Jeg har den seneste måned moret mig med Joomla - og er indtil nu begejstret for de muligheder der er.
SEO-indstillinger har jeg dog ikke fået styr på, når jeg forsøger at slå det til får jeg forskellige fejl. Enten så forsvinder formateringen af artiklerne, eller også så kan jeg slet ikke se siderne (Fejl 404).
Nogle bud på hvad problemet er her?
Jeg har set at man kan få flere SEF-Extensions, kan det anbefales og bør jeg prøve at benytte dem frem for det indbyggede modul?
Øvrige tips og triks til en Joomla newbee er velkommen.
Det kan jo være flere ting der går galt. En typisk fejl er at folk glemmer at om døbe htaccess.txt filen til .htaccess Filen ligger i roden af din www-mappe på serveren.
Jeg har prøvet at omdøbe htaccess.txt til .htaccess. Det ser ikke ud til at hjælpe.
Jeg bemærkede dog at .htaccess forsvandt?? (Det er godt nok 20 år siden jeg rigtig har arbejdet med unix, men så vidt jeg husker så svare det at første tegn i filnavnet er '.' til at filen er skjult)
Jeg benytter filezilla som lokal FTP klient på Windows og gigahost.dk som udbyder, er der noget jeg skal være opmærksom på hos udbyderen?
Har du evt. et link der step by step, forklare hvilke ting jeg skal teste/fixe for at få SEO optionen til at virke.