Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enlig mor, studerende og iværksætter.

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op.

4 indslag i rap.

Jeg sidder og bliver helt rørstrømsk. Sikke noget.

Men jeg står fast. Jeg har en hammegod revisor og nogle dejlige mænd til at hjælpe mig, så jeg klarer det nok.

Helt alene i mit trip er jeg ikke.

Men jeg vil fortsætte stilen. Det har virket indtil nu. Og det kan hænde, at man får nogen til at smile. Det ville jo ikke være dårligt.

Jeg tror nu, at det handler om at være way out på den fede måde. For ved at bryde grænser på den rigtige måde, kan man rigtigt meget uden at skade andre.

Men Jimmi, er der noget jeg er blevet god til de sidste år er det at passe på mig selv og mine børn. En ren løve.

Tak for alle de dejlige ord.

Mvh.

Anne-Marie

Og det med Martin T. Ja, nu har jeg jo ikke haft æren. Men det kan være jeg får fornøjelsen en dag. Så kan vi stille op til gruppebillede.

Tilmeldt 17. Jul 08
Skrevet kl. 11:25

Hov.

Ja, nu bliver der forvirring.

Anne-Marie, hvad!!!hedder hun ikke Zenia. Jo, 2 navne. Det er ganske vist. Forvandlingen skulle jo have et navn. Og det var ikke en nummerolog.

Bare kald mig Zenia. Det er det nyeste.

Mvh.

ZeniaWink

Tilmeldt 17. Jul 08
Skrevet kl. 11:25

Hov.

Ja, nu bliver der forvirring.

Anne-Marie, hvad!!!hedder hun ikke Zenia. Jo, 2 navne. Det er ganske vist. Forvandlingen skulle jo have et navn. Og det var ikke en nummerolog.

Bare kald mig Zenia. Det er det nyeste.

Mvh.

ZeniaWink

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:37

Det var nu ikke så meget løvinde delen , jeg tænkte på. Mere på at tage nogle dybe vejrtrækninger, og huske at slappe heeelt af.

Der findes 3 slags mennesker (er der noget mere klichè agtigt end at høre den sang igen ? )

1) dem der dalrer igennem livet uden at udfordre sig selv

2) dem der stresser tingene igennem(typisk iværksætter ambitiøs adfærd ) 

3) og dem der mestrer deres behovspyramide

Jeg tror en del her i tråden er nervøs for at du ender som et stresstilfælde i al din gode iver. De har måske bare formuleret det lidt anderledes.

Et godt råd, lav en cirkel og del dine behov derind. Arbejde, søvn og fritid (uden nogen som helst form for arbejde )Lav så en kalender hvor det hele bliver struktureret. Så er du næsten garanteret ikke at overbebyrde dig selv og ende med stress og depression og bristede drømme. Med mindre man er genetisk sat op til det.

Et andet godt råd : forestil dig en skala fra 1 til 10. Hvor 1 er total ro og 10 er hvor du arbejder max

Hvis dit 10 er defineret ved at du sejler rundt fysisk og/ eller mentalt, er du på vej mod sammenbrud.

Jeg kan forklare det bedre ved at du forestiller dig en løbetur. Hvis dit 10 er at du brækker dig af udmattelse og at du smerter voldsomt. Er du igang med selvdestruktion og ikke imod at bygge dig selv op.

Jeg havde det selv sådan engang. Hvis jeg blev helt syg af mine anstrengelser, var der i hvertfald ingen der ikke skulle sige at jeg ikke gav alt. Og det gjorde jeg så, gav alt. Så der var ikke noget tilbage til familie, til sjov, til mig selv. Og så kommer depressionen, og så mister du firmaet, og så bliver du mere deprimeret og så .. og så.. og så

Det var DET jeg mente :) 

Men jo plads til begejstring, galskab og troen på de vilde ting er et must. Dernæst kommer strukturen

Jeg havde ellers også lovet mig selv : ingen som helst form for udfordringer i weekenden... kun hygge, kærlighed og kildevand.

Nå men så holder jeg weekend. Hyg jer allesammen, og nyd den dejlige sommer , snart er den væk

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:43

ps:

det med Martin T..

Nu var det jo sagt med et blink i øjet. Jeg kender ham heller ikke personligt, men har læst en del om ham. Og set på hans valg her i i livet. De chancer han har taget og stadig tager. Det ville mange ikke turde, da det ville være utrygt for dem. Så han er out there, derude for at gribe chancen. Derude hvor man måske snubler og slår sig hårdt.

Men han dækker bare endnu et behov : udfordringer

som så laver konflikter med behovet for tryghed, sådan er der så mange sjove paradokser i livet.

Gud er en spasmager :) 

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 17. Jul 08
Skrevet kl. 15:54

Hej Jimmi.

Fint nok.

Men til når du er færdig med at holde weekend.

Du skulle vide hvad jeg HAR klaret. Fra nu af er det nemt.

Det hårde arbejde er bag ved mig. Nu begynder jeg at kunne køre på frihjul.

Og desuden har jeg meget viden fra mit studie der gør, at jeg ved noget om stress, kriser og en masse andet guf. Og som sagt tidligere det var blandt andet det der gjorde, at jeg kunne starte en virksomhed op som nyskilt, studerende og med 2 børn der var under druknegrænsen. Og så det at jeg fik hjælp.

Men du kan tro, at jeg deler tingene op.

Og passer meget på balancerne. For hvis jeg ikke gør glider børnene og de har kun 1 at læne sig op af.

Så de er en del af mine målestok.

Hav en rigtigt god weekend.

Mvh.

Zenia

Tilmeldt 17. Jul 08
Skrevet kl. 16:09

Nå, ja. Og så det at mine børn har været ude at rejse i 3 uger, hvor det hele skulle gøres klart.

Så snart det hele er sat iværk, bliver der skruet helt ned for tempoet og stålen bliver rettet på mit studie. Næsten alt om firmaet ryger ud. Men det kræver lige lidt fodarbejde og det er det jeg laver lige nu.

Så i næste uge skal vi til Legoland. Hurra. Ikke noget firma eller studie. Jeg lover, at min bærbare med mobilt modem bliver hjemme. Måske.

Nej, det bliver fedt. Jeg trænger til ferie.

Zenia.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:30

DEt lyder fandme fedt Zenia :)

Det lyder lidt som om at du har haft dine udfordringer i livet. Og specielt hvis man vokser op i dysfunktionel familie, er man typisk ikke opdraget til at vide hvad grænser er, og hva det vil sige at elske sig selv. Men kan man komme ud over det og lære, er verdenen åben og man sidder med viden og en SULT/passion på livet som mange andre ikke har.

Jeg vil lige afslutte min 1 til 10 skala snak. Man skal så¨sætte tallet 10 inde i ens hoved til : " Jeg yder max, og rykker min grænse LIDT hver gang, SAMTIDIG med at jeg nyder det og har det sjovt " Det kan man så rende rundt og programmere sin hjerne med :)

Det har hjulpet mig utrolig meget , jeg rykker MEGET hurtigere end før , da jeg skyndte mig meget mere . Sjovt nok.

God ferie og ja glem den bærbare og nyd dine børn

vh

Jimmi 

Tilmeldt 17. Jul 08
Skrevet kl. 20:22

Ok. Det med dysfunktionel er måske lige at toppe det. Men pyt.

Men jeg lytter til hvad du siger.

Og hov. Holdt vi ikke weekend.

Jag sad ellers lige med benene oppe og så fjernsynBig Smile

Kan du så komme ud og slappe af.

Med afslappede hilsner

Zenia

Jeg lover at den bærbare får lov til at samle støv.....hen og lege med klodser.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 00:32

for dælen der er krummer i dig -fedt!

Min erfaring siger at hvis du har brug for 1 mill. så spørg om 3. Lav et optimistisk budget og tag det til banken. Efter at have talt med din bankmand (m/k)  er du nu meget klogere Wink og laver et meget mere gennemarbejdet budget hvor du lander lige omkring en mill. og nu kan din bankmand meget bedre se fornuften i din idé.

Ok, lidt tynd, men jeg er sikker på du forstår meningen.

Bankfolk er talnørder og det skal du forholde dig til (det tror jeg faktisk at du gør, da du bruger en revisor) men det er vigtigt at du har en masse gennemtænkte tal klar til dem og at du har tænk på alle mulige situationer, for de er også sikkerhedsfreaks, for sæt nu de kom til at bruge lidt af bankens penge Super Angry

Prøv evt. nogle af de små banker og ikke nødvendigvis en der er lige i nærheden af den bopæl.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)