Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Generelle Iværksætter-erfaringer?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er igang med at starte et firma op og for et stykke tid siden var jeg til et iværksætter-seminar indenfor branchen, hvor folk delte ud af deres erfaringer. 

Jeg kan specielt huske to råd som virkede meget fornuftige:

"Sørg for at have dit bagland med"

Med andre ord: sørg for at din kæreste, hustru, familie etc. er indstillet på at du vil stifte firma og at de støtter dig i det. Der var én af deltagerne som havde mistet sin kæreste, fordi hun ikke ville accepterer at han arbejdede sent, arbejdede hele tiden og kun kunne snakke om firmaet.

"Find ud af med dig selv hvad du vil have ud af det hvis det går godt - og hvis det går galt" 

Rådet var at man selvfølgeligt skulle gøre op med sig selv hvad man regnede med at få ud af firmaet, hvis det gik godt (millionz of dollars!!!). Men også at man skulle tænke igennem hvad man får ud af iværksætteriet, hvis det går galt og firmaet aldrig får succes. Worst case scenario: hvad har jeg lært/hvad kan jeg nu? 

Jeg mener også at det er vigtigt at sætte sig mål for hvad man vil have ud af firmaet, hvis det går godt. Jeg kender et par iværksættere som har så meget succes at de er ved at gå ned af stress, - men fordi de aldrig har sat et mål for hvor meget succes de vil have, kan de ikke sige fra (MAO. et mål som hedder "alle de penge vi overhovedet kan tjene" er ikke et brugbart mål; "100 millioner i profit om året" er. 

Andre gode råd (efter min mening) er:

Sikrer dig selv så tidligt som muligt

Sørg for at få lavet et APS så hurtigt som muligt, så du ikke hæfter personligt, hvis firmaet går konkurs. Det er træls at stå med en kæmpe gæld fordi begivenheder udenfor ens kontrol rev tæppet væk under en. 

Har I andre gode, generelle råd til iværksættere?

Mvh., 

Anders 

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 11:56

Hej Anders,

Jeg kan varmt anbefale dig at tage et kig i Thorborgs bog "Iværksætter til jeg dør". (http://www.thorborg.dk/thorborg-forside.htm) 

Held og lykke :)

Mvh.

Michael

Fra Århus
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:21

Jeg kan også kun anbefale bogen "Iværksætter til jeg dør" af Martin Thorborg. Har lige læst den. Den er kanon god! 

Smile 

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 23:54

2 ting som jeg plejer at fremhæve til dem der spørg mig:

1. Økonomi - Hvis du ikke er rigtig godt inde i det selv, så få en til at passe det for dig. Hvis du er godt inde i det selv så få alligevel en til at passe det for dig. Det er ofte det der får lov at blive liggende fordi at det er sjover at få firmaet i gang eller mere i gang.

2. Markedsføring - Du skal sørger for at der er nogle der kan finde din forretning eller firma. Du kan formentlig ikke leve af din omgangs kreds og familie så Markedsføring, hvordan afhænger meget af hvad du skal sælge.

Jeg er sikker på at andre har en anden mening, men forhåbenlig kommer der en masse brugbare råd senere i tråden.

De bedste ønsker
Thomas Bonde

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 15:37

Hej Anders.

En bitter erfaring jeg har lært mig er; at annoncere på et minibudget er det dummeste man kan bruge sine penge på.

Jeg har smidt tusindvis af kroner efter radio-spots, annoncer i blade og degulesider.dk - den sidste er måske den værste.

På www.DeGuleSider.dk brugte jeg over 8.000 kr. på en udvidet annonce - altså den med visning af webadresse, ring-gratis-funktion osv. Det er den dårligste investering jeg nogensinde har lavet - Jeg fik ikke så meget som én henvendelse på den! Hold dig væk fra dem!

Du skal overveje MEGET nøje, hvordan du bruger dine markedsføringskroner og du kan med fordel læse bogen "Bliv synlig i medierne" af Julie Lindegaard.

Tænk i PR, frem for i reklamer - som Martin Thorborg også nævner i "Iværsætter til jeg dør". 

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)