Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Genbrug af sorteringsaffald - kobber/metal & køleskabs-fryseskabskompressore

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej !

Jeg vil venligst gerne forespørge om der er nogle i dette fantastiske forum, der har nogle kontakter eller kendskab til nogle firmaer/virksomheder m.m., der samler rester af kobber/metal og køleskabs-/fryser kompressorer eller virksomheder, der har nævnte rester i meget store mængder.  

Begrundelsen til min henvendelse er, at jeg er blevet kontaktet af en person fra Asien, der ønsker at modtage ovennævnte ubrugelige rester, hvilke han vil prøve at se om han kan genbruge.

I disse tider smider den almindelige dansker generelt alle sine hårde hvidevarer m.m. ud i genbrugspladser o.lign., hvorfor der er del effekter, der går tabt. Derfor ville det være mere fornuftigt at man giver nogle i andre dele af verdenen en mulighed for at genbruge disse.

På forhånd mange tak for opmærksomheden og GOD PÅSKE TIL ALLE.  

med venlig hilsen

MR.X-MAN

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:19

hej

uha det var en fed ide.

ved at inde ved H.C Ørstedværket er der en genbrugscentral for hårdehvidevare, men lige hvordan og hvad de gør med dem aner jeg intet omkring. Dog findes der rundt omkring projekter igennem div. kommuner med genbrug af diverse ting, herunder pc, tv og en masse andet.

håber det hjælper dig lidt.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 19. Feb 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:55

Hey! Jeg tror også vejen frem er at tage kontakt til Kommunerne og diverse affalds-/genbrugscentraler.

Jeg har engang arbejdet på kontoret hos www.isff.dk . Der stod hundredevis af gamle frysere/køleskabe. Jeg er dog ikke klar over hvad de egentligt gjorde ved dem.

Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:03

Hej Mr. X-man

Det er en udemærket idé, du har fået der. Jeg er dog ret overbevist om, at du ikke bare får lov til at sende kompressorer fra køle fryseskabe ud af landet, med mindre du betaler for et tømningscertifikat. Kompressorne indeholder kølegasser som freon og der er krav til deponeringen af disse. I øvrigt tror jeg også, at du kan komme i et etisk dilemma - da det er meget ilde set at eksportere affaldsproblemer som kølekompressore betragtes som. Jeg vil dog anbefale dig i den sammenhæng, at tage kontakt til de store hvidevare forhandlere, der i nogle tilfælde tager det brugte køleskab med retur. Du kan også prøve nogle af de store boligforeninger, der af og til udskifter hele blokke.

For så vidt angår ædelmetallerne, kan jeg anbefale dig, ligesom de andre, at tage kontakt til affaldsselskaberne og skrothandlerne. Der er mange af de store affaldsselskaber, der selv afriver gummiet fra ledningen og således står med råmaterialet tilbage. Der er iøvrigt også gode penge i at indsamle ramblokke og bundkort - da der jo er guld på stifterne.

Jeg vil anbefale dig, at prøve kræfter med norge i stedet, der halter langt bag ud med affaldshåndteringen. Jeg tror der er større muligheder der, for i danmark har langt den største del af affaldet allerede en slut adresse. Danbørs, Danfiber, HCS er nogle af aktørerne - men der er mange.

Jeg har del erfaring på området, så hvis du mangler inputs eller har yderliger spørgsmål - kan du lande en mail....

Alt for nu

Queen.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)