Min bror og jeg er igang med at åbne vores eget bryggeri. vi har så småt fundet udstyret der til, men der er lige andre ting der skal på plads inden vi går i gang.
Det første problem jeg har er at finde ud af hvad de forskellige butikker giver i inkøbspris for en kasse øl, Priserne jeg ønsker at sammenligne med er carlsberg, Tuborg og fuglsang. Er der nogle der kan hjælpe med det?
Et andet problem er at finde en grossist der kan levere humle, gær og malt til øl-brygning.
Hvis I vil sælge øl, så tror jeg ikke I skal sammenligne med Carlsberg, Tuborg eller Fuglsang. Det lyder også som om I har et stykke vej til det første bryg står klar, når I endnu ikke har styr på jeres grossister.
Prøv at søge på Google, det må være nemt at finde leverandører ad den vej. I kunne også melde jer ind i en af de mange foreninger for hjemmebryg.
Pøj pøj med planerne og sig til når der er smagsprøver
Som der også bliver skrevet så skal du ikke sammenligne jeres produkter med andre kendte normale øl som Carlsberg og Tuborg.
Går udfra at i vil brygge Special-øl. For det er i hvert fald det der er et kæmpe marked for lige pt.
Hvis det er at i bare vil brygge hjemme i garagen så det fint. Men på længere sigt så kan det være at i skal udvide biksen med en prof. tilværelse som brygmestre.
Men se at få jeres prototyper af jeres Produkter klar. Så begynd at se hvordan jeres udgifter var til bare feks. 1 kasse af den slags. Undersøg markedet for de forskellige priser, og så er du igang.
Priserne dem fastlægger i selv. Men få måske en aftale med en kæde på plads. Feks hvis i ligger i Odense, så arranger at i sælger til måske 30 forskellige butikker på hele Fyn. Og så skal i jo forvente et godt salg omkring Jul og Påske
En hurtig google søgning giver svaret (den første på listen): Bryggeriudstyr.dk Svære er det ikke.
Men ellers skal i prøve og kontakter andre små bryggerier (Dog nok ikke i jeres område ) om hvad de gør og hvordan de gjorde.
Lige det i spørger om kan jeg umiddelbart ikke hjælpe jer med, men jeg har nogle kontakter inden for øl og vinsalg på sjælland, som i måske kunne afsætte noget til. De køber selvfølgelig engros og sælger videre til forbrugerne. Når i har nogle prøver og ca priser (måske kontakterne kan hjælpe med ca pris), kan i kontakte mig. Hvis i ikke lige gemmer tråden her, så gem min mail: pa07011977@gmail.com