Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internethandel - salg af software

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 28. Jun 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har haft et firma de sidste 4 år.  Jeg har altid handlet direkte med kunderne - og kunderne har været placeret i Danmark.

 

Jeg har konstrueret en del software-programmer, som jeg tænker at sælge som shareware. Det er således, en ny situation: Kunderne er placeret i hele verdenen, og det giver administrative udfordringer med hensyn til told&skat, og der skal leveres registerings-nøgler (traditionelt ved shareware), som skal fordeles til kunderne.

 

Jeg tænker derfor på at få en "mellemmand", som kan håndtere kunderne. Mellemmanden står for inddrivelse af betalinger og leveringer af registerings-nøgler. Og jeg skal blot fakturere mellemmanden fx 1 gang om måneden.

 

Såvidt jeg kan se, så kunne mellemmanden være www.shareit.com, som vistnok er fra Tyskland (EU-land - dette burde gøre told&skat-administationen nemmere).

 

Er der nogen som har personlige erfaringer med www.shareit.com eller som kender en ''mellemmand'' af ovenstående type ?

 

mvh H

 

 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heine

Hvis du ikke er medlem af ASP http://www.asp-shareware.org
Det er den amerikanske Shareware forening, der er flere tusinde mennesker der diskuterer netop det du gerne vil vide i en nyhedsgruppe der kun er for medlemmer. Jeg er blevet forbandet klog på alt omkring shareware. Jeg kan ikke huske hvad et koster, men mener det er 100 $ om året.


Mht. til licensnøgler m.m. vil vi nok snart begynde at bruge Element 5. De er forbandet dyre, men hammer dygtige.

Dbh Martin

Tilmeldt 28. Jun 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin


Det er en god idé at kigge nærmere på ASP. Eksisterer en ligende forening i EU ?

 

Hvad er prisen generering/distributionen af licens-nøgler via Element 5 ? Det burde ikke være vanskelig at generere licens-nøgler (jeg er en eller anden underlig blanding af  matematiker, statistiker og datalog).

 

mvh H
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er en tysk forening SAFE vi også er medlem af, men det er den Amerikanske der rykker.
Licensnøgler laver vi også selv, men Element 5 påstår at de kan bringe os rigtig mange nye kunder og de kan stå for indkradsning af penge m.m. Men brug lidt tid på deres website for at lære mere.

De er forøvrigt hammer dyre, så vidt jeg husker napper de 25% af omsætningen. Men hvis de kan gøre det samme for os, som de har gjort for Lavasoft, så kan de for min skyld tage 50%

Vi tester dem snart på det Franske marked som vi slet ikke har fat i og hvis det går godt, så får de resten.

Dbh Martin
Tilmeldt 28. Jun 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er skam vant til, at der er nogen, som napper 25% af omsætningen.... Også størstedelen, som er tilbage bagefter...


mvh H
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen så er det jo bare om at komme igang :-)
Men meld dig fluks ind i ASP, du tjener kontingentet ind på en uge!

Dbh Martin
Tilmeldt 28. Jun 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

 

jeg har kigget lidt mere på www.shareit.com (som er tæt forbundne til www.element5.com). Prisen er vist ikke så høj som 25 %








How much does share-it! cost?
 
share-it! works on a commission basis. In other words, after licensing your program, we retain a service charge of either USD/EUR* 2.95 + 5% (Pricing Model A) or 14.9% but no less than USD/EUR* 2.50 (Pricing Model B) and ) and forward the remaining amount to you. Pricing models can be set individually for each product. There are no monthly or recurring fees for using share-it!, so using this service is completely risk-free! Click here to see our current fee schedule.
* USD or EUR are chosen depending on which depending currency is used on your share-it! statements

 

 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er heller ikke det samme produkt. Element 5 er mere Europæisk funderet og de har også markedsføringspakker m.m.
Jeg kan slet ikke overskue de forskellige firmaer, men nu får Element5 chance for at vise os hvad de kan.

Dbh Martin
Tilmeldt 1. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Heine,

jeg har i mange år benyttet www.plimus.com og de yder en ganske glimrende service.

De kan som de fleste andre betalingsprovidere kalde en URL på dit website når en kunde køber et produkt. Det virker på den måde at de kalder en hemmelig URL på min server med alle kundeoplysninger, jeg gemmer dem automatisk i min kundedatabase og genererer en licensnøgle som returneres til Plimus. De indsætter nøglen i ordrebekræftelsen som sendes til kunden. Vupti - registrering af kundedata og udlevering af licensnøgler er 100% automatiseret.

Der findes mange betalingsprovidere og priserne varierer. Der er en oversigt her http://www.regshare.com/matrix1.asp hvor du også kan indtaste prisen på dit produkt og få beregnet hvilken provider der er optimal for dig.

PS. Jeg giver Martin ret i at du bør kigge på ASP. Der er også en ny "udbryderorganisation" der kun er et par uger gammel: http://www.aisip.org - der koster medlemskab kun US $24 pr. år. Det er stort set samme mennesker som er medlem her, bortset fra der er under 100 hvor ASP har omkring 1500.

mvh
Brian

Tilmeldt 28. Jun 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian


Det lyder interessant. Listen over betalingsprovidere kan være guld værd.

 

www.plimus.com er et amerikansk firma. Jeg er meget svag på handel med udenlandske firmaer.

 

Hvordan forløber administrationen mht moms til Told&Skat? Jeg ville helst have, at man blot skulle fakturere en betalingprovider i EU, uden at kende til de enkelte slutbrugere. Og hvordan bliver problematikken, når der kommer slutbrugere fra USA og Kina ?

 

PS: Jeg har checket din www, og det ser meget overbevisende ud.

 

mvh Heine
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)