Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for mobilt internet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

For at kunne passe min enkeltmands virksomhed, mens jeg holder ferie, vil jeg købe en mobiltelefon, der understøtter mobilt internet.

Telefonen vil blive brugt til privat telefoni (ca. 100 kr/md), og erhvervsmæssig data (ca. 300 kr/md).

- Har jeg fuldt fradrag for telefonen, når den eneste grund til at jeg opgraderer, er for at kunne bruge den erhvervsmæssigt?

Hvordan fordeler jeg udgifterne til telefonregningen?

- Kan jeg oprette abonnementet privat og lade min virksomhed refundere mig udgiften til data?
- Kan jeg trække moms fra virksomhedens andel?

- Er det bedre at oprette abonnementet i virksomhedens navn?
- Hvordan betaler jeg så rent praktisk for mit privatforbrug?

På forhånd tak for hjælpen.

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 08:57

Hej.

Det jeg vil anbefale dig er at oprette din telefon i virksomhedens navn og efterfølgende lade virksomheden stå for udgifterne med momsfradrag for de månedlige betalinger. Den måde du selv bliver "ramt" ved brug af telefonen er som skat af fri telefon. På den måde det foregår på er at du får tillagt din personlig indkomst med kr. 3.000 om året. På den måde vil du også betale for dit private forbrug.

Håber det hjalp.

Mvh. Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 16. Mar 08
Skrevet kl. 09:51

Den mulighed har jeg overvejet (selv om det vist ikke er entydigt om det er muligt som enkeltmandsvirksomhed)...

Men bliver det ikke en dyrere løsning? Dermed kommer jeg til at betale ca. 2000 kr mere i skat (ved topskat) for et forbrug på 1000 - 1200 kr...

Hvis flere parter i en husstand har fri telefoni, bliver de så beskattet 3.000 årligt hver, eller er det 3.000 kr for husstanden?
Grunden til at jeg spørger er, at så vidt jeg ved, kan man trække andet forbrug i husstanden fra de 3.000 kr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04

Hej!

Ja...det er for dyr en løsning...lad være med at tegne erhvervsdelen.

3000 kr. reglen gælder ikke for selvstændige, men kun for lønmodtagere.

Tilmeldt 16. Mar 08
Skrevet kl. 10:15

lad være med at tegne erhvervsdelen?

Hvad mener du helt præcist med det? Mener du jeg skal holde abonnementet privat, og lade min virksomhed refundere mig for datadelen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:52

Yep!

Tilmeldt 16. Mar 08
Skrevet kl. 11:01

Kan jeg så stadigvæk fratrække moms fra virksomhedens andel?

Kan jeg i øvrigt forsvare at lade virksomheden betale for hele telefons anskaffelse?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)