Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advisory board medlemmer søges

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg søger 3 - 5 personer der vil deltage i et advisory board.
Aktuelt har jeg en IT virksomhed, hvor kundeskaren primært er tilknyttet gennem min person og nogle få gennem en lille medarbejder skare. Der er p.t. et passende grundlag for undertegnet og 3 - 4 medarbejdere. 

Baggrund
Da jeg alene driver virksomheden har jeg behov for et board, hvor jeg kan debatterer mine ideer og samtidg søge noget vejledning. Derfor tænker jeg mig 3 - 5 personer med forskellig baggrund, der kan hjælpe med at holde fokus på de vedtaget forretningsområder. Jeg giver selvfølgelig en nødvendige information omkring projekter / produkter med mere. 

Fremtiden
Ideen er at få  virksomheden bragt fra at være en mindre virksomhed med en kundekreds baseret på en enkelt person til at være en virksomhed, med flere kunder og hvor kunderne er tilknyttet virksomheden og ikke personen bag. Dels for at kunne servicerere flere kunder, dels for at kunne vækste virksomheden.  Kravet er at væksten sker uden fremmedkapital tilføjelse, og at der til stadighed er overskud på driften. Vækst er ikke målet i sig selv.

Personerne
Jeg forventer at personerne der deltager i dette advisory board har en baggrund som selvstændige, eller ledere i mindre eller mellemstore virksomheder. Samt at man har interesse i at være med i et sådant projekt uden at have ansvar og egentlig kompetencer. Der gives en honorar på ca. 10.000 om året - samt en bonus baseret på målsætninger om forøget omsætning, du skal forvente  3 - 4 årlige møder (telefon konferencer og fysiske møder), samt at bruge nogle timer per måned til at sætte dig ind i status rapporter.

Hvis du har lyst til dette, kan du sende mig en PM med lidt info om dig selv. Jeg vil forsøge udvælge blandet skare. 

Har du interesse i at debattere emnet Advisory Board er du velkommen til at kommenterer på mit indlæg. 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Indenfor hvilke områder søger du medlemmer?

 Jeg kunne godt se muligheder for mig selv i en sådan position. Jeg er økonomi/finansmand, og arbejder indenfor dette felt.

Hvis det har din interesse, skal du være velkommen til at kontakte mig - du finder mine kontaktoplysninger på www.redlion.dk

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

 Det var egentlig meningen at der i denne tråd kunne debatteres generelt om Advisory Boards, og dem der kunne tænke sig at deltage i det, jeg er ved at oprette, kunne sende mig en privat email. Så hvis du ønsker at deltage må du sende mig en PM. 

 Jeg forestiller mig et Advisory Board med en bred skare af kompetencer, som kan hjælpe mig med at :
- Holde fokus på forretningsområder
- Sparre omkring operationelle tiltag nye og vedligeholdende.
- Være med til at bygge en vækst op

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder bl.a. i advisorybard hos e-boghandleren saxo.com
Jørgen der hovedaktionær er en dygtig mand, men jeg kan helt klart mærke at vi kan bidrage med synet ude fra og det gør at vi fanger mange ting som Jørgen bare ikke længere kan se, da han sidder midt i "kampzonen".
Dertil arbejde vi meget strategisk og er ved at lave arbejdet der skal differentiere hans forretning, så det fremstår klart at Saxo.com er noget andet end Bilka, Gyldendal og hvem der nu starter e-boghandlere i disse dage.

Jørgen betaler meget for sit advisoryboard, men der er ingen tvivl om at han får pengene mange gange igen.

Dbh Martin

Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg ledder efter en virksomhed, som jeg kan overtage, evt. gennem et generationsskifte. Jeg er af min rådgiver blevet anbefalet til at lave en professional bestyrelse samt advisory boards efter behov. Advisory boards kan så oprettes og nedlægges efter behov.

Hvor mange personer mener du, der skal sidde i et advisory board og hvor stort et honorar bør man betale ?

Mvh Brian Johansen

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Jeg arbejder hen i mod at have et board bestående af 3 - 5 medlemmer. Hvor jeg mener 5 er bedst. De overvejelser jeg har gjort mig er følgende :

Kompetencer:
For at boardet skal kunne fungerer og at personerne i dette skal føle et engagement, så skal der være en øknomisk gulerod i forbindelse med arbejdet, hvorfor jeg vil lade en del af honoraret være provision af økonomisk gevinst. Samtidig vil jeg forpligtige mig selv til at følge flertalsafgørelser - dog stadig med den mulighed, at jeg som ejer kan trække i en anden retning. Det betyder selvfølgelig også at man kan risikerer at nogle af medlemmerne trækker sig. Men som ejer skal jeg til en vis grad være indstillet på at følge beslutninger, som jeg egentlig selv ville stemme i mod. Lidt i samme stil som en bestyrelse kan udstikke retningslinier til en direktion - hvor jeg er direktionen.

Arbejde:
Da en del af honoraret er fast, så vil jeg også forvente noget den anden vej. Det vil sige at medlemmerne er forberedte og kommer med input der kan bruges - så ingen "bare" sidder med på en lytter.

Udvikling - samarbejde:
Jeg har en forestilling om at alle der sidder i sådan et board - mig selv inklusive - vil opleve en forhåbentlig positiv personlig udvikling. Som ved alt samarbejde er det jo en holdindsats, der i den sidste ende skal føre frem til et forbedret resultat. For personerne der deltager håber jeg også, at de får noget konstruktivt og givende ud af arbejdet, som de formentlig selv kan bruge i deres hverdag.  

 

Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Det er nogle interesante overvejelser du har gjort dig.

Jeg har lidt erfaring mht. bonusordninger for sælgere i store koncerner, hvor der er en række målepunkter, som de bedømmes på. De enkelte målepunkter har en vis vægt ift. den samlede bonus de kan opnå.  Min erfaring er at det er meget svært at opstille nogle helt præcise mål og det kan svært at gøre det helt retfærdigt.

Hvordan har du tænkt dig at definere og måle det som de skal provisionslønnes på ?

Mvh

Brian

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde tænkt mig følgende :

Forudsætninger:
I mit tilfælde har virksomheden haft en ensartet omsætning de sidste 3 år. Med nogle minimale udsving. 

Board Provison:
Jeg vil opstille nogle mål for de enkelte produktgrupper, hvor jeg ser på udviklingen de sidste 3 år, og herudfra opsætter nogle vækst mål. Indfrielse af mål udløser en bonus. Eks.: Vi driver hosting. Her har vi pt. en fast skare af kunder, som har været stabilt voksende. Hvis dette er et vækst område, tager vi sidste års omsætning og sætter til index 100. Målsætning giver eksempelvis Index 120 på 1. år og 130 2. år begge i forhold til oprindelig index 100. Ud fra dette udregnes et bonus index, der så vil følge dette index. Rammer vi eks. index 125 år 1 og 132 år 2, så vil bonus hedde index 125 og index 132. Dette kan så gælde begge veje.

Forskellen på Board afregning og sælger afregning er tidshorisonten. En sælger vil som regel se en månedtlig afregning og så eventuelt en årlig, men den sidste er ikke så interessant. Hvor ved et Board ved man, at det er en langsommelig affære at rykke tingene. Samtidig er det formentlig heller ikke ens hovedindkomst, så toldmodigheden og presset er mindre.  

Jeg har også tit siddet med sælgere, og problemet er altid at få skruet et setup sammen, der giver en både kort og langsigtet indsats. Samt på tværs af den enkelte i teams og samlet for virksomheden. Det afhænger i høj grad af både produkterne og virksomhedens ledelse

Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder fornuftigt.  Hvad mener du med at "dette kan så gælde begge veje" ?  Skal de trækkes i deres faste honorar, såfremt målsætningerne ikke nåes ? Jeg går ud fra at board medlemmerne er med til at fastsætte målsætningerne.

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

"Med begge veje", mener jeg at opnås målsætningen ikke vil bonus blive 80% i stedet for 100%. Jeg synes stadig, at man skal have en bonus for at forbedre resultatet. Men der kan jo være mange elementer i dette, som igen er baseret på dels omsætningsforøgelse, men også resultatet. Ligeledes hvor stor indflydelse boardet skal have. 

Det faste honorar skal være fast, det skal afspejle det arbejde der forventes af medlemmerne af boardet. Her vil jeg mene, at det skal fastsættes på basis af det, som man kan byde ind med.Hvor bonus jo er hvis der opnås resulater, der virkelig giver ekstra indtægter. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)