Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

onlinebackup i den billige ende - hvordan

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 Hvordan ville i starte en virksomhed med online backup op ?

Har selve konceptet klart, koncentreret omkring datasikkerhed til virksomheder og private, i denne forbindelse skal onlinebackup bare være en del af konceptet.

og et spørgsmål : er 100 kroner pr. måned for 5 GB data dyrt ?

Og hvordan ville i markedsføre dette, google adwords eller ?

mvh

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

 

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey mester nu skal jeg slet ikke gøre mig klog på noget som helst her, men 5 gb er jo ikke ret meget og slet ikke for 100 kr :)? se one fx, det er jo begrænset hvor meget viden man skal have for at bruge en ftp :). tror du skal en del længere ned med prisen :). men det er måske bare mig, jeg ved ikke. sys bare det lyder lidt peperet

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er to forskellige ting og de kan ikke sammenlignes.

 

 

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig så ville prisen ikke være DEN vigtigste parameter. Tilliden til udbyderen der opbevare mine data vil også være meget vigtig for mig. Måske skal dette tænkes ind i markedsføringen.   

jjam

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jjam

 Mange tak for din respons.

Jeg har allerede en plan for markedsføring, men ved ikke om det er den rigtige indgangsvinkel.

Hvordan vil du mene, at du får denne tillid ? Nogle parametre som er specielt vigtige for dig ?

mvh

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

 

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Hvis jeg for et firma skulle vælge en online backupløsning, så ville jeg nok vælge f.eks. 'Scannet' frem for f.eks. 'Lillebys Datakopi Service', også selv om det kostede 5-10K mere om året hos Scannet. Dette valg er udelukkende baseret på en TRO på at Scannet løser opgaven bedre.

Hvis 'Lillebys Datakopi Service', har større reference kunder, så ville det sikkert kunne få mig til at overveje sagen igen.

 

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

100 kroner om måneder lyder umiddelbart ikke billigt.

Hos f.eks. Keepit.com hedder prisen 39 kroner om måneden for ubegrænset lagerplads, eller 29 kr. pr. pc + 1 kr. pr. GB for deres erhvervsløsning.

nordic-backup.com tager 56 kroner for 5 gb.

saveme.dk ligger på niveau med dit forslag med priser på 1500 + moms om året for 5 gb. 

Det her var et to-minutters pristjek via Google, men det burde give dig en indikation af prisniveau samt navne på nogle konkurrenter.

 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsan.

Det er lidt svært for mig at finde kammertonen, men jeg prøver lige...

 

Easy Webhost - er det dit firma? var inde på deres hjemmeside, og så der lå..5 nyheder (give'nTake) mellem 2005 og nu.

I har ingen referencer, og ingen beskrivelse af jeres infrastruktur.

Jeg ville ikke turde basere min private hjemmeside på jeres firma.

 

Hvis du vil ind i onlinebackup-segmentet bliver det mindst ligeså cloudet, for dine konkurrenter er giganter som eks. amazon og google, hvor ekspertisen i at drive en forretning, og forbrugertilliden er rigtig rigtig høj.

Men HVIS jeg nu mente jeg havde en ide, der kunne bære den slags modkonkurrenter, ville jeg undersøge hvad det er præcist de udbyder, og til hvilken pris - og hvilket kundesegment.

Hvis jeg stadig mente min ide holdt vand, så måske komme med en beskrivelse af konceptet herinde, og hører hvad folk mente om konceptet - jeg mener, hvis du ikke kan sælge ideen til folk herinde, så får du det først rigtigt svært, når skal ud at sælge det til dine kunder...

 Holder ideen stadig, jamen så er det vel budgetplanlægning , forretningsstrategi etc der skal på plads - og hvis alt spiller, og du stadig tror på din ide...jamen så er det indkøb og opsætning af infrastruktur - og herefter reklame/salg og almindelig drift af din nye virksomhed.

 

Prismæssigt er du altså nødt til at give os lidt mere specifikationer.

Hvis det er en stribe IDE-diske i RAID-setup, så er det ikke meget din pris værd - taler vi om spejlet SAN-setup, med offline-backup og kopier til banken en gang om ugen, så lyder prisen afsindig billig.

 Marketingmæssigt - hvordan får du oplysninger om en ny vare du er interesseret i?

Personligt bruger jeg google, så det var der jeg ville satse mine sparepenge...

 

...sådan roughly.... :-S 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)