Hej aminoer. jeg har nu haft butik i 6 måneder,og er kommet i tvivl om min skat . banken trækker et fast beløb hver måned til mine personlige regninger men dem skal jeg jo betale skat m,m af hvordan gør jeg lettest det skal jeg lave en løn sedel eller hvordan gør jeg det. er der nogen der har et hjælpelig svar . hilsen gitlo |
Du skal ændre din forskudsregistrering hos SKAT. Det kan du gøre i tastselv på SKAT. Her skal du anslå, hvor stort dit overskud bliver, og så vil du få tilsendt nogle indbetalingskort til betaling af B-skat. Man betaler B-skatten aconto fordelt over 10 gange i løbet af et helt år.
Hvis ikke du får ændret dit skattekort, vil du ende med at få en stor restskat, som skal betales næste år. Under forudsætning af, at du har et overskud, naturligvis. For i en personligt ejet virksomhed betaler du ikke skat af, hvad du hæver, men af din virksomheds overskud + evt. øvrige personlige skattepligtige indtægter.
Nogle vælger at sætte forskudsregistreringen lidt lavt, og så betale en større B-skat ind i december måned ud fra princippet, at pengene har det bedst på iværksætternes konti. Andre vælger at sætte beløbet højt for at sikre sig, at de ikke uforvarende kommer bagud med skatten.