Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissætning på 14.000 e-mail adresser

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

På Salgstavlen.dk har vi efterhånden samlet 14.000 e-mail adresser sammen, af brugere der jævnligt er på siden for at annoncere.

Vi er blevet kontaktet af virksomheder der gerne vil købe sig plads, i et katalog vi planlægger at sende ud til vores brugere og spørgsmålet er, hvor meget er en e-mail adresse værd, når man skal begynde at prissætte en sådan?

Så spørgsmålet er hvad man kan tage i pris overfor virksomheder, der kan få deres annoncemateriale med i et magasin/katalog der udsendes en gang i kvartalet overfor ca. 14.000 e-mail adresser (der selvfølgelig er valideret) – er der nogen her på Amino der har bud/tommelfingerregel på en sådan prissætning?

De bedste hilsner

Malene

Salgstavlen.dk

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:13
Lige præcis 0,- kr hvis ikke I har sørget for at oplyse brugerne ved tilmelding om at I de kan forvente at modtage reklame fra andre firmaer end jer. Det gælder også selvom I sender e-mail'en ud og står som afsender på en samlet forsendelse. :-) Har I derimod det, så er prisen cirkus, det som I tror annoncørerne er villig til at betale for at nå ud til målgruppen. Det kan være alt fra ingenting til tusindvis af kroner pr modtager afhængig af hvad de forventer at tjene på det og hvor høj kvalitet listen af modtagere er i forhold til hvor villige de er til rent faktisk at gøre det som annoncøreren ønsker (klikke på link, besøge deres website, branding kampagne, købe et produkt osv). Der findes desværre ikke rigtig nogen formel for en beregning på det område uden at gå nærmere i dybden med hvad det er værd for den enkelte annoncør og hvad de kan forvente af responsrate (baseret på historisk data) i forhold til deres ønskede mål. Teknisk set kunne jeg godt hive et tal op af lommen og sige f.eks. 1,- kr pr modtager pr gang, men der kan være annoncører der er villige til at betale f.eks. 2 kr pr gang fordi jeres målgruppe er så unik og han ved at han kan tjene 100.000 i salg hver gang. På samme måde kan i være uheldige at fange annoncører der kun kan tjene 100 kr pr forsendelse fordi deres annoncer ikke fanger lige jeres målgruppe og så er deres smertegrænse lidt en anden. Så hvis jeg var jer så ville jeg umiddelbart starte med at sende en række forsendelser ud med enten gratis annoncører eller interne reklame og teste jeres responsrate for at se kvaliteten af listen og finde ud af hvilke ting der får modtagerne til at reagere positivt. Først når jeg havde nogle tal at gå ud fra der ville jeg forsøge at beregne en prisfastsætning i forhold til hvad i forventer at jeres annoncører kan tjene på det. Jo flere tal over længere tid des bedre. Før det kan I lige så godt bare tage et tal ud af luften og håbe at i ikke snyder jer selv fordi det er for billigt og I kunne tjene meget mere (svært at sætte prisen op senere dog), eller ingen annoncører får fordi de ikke føler de tjener noget på det og derfor aldrig kommer igen. :-)
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:15
baah.. Amino kan åbenbart ikke finde ud af linjeskift når man skriver via en Safari på OS x. Derfor den store samlede klump. P.s. Mit bud er at der er nogen der har glemt at bygge noget fortolkning af linjeskift fra normale textareas ind i systemet og udelukkende beror sig på at den visuelle editor laver html til visning. Den visuelle editor virker bare ikke i Safari ;-)
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)