Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Låne en nyhedsliste til launch/salg

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens.

 Har i erfaringer med at "låne" danske nyhedslister/nyhedsbreve til at få ordet om jeres produkt/projekt ud?

Er der nogen herinde som sender mails ud for andre?
Fortæl om jeres erfaringer.

Jeg står og skal lancere nogle sites(emne ligegyldigt lige nu), og vil høre lidt omkring denne fremgangsmåde.

 Mvh.
Greyzone

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

At låne en nyhedsliste er svært i Danmark, da markedsføringsloven kræver, at en modtager får besked om præcis hvilke firmaer han/hun kan forvente kommunikation fra ved tilmelding til et nyhedsbrev

Der findes dog nogle firmaer, der tilbyder at indsamle modtagere til nyhedsbreve. I praksis foregår det ved, at firma X retter henvendelse til firma Y, der udbyder en sådan service, og beder om at få indsamlet personer med interesser indenfor firma X's produkter. Firma Y udsender e-mails til sin base (ofte flere hundrede tusinde modtagere) med en "undersøgelse" (et spørgeskema med spørgsmål rettet indrettet efter firma X's produkter). Modtagerne besvarer spørgeskemaet og accepterer i samme omgang nogle betingelser, der bl.a. indebærer, at de accepterer at modtage kommunikation fra firma X (og ofte flere andre firmaer samtidig). Til slut får firma X en liste med interesserede, som kan kontaktes. 

Der er ingen juridiske problemer i at udbyde en sådan service, da de, der besvarer undersøgelsen, netop accepterer betingelserne - problemet er, at de sjældent læser betingelserne, der ofte er skjult bag et link eller lign. Dermed ender man med en liste af temmelig lav kvalitet, hvilket ikke gavner ens forretning samt salg

Nogle af vore kunder har købt modtagere til deres nyhedsbreve på denne måde, og vores indtryk er helt klart, at performance er langt bedre på nyhedsbreve, hvor adresserne er indsamlet "rigtigt", altså med en formular på forretningens eget site. Det tager naturligvis længere tid, men det kan absolut svare sig i forhold til visningsrate og klikrate. Desuden er der en øget risiko for, at modtagere melder afsender til Forbrugerombudsmanden, da de ikke mener, at de har tilmeldt sig nyhedsbrevet, da firma Y sjældent gør tydeligt opmærksom på det. 

Kort sagt: Overvej grundigt om du vil markedsføre dine nye sites på denne måde - mit indtryk er helt klart, at det sjældent kan betale sig. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)