Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med OsCommerce

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 2. Feb 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et problem med at uploade OsCommerce til mit webhotel og connecte til databasen....Jeg får følgende fejlmeddelse under installationen.:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /hsphere/local/home/mit donæmenavn/mit donæmenavn.dk/catalog/install/includes/functions/database.php on line 39

Hvis jeg åbner følgende i browseren.: http://mit donæmenav.dk/catalog/index.php

Får jeg følgende fejlmeddelse.:

1146 - Table 'Mit donæmenavn.configuration' doesn't exist

select configuration_key as cfgKey, configuration_value as cfgValue from configuration

[TEP STOP]

Har prøvet to gange og går istå her hver gang....

Med venlig hilsen

Jacob Mortensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10

Lyder som om du ikke har fået uploadet hele sql filen til phpmyadmin, eller måske mangler nogle filer, da du uploaded

Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 253
Skrevet kl. 19:12

Har du uploadet et eksternt template oven på din shop ?
Fra Hvidovre
Tilmeldt 2. Feb 06
Skrevet kl. 19:15

Jannik Hansen:

Lyder som om du ikke har fået uploadet hele sql filen til phpmyadmin, eller måske mangler nogle filer, da du uploaded

Hej Jannik

Jeg har uploadet hele den mappe der hedder catalog. Men når jeg kigger i phpmyadmin kan jeg se at der er dannet en ny databse som det hele ligger i og ikke den database som jeg har oprettet til foremålet? Kunne det være problemet, og hvis det er, ved du hvordan jeg retter det?

Hilsen

Jacob Mortensen

Fra Hvidovre
Tilmeldt 2. Feb 06
Skrevet kl. 19:17

hxs.dk:

Har du uploadet et eksternt template oven på din shop ?

Det er ikke sikkert jeg har det:-( er ikke helt klar over hvad det er?

Det er lidt nyt for mig.....

Hilsen

Jacob Mortensen

Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Skrevet kl. 19:26

Du har installeret oscommerce igennem den install når du har uploadet alle filerne right ? og så har det virket ? og så har du uploadet nogle filer oven på de filer som var der i forvejen ? så din config fil er væk den med oplysningerne om forbindelsen til databasen.. sig endelig til hvis jeg tager helt fejl. hvis jeg gør så hent oscommece fra deres originale side oscommerce.com

Fra Hvidovre
Tilmeldt 2. Feb 06
Skrevet kl. 19:31

Den har ikke virket endnu, det er en ny installation. Jeg mener at have fulgt de trin der er i installaitnnsvejledningen. Det er i sidste trin det går galt, lige før at det skulle være muligt at se siden og begynde tilpasningen.

Vil det sige at jeg ikke har lavet en forbindelse til databasen der virker?

Installationen er fra oscommerce.com...

Med venlig hilsen

Jacob Mortensen

Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Skrevet kl. 19:34

Æv så havde jeg ikke ret hehe desværre så kan jeg nok ikke hjælpe dig prøv at uploade alle filerne igen og kør installationen igen (husk at fjerne tingene i databasen)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 2. Feb 06
Skrevet kl. 19:36

hxs.dk:

Æv så havde jeg ikke ret hehe desværre så kan jeg nok ikke hjælpe dig prøv at uploade alle filerne igen og kør installationen igen (husk at fjerne tingene i databasen)

Ok prøver det, tak for hjælpen...

Med venlig hilsen

Jacob Mortensen

Fra Hvidovre
Tilmeldt 2. Feb 06
Skrevet kl. 08:01

Jacob Mortensen:

hxs.dk:

Ok prøver det, tak for hjælpen...

Med venlig hilsen

Jacob Mortensen

Så lykkedes det, efter tredje forsøg ramte jeg den rigtige database og er netop blevet færdig med at rette diverse startfejl mm.......

Med venlig hilsen

Jacob Mortensen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)