag til hvorledes I kan gøre den nuværende osc-shop mere indbydende...I hvert fald set med mine øjne.

1) Fjern sprogmodulet (kassen med det danske flag på forsiden). Dette er jo ikke nødvendigt, da der kun er dansk...eller hvad?

2) Fjern valutamodulet...jeg har umiddelbart svært ved at forestille mig, at en amerikaner kommer forbi og bestiller i dollars...når shoppen udelukkende er på dansk. (Men måske jeg tager fejl.)

3) Gør det mere tydeligt hvor man kan tilmelde sig nyhedsbrevet....nyhedsbrevet er altafgørende for shoppens eksistens.

4) Det er fint at have kontaktinfo på forsiden, men lav det evt. i én linie nederst...som det står nu tager det simpelthen for meget plads...og man bliver irriteret over at have brugt tid på at scrolle ned til noget kontakt-info.

5) Mht. produktbilleder, så synes jeg personligt det ser rigtig indbydende ud, når accessories har en hvid baggrund...og i øvrigt en ens baggrund. Hvis man fx. går ind under "accessories, så er der en gul og en grøn taske med flot produktfoto, hvor i mod bælterne bare er afbilledet liggende på et bord. (Det tæller alt sammen!)

Alt det jeg har skrevet er selvfølgelig uden at vide hvorvidt i satser på at få stablet en forretning på benene som I på et tidspunkt skal ende med at leve af, eller om det rent faktisk er en hobby-forretning.

Men igen...just af few cents fra mig.

Venlig hilsen,
Kasper

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:56

Hej Maria

Jeg kan høre på Kasper at han ved hvad han snakker om, og han har fuldstændigt ret i at en mere eller mindre standard Oscommerce shop opstilling ser for billig ud, men hvis du fx ser på gadgets.dk så er det altså også en Oscommerce shop. Gadgets.dk shop koster dog omkring 120.000 at få lavet, inkl diverse systemer bagved til lager osv, så det er måske også lidt vildt at springe ud i.

Hvis du vil have en billig shop, lavet i Oscomerce der som system faktisk er noget af det bedste på markedet med alle features osv der er med deri, og med en hel del contributions - på http://www.oscommerce.com/community/contributions - som kan gøre det nemmere at optimere siden til SEO og diverse andre ting, så ser jeg ingen grund til at skrifte shop, blot design/layout.
Dog er der det problem at jeg i lang tids søgen ikke har kunnet finde nogen danske programmører som ville kunne lave et ordentligt design i en oscommerce shop, uden at det ville være vildt nemt at se at det var OScommerce, derfor kan du evt. tage kontakt til templatestuning.com. De har Oscommerce shops, som overhovedet ikke ligner Oscommerce, og er der nogle ting du vil have ændret i en af de shop designs som de har liggende i deres database, så skriver du bare til dem hvad de skal ændre, det er en billig og effektiv løsning, men sørg for at skille dig ud.

Jeg kan som tillæg fortælle at jeg også var ved at vælge at få lavet en shop i Oscommerce, et projekt som ville koste 150.000kr men jeg fandt istedet et bulgarsk firma som kunne lave et system fra bunden til ca. 50.000 kr så det valgte jeg i stedet. For der er utroligt mange features i oscommerce som man alligevel ikke kommer til at bruge.

Du må sige til hvis du ønsker hjælp.

Mvh

Kim Sand Sørensen
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 13:56
Dato: 4/13/2006 8:44:04 PM Forfatter: Kasperwc Hej Maria, Jeg må nok indrømme at jeg ikke er en potentiel kunde, men min kritik af jeres shop går dog ej heller så meget på det indholdsmæssige, men i stedet på nogle basale webshop-''ting.'' 1) Jeg vil med 99% sikkerhed aldrig handle i en shop som er baseret på oscommerce...I hvert fald ikke hvor det så tydeligt skinner igennem. Jeg mener personligt at osc, siger noget om at indehaverne kun satser på shoppen som en hobby og at kvalitet og service derfor også kun er mellem-god. Så mit forslag må være at I inden længe får et lidt mere unikt design.

Tror vi to har diskuteret det her før (eller også var det en anden) og er stadig ikke enig ;)

Det er rigtigt, at OsCommerce shops ofte ligner hinanden, men som det også bliver nævnt, så er det ikke spor anderledes end hvis man vælger standardløsningen hos Dandomain, Scannet osv. Personligt bryder jeg mig heller ikke om, at se endnu en standard shop, men for mig er det ikke afgørende for min tillid til stedet. Uden at skulle udføre store markedsundersøgelser eller kalde dig for snæversynet tør jeg godt sige, at jeg tror du står meget alene med den holdning!

Er fuldstændig enig med dig i, at Aurora skal satse på et mere unikt design, for at differentiere produktet. Når jeg kigger rundt på siden, ser jeg mange smukke produkter. Efter min mening skal siden bygges op omkring produktet og ikke omvendt som nu.
Er ikke selv webdesigner eller grafiker så lader nogle af de gutter herinde komme med forslag i den dur. Og som det også er skrevet, se så at få gjort  dankort betaling mulig . I kommer helt sikkert til at miste kunder på, ikke at have den del på plads. 

Og så lige en kommentar til hits: de 12600 hits om dagen, mener du (Maria) da besøgene? Hvor mange unikke besøgene har I om dagen?

Held og lykke med salget

Fra Gentofte
Tilmeldt 15. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 14:01

Hej alle,

jeg har følgende webshop, denne er også lavet i OsCommerce, men den er dog lavet i Thailand til $100 :) så behøver ikke koste det store i starten ;)
Fra Gentofte
Tilmeldt 15. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 14:01
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Skrevet kl. 14:10
Hej Casper, (samt Maria),

Måske jeg ikke har udtrykt det klart nok. Jeg afviser ikke at handle i en osc-shop blot fordi den faktisk er bygget på osc...men det faktum at designet ikke er udviklet videre end det klassiske osc-look er det som får mig til at rynke på næsen... Det skal "unikiseres"! ,-)

Og granted...det er ganske givet at der er mange mennesker som er lige glade med om det er en osc-shop eller ej, men jeg er helt sikker på, at hvis man vil til tops inden for denne branche, så bliver man nødt til at satse helhjertet, og dermed ikke nøjes med en discount shop i form af en standard osc-løsning. Hvis man skulle åbne en fysisk butik så ville man jo heller ikke nøjes med de mest tarvelige hylder og den billigste grå maling blot fordi den var billigt.

Jeg synes gang på gang vi oplever at folk tror de kan blive millionærer bare ved at åbne en webshop og tilmed uden at de behøver at poste penge i hverkend markedsføring eller andet. Dette er simpelthen ikke tilfældet...

Og mht. gadgets.dk ... ja, så ville de af mig have fået endnu mere kritik for deres design end en standard-oscløsning...for det er da simpelthen totalt forvirring på det site!!!

Lad debatten fortsætte.

Venlig hilsen,
Kasper
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Skrevet kl. 14:17
Mht. Christoffers shop ripNroll.dk, ja så har vi her netop et eksempel på en shop som er baseret på osc, men som er individualiseret. (Eller skulle man sige dubleret, på baggrund af den sidste uges skriverier...Sorry Christoffer...kunne ikke lade være! ,-)

At en shop er unik i forhold til design er imidlertid ikke nok, og selvom jeg ikke ønsker at udsætte dig for mere kritik Christoffer, så må jeg ærlig talt nok indrømme at designet på din shop heller ikke lige får mig til at slikke mig op munden. For det første så synes jeg slet ikke det er tydeligt hvad der sælges på siden, og for det andet, så ligner det på mig en lidt halvfærdig og trist løsning.

Endnu en gang skal jeg beklage at jeg er lidt hård mht. kritikken, men det er trods alt min mening.

Venlig hilsen,
Kasper
Side 2 ud af 4 (32 indlæg)