Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejdspartner søges til systue på djursland

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en ung kvinde på 21. Uddannet dame skædder i Århus, og er nu selvtændig. Jeg arbejder i en lille systue ca. 25 km nord for Århus. Jeg overtager systuen til februar, da den nuværende ejer går på efterløn. Jeg har masser af idéer udover det systuen naturligvis yder, dvs oplægninger, nye lynlåse osv.

Det jeg "mangler" er én der elsker at sy, være kreativ og har mod på at springe ud som selvstændig. Aller vigtigst mangler jeg én at dele succes og fiasko med. En sparringspartner der som mig selv, trives ved det at være to, og tror på at 2 hjerner er bedre end 1.

Som nævnt er jeg selvstændig nu og har været det i nu 1 1/2 år, og alt går fint... Men livet som selvstændig skrædder kan dræne én for krafter, hvis man normalt ikke er enspænder-typen.

Jeg har med vilje ikke nævnt en masse kvalifikationer og egenskaber som jeg synes er vigtige for en fremtidig partner, men vil lade det stå åbent og lade dig om at sælge dig selv. Måske har du noget i tankerne som jeg ikke har overvejet.

Kontakt mig endelig hvis du er derude.

Mvh. Skrædder Michelle

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:43

Hej Michelle

Spændende indlæg... lige noget der fangede min opmærksomhed :o) Jeg er også en ung kvinde på 23 år fra Århus, men tilflytter til Horsens jan 07. Der bor jeg sammen med min kæreste og vores datter på 21 mdr, i et dejligt hus i skønne omgivelser.

Jeg har selv været igang med at tage uddannelsen Modelsyerske/Beklædningshåndværker igennem TEKO Århus, men sprang desværre fra, da der var meget snak om, at det var svært at finde arbejde inden for området. (fortalt af nyuddannede på dette tidspunkt) Så flere var vi der sprang fra og jo selvfølgelig fortryder jeg, at jeg ikke bare færdiggjorde denne fantastiske uddannelse, som den jo er. For der er jo masser af muligheder - man skal bare lige være kreativ og gøre ligesom du har gjort :o)

Nu siger jeg, at jeg har fortrudt min beslutning! Det skal man passe på med, får jeg har jo oplevet nogen andre ting som jeg ikke ville være foruden, bl.a. det at blive mor! (hvilket jeg ABSOLUT ikke fortryder!) Meeen går bare tit med tanken, at jeg så bare ikke har nogen reel uddannelse på papir! Men faget interessere mig rigtig meget og syer da også på "hjemmebasis" men mangler jo så desværre stadig noget træning og teknikker.

Har også selv gået at puslet om ideen om at skabe mit eget - lave en succeshistorie! Men det er ligesom om jeg ikke rigtig kommer videre med de tanker. Men jeg elsker at sy og være kreativ - Hvis jeg ikke havde kreativitet i min hverdag, så ville jeg ikke kunne fungere!

Nå det var lidt input fra min side -

Mvh

Maria

Tilmeldt 1. Jun 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:40

Hej Maria.

Tusind tak for din besked!

Jeg tror vi har mange ligheder... Jeg gik lige fra folkeskolen over til Århus Skrædder skole, og blev derfor færdig uddannet i en meget tidlig alder, end normalt. Vi på skolen kunne også mærke fra starten, at det ikke var det letteste at få arbejde ude i byen. Uddannelsen som skrædder er også meget gammeldags (og privat). Plus lærerne godt kunne trænge til et kursus i moderne pædagogik :) Så egentlig kom jeg ud fra Skrædder skolen med en masse regler i rygsækken, men egentlig ikke med den ballast som man kunne forvente efter 2 år intensiv syning/ mønsterkonstruktion/ tegning. (ingen tillægsfag)

Så egentlig er jeg kommet til den slutning, at hvis man kan lide at sy og er lærer nem, så er man allerede kommet et godt stykke... især med hensyn til oplægninger og nye lynlåse (som selvfølgelig ikke er det mest spændende :)

Med hensyn til privat liv, så bor jeg også i hus (15 min fra systuen) med min mand og to katte. Faktisk bor min far og søster også i Horsens. Meget pussigt :) (Har selv boet i Horsens for 8 år siden på Bollervej)

Hvis du har lyst kunne vi godt - ganske uforpligtende - skrives lidt ved en gang i mellem.

Hvad laver du lige nu?

Ved siden af mit syning gør jeg rent om morgenen, hvilket er lidt træls, men sørger for en fast intægt.

Mvh Michelle 

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:48

Hej Michelle

Har sendt dig en mail i stedet.. nok lidt bedre ik?!

/Maria

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:01

Hey Michelle

Hvor ligger systuen.
Jeg er ikke kompetent med hverken nål eller tråd, men måske kan jeg hjælpe dig med at få lidt tilskud til opstarten.

Skriv, hvis du gerne vil høre mere.

mvh Hans

kjer@kjers.com

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)