Jeg tror det normale er at du køber en grafikers arbejde, dvs. du får overdraget rettighederne til grafikerens arbejde, og betaler grafikeren for arbejdet. Du køber altså rettighederne.
En anden fremgangsmåde kunne være at grafikeren ikke får en konkret betaling for det aftalte arbejde, men enten ingen betaling eller et mindre beløb, men at grafikeren så får et beløb per solgt enhed ('royalty').
Det er jo netop fra min side et ønske om ikke at låse mig fast på designeren, hvis jeg vil lave nye versioner af spillet med samme/ et modificeret design....
..... nye versioner af spillet med samme/ et modificeret design....
Jeg havde ikke lige forstået denne vinkel, men kan godt se problematikken. Jeg mener dog fortsat at hvis du køber designet, er du ejer af det,og kan gøre hvad du vil. Tag eksempelvis vandhaner eller møbler tegnet af Arne Jakobsen. Her udvikler producenterne til stadig nye varianter, der bygger på det oprindelige design.
Men, hvis der ikke er flere der svarer herinde, ville jeg forhøre mig hos fx. DCC om de kan give et godt råd. Mener også de har en rådgviningsdag (onsdag?) hvor man kan henvende sig 'in person'.......